Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dank U! Wintersport? Alleen op de weg dit jaar!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als ik het goed zie zijn dit ex-spijkerbanden waar de spijkertjes uit zijn gehaald?
Ik heb nog vier goede spijkerbandjes op GS-velgjes liggen (van die mooie oude, met opstaande randjes rond de gaten). Die gebruikte ik tot nu toe alleen als stallingswieltjes omdat ze niet toegestaan zijn op de NL weg.
Nooit aan gedacht dat je die spijkertjes er ook gewoon uit kunt halen. Ik denk dat ik ook maar ‘ns een middagje aan het prutsen ga.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ziet er chique uit op die gespoten velgen!
Winterbanden werken toch bij de gratie van zachter flexibeler rubber, of is dat bij deze profielgeneratie nog niet? Op de foto zien ze er erg oud uit, heb je de productiedatum DOT code bekeken?
Wat spijkerbanden betreft, ik heb nog een magneet-etiket voor achterop bij m’n GS gekregen voor het geval je met spijkerbanden gaat rijden, gaaf! “90 pneus cloutés” staat erop dachtik.
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dit type profiel is inderdaad het ouderwetsche winterbandenprofiel. Werden met en zonder spijkers verkocht. De DOT-codes geven aan dat de banden 4 jaar oud zijn, dus het rubber is nog soepel.
Aan schuren, vetvrij maken, spuiten in zinc-primer, zwart en grijs ben ik zeker een halfuur bezig geweest!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vanavond moest de GS weer aan het werk: Rit van werk naar huis. De buitentemperatuur was circa -8 graden Celsius. Na het starten viel op dat de voltmeter helemaal onderin stond (laag voltage). Dacht aan een kapotte V-snaar, maar wilde niet stoppen in donker en koude. Radio en interieurfan maar even uit gelaten en 25 km naar huis gereden.
Thuis bleek de V-snaar ok en de dynamo prima. Toen ging “een lampje branden”: Citroën noemde de voltmeter “thermische voltmeter”. Bij deze temperaturen geeft die dus te weinig aan!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Welk opleidingsniveau verwacht Citroen eigenlijk van haar berijders? En wat staat er eigenlijk in het instructieboekje? Deze meter geeft aan hoeveel volt de accu levert. Ongeveer. Als het niet te koud is. De meter werkt daarnaast als thermometer: als het voltage onder de 6V zakt, heeft u winterbanden nodig.
Totaal aantal Berichten: 25573
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vreemd. Mijn 1220 heeft hier geen last van. komt na 1 minuut uit de hoek.. Mat licht en blower aan blijft ie in het grijze gebied..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Het orginele klokkenboxje had ook geen problemen op dit gebied. Daar ging de toerenteller van stuk en nu zit er een Veglia-dash uit een Pallas in, zo’n gruwelijk goudkleurig geval.
Gelukkig heb ik pas een Jaeger-dash uit een X2 gekregen!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goud in een X - dat kan natuurlijk niet. Ik hoor het al, de rode bolide wordt steeds maar weer mooier.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Is wel de bedoeling.
Alleen de aansluiting van de tellerkabel is anders (schroef- in plaats van klikaansluiting). Dus eerst een ander kabeltje scoren…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Is wel de bedoeling.
Alleen de aansluiting van de tellerkabel is anders (schroef- in plaats van klikaansluiting). Dus eerst een ander kabeltje scoren…
Teller aansluiting is toch hetzelfde bij een jeager en veglia?
Verleden week net een veglia eruit gehaald bij mijn Pallas en een jeager erin gezet. Waren allebei met klik ansluiting.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jeager met losse klokken heeft een schroeftellerkabel toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Van de Veglia- en Jaegerteller in de kunststof behuizing is de telleraansluiting hetzelfde, maar ik had een kunststof behuizing en nu heb ik een aluminium behuizing uit een ouder type X2. Daarbij zit de tellerkabel geschroefd.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat klopt, die zie je trouwens niet veel met alu behuizing.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak