Ratelend geluid rechts voorin (bestuurders kant gezien)
deckers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 26 november 2010 03:46 PM

Na een tijd lekker gereden te hebben na de vorige reparatie (hetgeen een stekker bleek….en ik dus twijfels had over de brandstofpomp vervanging en distributie riem) nu al een een aantal weken een ratelend geluid rechtsvoor (gezien vanaf de bestuurder). Als ik voor in de motorkap kijk/ luister lijkt het van de multiriem af te komen. Hoe hoger de toeren hoe harder de ratel. Bij gas loslaten (dus om langzaam af te remmen op de motor) lijkt het ook minder.

Bij stationair draaien is het niet hoorbaar, pas bij wat toeren gaat het ratelen (de spanrol van de multiriem? of een lager daarvan?)

Zit de turbo ook daar ergens in de buurt, of moet ik die ergens anders zoeken? En is er een manier om te testen of deze kapot is?

Het gaat om een 1.4 hdi diesel uit 2005. Met nieuwe brandstofpomp en distributieriem zo’n 15.000 km geleden. Keurig altijd de beurten verzorgd.

Iemand?

Profiel  
 
deckers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 04 december 2010 10:18 AM
  [ # 1 ]

Langs geweest bij een specialist voor motoren, waar ook de distributieriem was gedaan (ivm brandstofpomp).

Het blijkt de multiriem spanner te zijn. Geen levensbedreiging maar moet wel vervangen worden.

Iemand enig idee wat dat ongeveer gaat kosten? (incl. multiriem?)

Profiel  
 
deckers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 12-12-2005

Gepost: 31 december 2010 11:20 AM
  [ # 2 ]

De garage die mij op de kosten van nieuwe brandstofpomp en distributieriem had gejaagd had me toch duidelijk gezegd dat het de spanrol was…..kosten ongeveer 200 euro ...zeker. Ik was bij ze langs gegaan omdat het evt ook de distributieriem zelf zou kunnen zijn en ik dan garantie had. Nu het de “spanrol” zou zijn ging ik gewoon naar mijn huidige eigen garage (op 100 mtr afstand). Vakman zonder poespas. Kosten nu maar 130 euro…....besteld en gerepareerd….bleek de krukaspoelie de boosdoener…grrrrrr. Volgens mij had garage B. te B. dat ook kunnen vertellen. Die vertrouw ik zelf helemaal niet meer. Bleek namelijk na die erg dure reparatie de auto na een dag weer stil te staan, exact zoals de eerte keer, voor dat diagnose brandstofpomp werd geconstateerd….bleek…..een stekkertje was stuk, waardoor er af en toe een los contact kon zijn, en daarvoor moest de motor eerst gereset worden. Stekkertje een paar euro, pomp + riem toen 1830 euro…....... alsof de arme klant de crisis moet betalen.
Enfin, nu na reparatie nog eens 260 euro extra voor de poelie. Maar, hij loopt gelukkig weer als een zonnetje, met dank aan mijn garage om de hoek (waar Wilders niet zou durven komen)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook