Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
De standkachel heeft vandaag goede diensten bewezen. Wat een aangenaam systeem is dat! Wel alleen jammer dat mijn ruitensproeiertank lek geslagen is. Ook de pomp is er mee gekapt. Stukgevroren? Kan, maar… de boel zat wel vol antivries… Vreemd weer, en nu maar kijken hoe ik weer zo snel aan onderdelen kom… Het beroerde is dat de boel hier vanwege de pekel zo snel volkoekt, dus die ruitensproeier is nogal nodig
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Voordeel is dan wel weer dat je het snel wilt fixen.
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is juist een nadeel want ik heb daar heul geen tijd voor
Overigens: linker portierslot is zojuist ook gaan hemelen. Bij het eruit beunen natuurlijk allerhande hardbevroren plastic naar de gallemiezen gegaan… Ik heb dus nu nodig: een ruitensproeiertankje, een linker voordeurslot, een linker voordeurpaneel (dan is de speciale stoffering waarschijnlijk nog wel te redden) en een zooitje bekledingsdrukkertjes cq. een setje van die rommel. Dat is niet leuk, want op de sloop gaat precies hetzelfde gebeuren als met dit paneel: met die bloedkou gaat de boel gewoon stuk.
Kortom:
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar ik heb me weleens laten vertellen dat die plastic palletjes in grote bulten bij de dealer liggen…
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
EW schreef:Maar ik heb me weleens laten vertellen dat die plastic palletjes in grote bulten bij de dealer liggen…
Nope dus, daar heb ik even naar gevraagd. We gaan de boel dicht improviseren met spul wat de baan redelijkerwijs doet, maar dat die palletjes op hopen bij de dealers liggen is in elk geval in Groningen niet waar. Hoe dan ook: het slotgebeurenwerkt wel weer, dus erin & eruit gaat weer heel redelijk.
Verder is het lek in de ruitensproeiertank boven water: het is de beluchting. Normaal zit daar een slang op. Die is bij mij gaar/gepoft/kwijt en dan zeikt de vloeistof erover als de tank vol is. Natte bumper = tankje vol… Bijna te dom om zomaar te verzinnen. Een tankje van de sloop was de redder doordat we daarop die mallotige constructie mooi duidelijk konden zien. En dat tankje kun je daarna net zo goed hebben liggen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
We draaien weer. Blijkens de protesten met de huidige kou mag er wel even nieuwe LHM in: het duurt minuten eer er druk is… Dat eerdaags maar even fixen. Alles werkt uiteindelijk gewoon wel OK.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Met de huidige kou duurt het inderdaad vrij lang voordat de boel op druk is, en vrij zwaar sturen als de LHM zo koud is. Met deze temperaturen onder nul, klinkt mijn TD de eerste paar minuten net zoals de Opel van mijn collega in de zomer met een warme motor
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik had vandeweek hetzelfde: minutenlang geen actie en rode stop-lampjes alvorens mevrouw ein-de-lijk in de benen wil komen. Daarna nog wat zware besturing maar na een tijdje alles weer normaal. Ik maakte me er al zorgen over, maar kennelijk ongegrond
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De ervaring leert dat verse LHM het hele ochtendritueel enorm verbetert. Mogelijk zijn de filters vuil?
De bollen zijn vorig jaar gecontroleerd op druk Derk, toen hadden ze nauwelijks druk verloren.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb de LHM afgelopen voorjaar ververst en de filters gereinigd, zó snel veroudert dat toch niet?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dat lijkt me ook niet. Verversingstermijn is 60.000 km(?) of 2 jaar staat me bij.
Pompopbrengst, dikke olie? Zeg het maar.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een duidelijk teken dat de pomp aan het einde van zijn leven aan het komen is. Kanie oud mee worden hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Na het weekend, als het weer dooit, eens zien of het zich dan ook voor blijft doen.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Mijn 1a Xantia heeft die verschijnselen niet met de kou. Geen langer brandend LHM druk lampje, geen zwaardere/schokkende stuurbekrachtiging. Alleen het omhoogkomen gaat wat langzamer als normaal, maar komt wel meteen zodra de motor draait.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
waterman schreef:Een duidelijk teken dat de pomp aan het einde van zijn leven aan het komen is. Kanie oud mee worden hoor.
Aha, eindelijk een excuus om dat ding te vervangen, pak ik mee met de D-riem wissel over 10.000km.
Heb nog een nieuwe in doos liggen, ooit gekocht voor een appel en een ei op de Citro-Mobile.