20 van de 25
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
De GS X3 van DriverD
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 28 november 2010 10:11 PM
  [ # 286 ]

Dank U! Wintersport? Alleen op de weg dit jaar! Smile

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 29 november 2010 02:04 PM
  [ # 287 ]

Als ik het goed zie zijn dit ex-spijkerbanden waar de spijkertjes uit zijn gehaald?
Ik heb nog vier goede spijkerbandjes op GS-velgjes liggen (van die mooie oude, met opstaande randjes rond de gaten). Die gebruikte ik tot nu toe alleen als stallingswieltjes omdat ze niet toegestaan zijn op de NL weg.
Nooit aan gedacht dat je die spijkertjes er ook gewoon uit kunt halen. think Ik denk dat ik ook maar ‘ns een middagje aan het prutsen ga.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 29 november 2010 02:24 PM
  [ # 288 ]

Ziet er chique uit op die gespoten velgen!

Winterbanden werken toch bij de gratie van zachter flexibeler rubber, of is dat bij deze profielgeneratie nog niet? Op de foto zien ze er erg oud uit, heb je de productiedatum DOT code bekeken?

Wat spijkerbanden betreft, ik heb nog een magneet-etiket voor achterop bij m’n GS gekregen voor het geval je met spijkerbanden gaat rijden, gaaf! “90 pneus cloutés” staat erop dachtik.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 november 2010 03:53 PM
  [ # 289 ]

Dit type profiel is inderdaad het ouderwetsche winterbandenprofiel. Werden met en zonder spijkers verkocht. De DOT-codes geven aan dat de banden 4 jaar oud zijn, dus het rubber is nog soepel.

Aan schuren, vetvrij maken, spuiten in zinc-primer, zwart en grijs ben ik zeker een halfuur bezig geweest! Smile

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 december 2010 11:30 PM
  [ # 290 ]

Vanavond moest de GS weer aan het werk: Rit van werk naar huis. De buitentemperatuur was circa -8 graden Celsius. Na het starten viel op dat de voltmeter helemaal onderin stond (laag voltage). Dacht aan een kapotte V-snaar, maar wilde niet stoppen in donker en koude. Radio en interieurfan maar even uit gelaten en 25 km naar huis gereden.
Thuis bleek de V-snaar ok en de dynamo prima. Toen ging “een lampje branden”: Citroën noemde de voltmeter “thermische voltmeter”. Bij deze temperaturen geeft die dus te weinig aan!

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2010 02:52 PM
  [ # 291 ]

huh Welk opleidingsniveau verwacht Citroen eigenlijk van haar berijders? En wat staat er eigenlijk in het instructieboekje? Deze meter geeft aan hoeveel volt de accu levert. Ongeveer. Als het niet te koud is. De meter werkt daarnaast als thermometer: als het voltage onder de 6V zakt, heeft u winterbanden nodig. Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 december 2010 02:59 PM
  [ # 292 ]

Vreemd. Mijn 1220 heeft hier geen last van. komt na 1 minuut uit de hoek.. Mat licht en blower aan blijft ie in het grijze gebied..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 december 2010 07:36 PM
  [ # 293 ]

Het orginele klokkenboxje had ook geen problemen op dit gebied. Daar ging de toerenteller van stuk en nu zit er een Veglia-dash uit een Pallas in, zo’n gruwelijk goudkleurig geval.
Gelukkig heb ik pas een Jaeger-dash uit een X2 gekregen!  haha

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 december 2010 10:37 PM
  [ # 294 ]

Goud in een X - dat kan natuurlijk niet. Ik hoor het al, de rode bolide wordt steeds maar weer mooier.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 december 2010 11:10 PM
  [ # 295 ]

Is wel de bedoeling. Smile
Alleen de aansluiting van de tellerkabel is anders (schroef- in plaats van klikaansluiting). Dus eerst een ander kabeltje scoren…

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 december 2010 01:46 PM
  [ # 296 ]
DriverD schreef:

Is wel de bedoeling. Smile
Alleen de aansluiting van de tellerkabel is anders (schroef- in plaats van klikaansluiting). Dus eerst een ander kabeltje scoren…

Teller aansluiting is toch hetzelfde bij een jeager en veglia?
Verleden week net een veglia eruit gehaald bij mijn Pallas en een jeager erin gezet. Waren allebei met klik ansluiting.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2010 02:41 PM
  [ # 297 ]

Jeager met losse klokken heeft een schroeftellerkabel toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 december 2010 02:41 PM
  [ # 298 ]

Van de Veglia- en Jaegerteller in de kunststof behuizing is de telleraansluiting hetzelfde, maar ik had een kunststof behuizing en nu heb ik een aluminium behuizing uit een ouder type X2. Daarbij zit de tellerkabel geschroefd.

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 december 2010 07:49 PM
  [ # 299 ]

Dat klopt, die zie je trouwens niet veel met alu behuizing.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 december 2010 08:03 PM
  [ # 300 ]

Foto’s van de Jaeger-dash:

(Foto’s zijn klikbaar voor vergroting)

Ik zie nu dat de 2 grote tellers van Veglia zijn…

Citroen!

Profiel  
 
 
20 van de 25
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook