stoterstangen90 schreef:CX-power schreef:Euhm, ik las dat deel dat harm er nog een ander stuur bij wil: een 405 stuur.
Toen dacht ik aan het nummer van Meat Loaf: Original Sin.
(I’ve been looking for an original sin)
Mijn god:laat alles nou origineel!
Dat wil je toch?Dat je een cx origineel wilt houden dat snap ik, maar een bx, waar de eigenaar voor zijn eigen lol wat veranderingen wilt aanbrengen, dat moet toch gewoon kunnen?
Ik heb geen enkele standaard bx meer. Overal is wel wat aan veranderd, of staan grote veranderingen op stapel.
M.i. geen enkel probleem. Een auto heb je voor jezelf. En lekker een beetje expirimenteren is leuk.
Ach, als ie zijn rijbewijs heeft gehaald en in zijn eerste autootje gaat rondrijden ben ik benieuwd of ie nog origineel blijft
Och, een BX Turbo D12 is toch ook best origineel?
Ik vermoed dat ik een soort stuurverzamelobsessie heb…
Op de sloop heb ik zaterdag een ander Peugeot-stuur meegenomen, dit keer een vierspaaks exemplaar. Voor 15 euro.
Het blijkt een 309-GTI stuur te zijn, in het grijs. De rand is lekker dik en met leer overtrokken. Da’s wel fijn.
Staat natuurlijk net zo ver naar je toe als dat 205-stuur… ik heb ‘t gisteren maar eens in de BX geschroefd, maar het onderweg (niet tijdens het rijden maar bij een tankstation) weer verwisseld voor m’n AX-stuurtje.
Die stengels die zo ver weg zitten blijven irritant, en ik vond ‘t ook erg lelijk staan
Plaatje:
Ik ben nog steeds verknocht aan mijn 16v stuur in de bx. Heerlijk om beet te hebben, goede grip en ruimte zat om mijn handen lekker te laten rusten onderaan.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
XBXG schreef:Chic-/16V-stuurtje.
Mooier kan niet in een GTI.
Voor 100% eens met XBXG
Harm schreef:Het blijkt een 307-GTI stuur te zijn, in het grijs.
Ik neem aan dat je 309 bedoelt.
Wel ongelooflijk gave en extreem zeldzame auto’s, die 309 GTI’s.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
mpostma schreef:stoterstangen90 schreef:CX-power schreef:Euhm, ik las dat deel dat harm er nog een ander stuur bij wil: een 405 stuur.
Toen dacht ik aan het nummer van Meat Loaf: Original Sin.
(I’ve been looking for an original sin)
Mijn god:laat alles nou origineel!
Dat wil je toch?Dat je een cx origineel wilt houden dat snap ik, maar een bx, waar de eigenaar voor zijn eigen lol wat veranderingen wilt aanbrengen, dat moet toch gewoon kunnen?
Ik heb geen enkele standaard bx meer. Overal is wel wat aan veranderd, of staan grote veranderingen op stapel.
M.i. geen enkel probleem. Een auto heb je voor jezelf. En lekker een beetje expirimenteren is leuk.
Ach, als ie zijn rijbewijs heeft gehaald en in zijn eerste autootje gaat rondrijden ben ik benieuwd of ie nog origineel blijft
Och, een BX Turbo D12 is toch ook best origineel?
Nou iig geen golf!:p
Hmm, een Beejiks Turbo D12 is best origineel in de zin van: zie je niet vaak.
Maargoed, Harm moet het ook allemaal zelf maar weten wat ie mat al die sturen doet.
Trouwens hier op skool is er iemand met een BX 16 TGI (hier ook wel op het forum) die al bezig is met het verknooien van de Beejiks.
(Booskijkers met tape, bijvoorbeeld… )
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CX-power schreef:
Nou iig geen golf!:p
Hmm, een Beejiks Turbo D12 is best origineel in de zin van: zie je niet vaak.Maargoed, Harm moet het ook allemaal zelf maar weten wat ie mat al die sturen doet.
Trouwens hier op skool is er iemand met een BX 16 TGI (hier ook wel op het forum) die al bezig is met het verknooien van de Beejiks.
(Booskijkers met tape, bijvoorbeeld… )
Schandalig. Deze man moet tegen zichzelf in bescherming genomen worden. en bovendien geexcommuniseerd worden van dit forum…............
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
En ik weet wie het is, zal ik namen noemen?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
ik hou het gewoon bij mijn eigen messing/hout stuurtje
hij ligt prima in de hand, en alle hendels en knoppen zitten op precies dezelfde afstand als het originele stuur. en ik persoonlijk vind het er ook nog eens super mooi uitzien bij het dashboard en de bekleding.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Hmmm, dan vind ik wel dat er meer houtaccenten in voor moeten komen.
Maar dit is een begin.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
hout accenten zijn idd mooi,maar moet niet TÉ worden.
ik hoef geen rijdend amzonewoud te hebben
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Hehe, nee, maar bijvoorbeeld houtranden om de middenconsole.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
WYD schreef:Ik hou het bij dit stuurtje:
Da’s mooi, want nu heb ik het 16v stuur van WYD in mijn GTD automaat zitten… (wat mijn voorkeur dus geniet…)
Test
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Na het lezen van deze draad ben ik geneigd om eens een 205 GTi stuur te proberen, want dat is het enige wat er schort aan het originele stuur: die zou best iets dichterbij mogen staan. In de huidige situatie zit ik toch altijd meer op zijn Italiaans (gespreide opgetrokken benen en handen losjes onderaan het stuurwiel).
De schrijftafel vind ik wel karakteristiek, maar is wat te massief qua bruikbaarheid. Ik mis dat gat onderin, wat het GTI-stuur wel heeft (en die zit dan ook in mijn dieseltje). Daarom heeft Bram toen ook zijn stuur enigszins “gemodificeerd”.
Maar wat er wat mij betreft echt in thuishoort is het eenspakige stuur van de BX type 1. Echt Citroen, en heel praktisch!!
Maar wat er wat mij betreft echt in thuishoort is het eenspakige stuur van de BX type 1. Echt Citroen, en heel praktisch!
Probeer eens een stuur uit een gewone AX, da’s ook eenspaaks en past op een BX. Wel even die plastic ring voor de richtingaanwijzerafslag van een BX-stuur transplanteren dan….