5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
GS Roquefort
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 30 november 2010 08:38 PM
  [ # 61 ]

Heel handig, voor als je flatulent bent of een tuitknakje zit weg te paffen.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 december 2010 01:41 PM
  [ # 62 ]

He, m’n laatste posts zijn verdwenen.

Hier nog 2 foto’s van het drama van gistermiddag. De voorruit spatte uiteen op de A15 met een gangetje van 100p/u.

Ik heb de voorwaarden van de anwb er nog eens bijgepakt, en volgens mij had ik hier toch echt een sleepje moeten krijgen naar Delft. Het euvel was niet binnen een uur te verhelpen, en het was niet verantwoord hiermee verder te rijden. Ze noemen zelf dat je recht hebt op hulp als er een mechanisch of technische storing optreedt. Volgens mij is dat een ruim begrip, want als iemand z’n sleutel in de auto heeft liggen en de deur zit op slot, dan komt er ook een mannetje langs.

Ik ga eens een briefje sturen, en kijken of die sleep kan declareren.


Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 december 2010 01:54 PM
  [ # 63 ]

Er is een storing geweest, waardoor CitForum een tijdje niet te openen was. Daarbij zijn er soms posts verdwenen…
Vreemd dat de ANWB je niet weg wilde slepen. Een briefje zou ik daar zeker aan wagen…

Citroen!

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 02 december 2010 02:08 PM
  [ # 64 ]

Ja dat ga ik wel even proberen. Nieuwe ruit zit er weer in trouwens, dus ik kan weer de weg op.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 december 2010 12:19 AM
  [ # 65 ]

Zoals ik gisteren al schreef (ook verdwenen): het was extreem druk. Ik denk dat de ANWB het gewoon probeert en hoopt dat ze er mee weg komen. Ik zou zeker reclameren. Succes!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 03 december 2010 01:26 AM
  [ # 66 ]

Ok, had ik niet gezien gister. Zondag maar even een briefje maken.

Morgen de GS ophalen, leuk.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 03 december 2010 10:59 AM
  [ # 67 ]

Het lijken wel ijsbloemen op je ruit! Gelukkig dat je er heelhuids uit bent gekomen.
je hebt overigens PM over iets heel anders
Groet

Yke

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 december 2010 12:51 AM
  [ # 68 ]

Anders maar lid van de KNAC worden. Daar gebruiken ze weliswaar de hulpdienst van de ANWB, maar de organisatie is net wat klant- en oldtimervriendelijker. Zo kent de KNAC geen beperkende bepaling ten aanzien van een wagenpark.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 10 december 2010 02:37 PM
  [ # 69 ]

de KNAC heeft het hele regelement van de ANWB ge-copy-pasted. Je wordt alleen tot 7 keer per jaar geholpen in plaats van twee. Dezelfde vage omschrijving van problemen van technische of mechanische aard zijn hetzelfde. Expliciete uitsluitingen staan er niet in. Alleen onheil wat van buiten komt.

Ik heb het briefje klaar, dus gaat vandaag op de post. Eens kijken wat ze erop te zeggen hebben.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 10 december 2010 03:47 PM
  [ # 70 ]

Toch valt het niet onder mechanische en technische storingen. Men kan het niet eens repareren, terwijl een slot ter plaatse wel open te krijgen is. Eerder lijkt me dit verzekeringswerk, als je tenminste minimaal WA+ hebt. In theorie zou je de wegbeheerder in sommige gevallen aansprakelijk kunnen stellen, maar ik vrees dat je in deze situatie weinig kans maakt.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 11 december 2010 01:35 PM
  [ # 71 ]

Nouja, wat is een technisch mankement kun je je afvragen. Dat je niks meer door de voorruit ziet lijkt me een technisch mankement aan de auto. Het maakt het rijden wel erg lastig. Ik denk dat het daar dadelijk op uit zal draaien. Wat is de definitie van een technisch mankement.

Dat iets ter plaatse niet is te repareren is geen criterium. En hd-leiding is dat bijv ook niet, en dan krijg je wel een afsleephulp.

Ik zal de resultaten hier wel posten.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 17 december 2010 01:05 AM
  [ # 72 ]

Heeft de dakraam bak ook afwater gaatjes aan de achterzijde?

Ik had de GS geparkeerd maar hij stond wat achterover. Bij het afremmen voor de slagboom kwam er echt een liter ijswater naar binnen. Ik heb het idee dat er dus een verstopping zit in de afwatering. Aan de voorkant maak ik de buisjes schoon met zo’n flexibele draad. Achter heb ik nog niks kunnen vinden.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 januari 2011 10:27 AM
  [ # 73 ]

Het geschil met de ANWB is uiteindelijk niet in mijn voordeel beslist. Ik werd terug gebeld, en het werd een hele discussie. Er kwamen ineens termen als ‘rijdbaar’ en ‘bestuurbaar’ voorbij. Mocht je ooit je stuur losrukken van de kolom dan is je auto wel rijdbaar maar niet bestuurbaar, en komt er even iemand langs. Als je niks meer door de voorruit ziet is je auto rijdbaar, en soort van bestuurbaar, dus komen ze niet.

Even iets anders. De GS start niet zo heel lekker ‘s ochtends. Nu had ik een soort hulpje door eerst twee pufjes gas te geven en dan starten. Dan pakt ie uiteindelijk na drie keer afslaan redelijk op. Nu ging dat ook steeds minder goed. Hoe test ik nu het startcircuit om de oorzaak te vinden? Ik wil het volgende proberen
- starten met de aanvoer slang boven een jampot om de opvoer van benzinde te checken.
- starten met de verdeelkabel los van de verdeelkap vlakbij een stuk massa.
- starten met een bougiekabel los van de bougie vlakbij een stuk massa.

Mis ik dan nog iets?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 januari 2011 10:41 AM
  [ # 74 ]

Doet de choke het wel? Hoe oud zijn je bougies? zijn je kleppen gesteld? Contactpunjes in goede staat?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 14 januari 2011 10:55 AM
  [ # 75 ]

Ok, dat zal ik even checken. Heb dat nog niet bekeken. Ik zal even in het oinderhoudsmapje kijken wanneer dat vervangen is bij de vorige eigenaar.

Profiel  
 
 
5 van de 11
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook