Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wouw! Ik word nu wel heel erg nieuwsgierig naar het eindresultaat!

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
+1

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
We zijn aan het opbouwen. Door allerlei onderdelen onder de motorkap is het van belang, dat eerst het dashboard geplaatst wordt, omdat we er straks niet meer bij zouden kunnen door gasklokken en aircospul.
Dan blijkt natuurlijk dat er ook nog bedrading door de zijkant richting deuren moet. Dat moet eerst voor de onderkant van het dashboard gemonteerd kan worden. Extra bedrading voor de extra toe te voegen centrale vergrendeling. Het uitzoeken van die bedrading is ook nog een hele klus…
Maar het vordert. Gestaag.
fluidphreak schreef:+1
+2
Wederom een kleine update (ik had de plaatjes al even liggen).
Tijdens het inbouwen van de airco is er een klein probleem ontstaan. In de latere CX’en en ook in de CX waar ik mijn airco uit gehaald heb loopt de lucht onder de voorstoelen door naar de achterbank in plaats van naar de zijkanten zoals hier goed te zien is (er liggen losse stukken onder de voorstoelen die aansluiten op het stuk rechtsmidden.
Daarmee past mijn oude bekleding die hieronder staat niet meer en moet ik op zoek naar beige bekleding zoals op de 2e foto.
Als iemand deze heeft liggen dan houd ik me aanbevolen. That is all for now geloof ik
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De portieren zijn nu onder behandeling. Plamuren, schuren, plamuren, schuren….
Wederom een kleine update, John is bezig met de achterklep die wel enorm hard is maar vol zit met deukjes en krassen. Maar harder is belangrijker en John maakt het wel strak. Wat plaatjes:

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, als ik dat zo zie, lijkt me een geheel kale CX met alleen blanke lak erover toch ook wel gaaf!!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 6503
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Misschien dat Monsieur Grat de uitdaging aan wil gaan?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 7586
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
25trd schreef:Hmm, als ik dat zo zie, lijkt me een geheel kale CX met alleen blanke lak erover toch ook wel gaaf!!
Ach, je kunt bijna hetzelfde effect krijgen door een metallic grijs exemplaar met een schuursponsje te wassen. Veel minder werk!

- C15 GV (Grand Volume)
Mulder schreef:Misschien dat Monsieur Grat de uitdaging aan wil gaan?
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Alleen gaaf als er geen butsen en plamuur zijn. Dat gaat helaas niet lukken denk ik zo…...
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- C15 GV (Grand Volume)
Simpel, al het plaatwerk vervangen door nieuw…. Wel een uitdaging (en prijzig)!

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En ontzettend offtopic en laten we daar nu de perfecte plek voor hebben.
Wederom een kleine update, John is met de donor motorkap bezig geweest en deze staat in de grondlak. Dat kan niet zonder plaatjes en die volgen hieronder.
Kaal:
Spuitplamuur:
Grondlak:
Nu worden de binnenkanten van de achterklep, deuren en motorkap gespoten worden in kleur. Daarna wordt het interieur geplaatst, kunnen de deuren en kleppen gemonteerd worden en kan de buitenkant haar kleur krijgen.