2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
iek ook een XM :-)
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 12 juli 2004 02:02 AM
  [ # 16 ]

1.9 bar lijkt me wat laag bij brede banden…

kijk anders eens in het instructieboek wat Citroen voorschrijft bij een BELADEN auto…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 12 juli 2004 02:23 AM
  [ # 17 ]
XTR schreef:

1.9 bar lijkt me wat laag bij brede banden…

kijk anders eens in het instructieboek wat citroën voorschrijft bij een BELADEN auto…

Staat niks over beschreven…:|
Ik heb ze nu alle vier op 2.1

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 12 juli 2004 01:56 PM
  [ # 18 ]
XTR schreef:

1.9 bar lijkt me wat laag bij brede banden…

kijk anders eens in het instructieboek wat citroën voorschrijft bij een BELADEN auto…

Waarom zou er bij een brede band meer druk in de band moeten terwijl de druk per vierkante cm. juist minder geworden is door de extra breedte van de band?

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 12 juli 2004 07:53 PM
  [ # 19 ]

Vraag:

Waarom is het belangrijk extra aandacht te schenken aan de bandspanning van lage sectie banden?


Antwoord:

De automobilist die zijn auto meerwaarde geeft door hoge snelheidsbanden te monteren, moet de bandenspanning scherp in de gaten houden. Want ondanks de voortdurende verbeteringen aan de moderne hoge snelheidsbanden komen defecten door het rijden met onderspanning nog steeds voor, met name bij de lage-sectiebanden. Preventie door regelmatige controle blijft de taak van de bestuurder.

Fatale afloop
Belangrijke kenmerken van de lage-sectiebanden zijn de geringe zijkanthoogte en de grote velgdiameter. Daardoor is er steeds minder flexzone voor de veerwerking. De brede, stugge gordel beperkt weliswaar de slijtage en voorkomt vervorming in de schouderzone. Maar wanneer de bandenspanning te laag wordt zal zo’n kleine zijkant extreem vervormen en door de geringe hoogte snel het wegdek raken. De zijkant slijt door en op een gegeven moment raakt de band totaal vernield. Dit laatste gebeurt meestal bij hoge snelheden waardoor de afloop fataal kan zijn. Bij een band op juiste spanning (foto links) is, alleen het loopvlak in contact met het wegdek. Bij het rijden op te lage bandenspanning raakt de zijkant beschadigd

Preventie
U kunt dit voorkomen door minstens elke maand de bandenspanning te controleren. Doe dit wanneer de banden koud zijn. De correcte spanning vindt u in het boekje met technische gegevens over uw auto en staat ook aan de binnenzijde van het tankklepje of het portier. Voor lage-sectiebanden kiest u de waarde die wordt aangegeven voor volle belasting en hoge snelheden. Houdt u er ook rekening mee dat het draagvermogen van lage-sectiebanden soms lager is dan van de standaard banden. De bandenspanning moet dan verhoogd worden.


bron:  http://WWW.VREDESTEIN.COM

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 juli 2004 01:30 AM
  [ # 20 ]


Very Happy

23 dagen in mijn bezit, 2000 km gereden zonder problemen (alleen wat angstaanjagende koelwater-niveau-lampje-oplicht-ervaringen Mr. Green )

Cool

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 juli 2004 03:17 AM
  [ # 21 ]

een auto met als kleur Vert Poseidon heeft geen problemen met koelwatersystemen Smile

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 juli 2004 03:42 AM
  [ # 22 ]

Op een gouden wagen rijdt Poseidon door zijn koninkrijk, de zeeën en oceanen, dwars door de golven die hem niet nat maken, en hij wordt daarbij voortdurend omringd door goedgeluimde dolfijnen.

Poseidon vrijde met vele godinnen en welgeschapen sterfelijke vrouwen en verwekte vele kinderen.

Misschien moet ik wat gouden accenten aanbrengen op mn XM, wordt het een “babe-magnet” ...  Laughing

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 19 juli 2004 06:17 AM
  [ # 23 ]

Misschien moet ik wat gouden accenten aanbrengen op mn XM, wordt het een “babe-magnet” ...  Laughing


dan is het nog maar de vraag of jij de babes die je daarmee aantrekt van je XM wel mogen instappen!  Laughing  Laughing

maar ff tussendoor, gaat er ECHT 80 (!!!) liter brandstof in een XM ???

SLIKKKKK Confused

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 19 juli 2004 09:35 AM
  [ # 24 ]
Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 19 juli 2004 12:38 PM
  [ # 25 ]

yep…
is dat veel dan?  Surprisedops:

ik dacht dat mijn zus’ xant 60l kon dragen,
en m’n eend 25… hmja, 80 is bijna een xantentank+eendentank

Profiel  
 
Remco-xm-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 03-07-2004

Gepost: 19 juli 2004 04:46 PM
  [ # 26 ]

Ja, ik heb er eens 92 liter mee getankt, dan zit je keurig boven de 100 euro bij een volle tank.

Boonacker XM V6

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 19 juli 2004 11:17 PM
  [ # 27 ]

en ik vond M’n bx met z’n 60 liter al zo’n dief Shocked

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 juli 2004 11:33 PM
  [ # 28 ]

Hm, verbruik ff uitgerekend:  1 : 9,6   niet echt zuinig.. Neutral  ‘k rij veel in de stad.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 20 juli 2004 12:15 AM
  [ # 29 ]

ik ben ook erg benieuwd wat voor een gebruik ik ga halen met de xm.
maar ja, de eerste tank is nog steeds niet leeg.  Laughing
toen ik mijn xm de eerste keer aftankte was ie meteen 28% meer waard

Profiel  
 
XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1725
Geregistreerd: 19-04-2004

Gepost: 20 juli 2004 12:40 AM
  [ # 30 ]

toch is een grote tank wel lekker als je lange afstanden rijdt…

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook