15 van de 91
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Jim’s GTi T2 -  dash lampje vd olie blijft branden
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 17 november 2010 11:00 AM
  [ # 211 ]

tussendoor met vlag en wimpel door de APK (alleen een handrem moest iets gangbaar gemaakt worden).

en ook een positief oordeel bij de keuring/taxatie ivm de verzekering (door de bekende heer H.).
in 3 jaar 50 dkm gemaakt, maar hij is er nog steeds tevreden over de staat van de auto, net als ik. zelfde taxatie bedrag aan gehouden.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 17 november 2010 05:50 PM
  [ # 212 ]

Da’s dan 2x gefeliciteerd. Doorsuizen dan maar weer met de turbo.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 december 2010 12:02 AM
  [ # 213 ]

ze stond paar daagjes buiten in de kou/sneeuw…  kon even niet anders helaas.
en gelijk laat ze merken dat ze daar niet blij mee is.
1e keer starten ging zeker iets trager, maar sloeg snel genoeg aan.

toen uurtje gereden, geen problemen. even geparkeerd, en wilde weg rijden en madame gooide de rode lichten aan van de temperatuur vh koelsysteem - display stond op 112 gr. !!  nog nooit gehad !!
dus motor uit, klep open. dop expansievat ietsje los - en stoom blazen maar !!
in het blok hoorde ik het borrelen / koken.  Shocked

koelde snel wat af. met stoom er uit blazen niveau ietsje lager, bijgevuld.
gestart bij een lagere temp. rijden en snel weer naar 79-80 graden. dus OK, en dat ook op langer stuk.
thuis stationair draaien voor de deur zo weer naar de 110, dus motorklep open en .......
de fans draaien niet !!

is dat een brakke stekkerverbinding ??  waar te kijken ??
of is dat een temp sensor op de radiator ??  beetje koud en donker buiten.
ik kijk morgen, met een paar nuttige tips vooraf dan graag Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cejixman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-12-2007

- CX Pallas 2.0
Gepost: 04 december 2010 12:59 AM
  [ # 214 ]

ik heb zoiets ooit in de zomer gehad.. de thermostaat ging niet open.. kweenie of dat hier ook zo is?
succes!

Citroën CX, verder nix..

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 04 december 2010 01:04 AM
  [ # 215 ]

Stekerverbindingen op de radiateur checken. Geven vaker problemen. Anders is de thermostaat verdacht.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2010 01:38 AM
  [ # 216 ]

TS zegt: fans draaien niet!! Geen thermostaat dus. Verbindingen bij de fans, de relais en het thermocontact nakijken. Thermocontact doorverbinden (met contact aan); als de fans dan draaien is het thermocontact overleden.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 december 2010 10:45 AM
  [ # 217 ]

toen ik nog reed vermoedde ik ook de thermostaat, maar de fans bleken dus niet te draaien.

verbindingen bij de fans, draden volgen denk ik… ? stekker ergens richting/boven de accu regio ??
waar zit thermocontact ?  op de radiator ?  (is een GTi T2)
zit daar een relais ergens voor de fans ?  (nog nooit problemen gehad, dus nog niet in verdiept)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43303
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2010 10:56 AM
  [ # 218 ]

2 dingen zijn belangrijk:

- wordt de radiateur wel warm? Indien de motor heet wordt, maar de radiateur blijft koud, dat is de thermostaat dus WEL verdacht.

- wordt de radiateur netjes warm (heet) en de motor ook, dan is de fan aansturing verdacht. Trek de stekker van het contact in de radiateur en verbind de aansluitingen even door met een draadje wat je even in de stekker steekt. Gewoon even kijken of de boel dan wel gaat draaien. Doet ie het dan wel, dan is het thermocontact wat in de radiateur zit stuk. Helpt het niet, dan zijn de relais boven de accu en de stekkers van die relais verdacht. In dat geval alles één voor een losmaken en inspuiten met WD40 o.i.d. Je kan ook even een ander relais proberen, want ook de relais kunnen inwendig stukgaan.

succes.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 04 december 2010 11:06 AM
  [ # 219 ]

Bij een gewone GTi zit er een thermocontact aan de zijkant van de radiateur (bestuurderskant). Hier zit een goedkoop stekkerblokje op dat regelmatig voor ellende zorgt. Je kunt proberen om dit blokje wat te bewegen op een moment dat de fans zouden moeten aanslaan. Wanneer ze dan wel aanslaan heb je de schuldige. Ik heb uiteindelijk gewoon dat blokje weggelaten en alle verbindingen opnieuw gemaakt met geisoleerde kabelschoentjes. Dit loste bij mij het probleem op. Voor het overige zie ook jantje 1948/waterman.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 december 2010 11:12 AM
  [ # 220 ]

radiator zelf nog niet gecheckt/gevoeld, maar die is 5 jaar geleden nieuw geplaatst. (verdenk ik dus niet)
de bovenste KVS leiding had ik wel gevoeld, die wordt super heet (aanvoer?), de onderste was ietsje minder heet. dus dit stroomt wel door lijkt mij.

en stilstaande fans is het feitelijk probleem in deze denk ik dan.

ik ga zo even buiten checken ! die stekker zit denk ik links aan de zijkant op de radiator (accuzijde), toch ?

anders relais zoeken. is er dat een in dat rijtje die onder de linker koplamp hangt ?  (meende ik mij te herinneren… maar welke dan ook weer. zal draden proberen te vervolgen.)

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 december 2010 11:52 AM
  [ # 221 ]

thermocontact gevonden ! (snel weer naar binnen, beetje koud buiten )
functie ervan wil ik wel controleren, kijken of de fans aanslaan als ik die bypass.

er zit een stekker op met 3 draden.
1 dunne bruine, en 2 dikke blauwe. 1 blauwe draad is gemarkeerd met een wit plastic hulsje.
(2 temperatuur stappen ??)

hoe door te verbinden ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 december 2010 01:14 PM
  [ # 222 ]

even m’n handen opgewarmd, en weer naar buiten.

thermocontact-stekker doorverbonden, fans doen ‘t gewoon (bij wisselende combinatie draaien ze half of heel).
dus idd thermocontact overleden Sad

nieuwe halen dus (straks even langs mijn vriend Brezan). rijdende blijft ie koud, dus dat moet lukken.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 december 2010 01:36 PM
  [ # 223 ]
Apprentice schreef:

Bij een gewone GTi zit er een thermocontact aan de zijkant van de radiateur (bestuurderskant). Hier zit een goedkoop stekkerblokje op dat regelmatig voor ellende zorgt. Je kunt proberen om dit blokje wat te bewegen op een moment dat de fans zouden moeten aanslaan. Wanneer ze dan wel aanslaan heb je de schuldige. Ik heb uiteindelijk gewoon dat blokje weggelaten en alle verbindingen opnieuw gemaakt met geisoleerde kabelschoentjes. Dit loste bij mij het probleem op. Voor het overige zie ook jantje 1948/waterman.

Correct, ik heb bij meerdere CX-en hier problemen meegemaakt. Bij mij zat er o.a. een draadbreuk in de kabel vanaf het thermocontact. Duurde wel even voordat ik daar achter kwam!

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 04 december 2010 03:15 PM
  [ # 224 ]
waterman schreef:

2 dingen zijn belangrijk:

- wordt de radiateur wel warm? Indien de motor heet wordt, maar de radiateur blijft koud, dat is de thermostaat dus WEL verdacht.

Daar had ik in de gauwigheid niet aan gedacht!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 december 2010 04:42 PM
  [ # 225 ]

deze gehaald. voor een CX had Brezan alleen 2 polige op de lijst staan…...  Confused
BX had dezelfde 3 polige als bij mij (ruggespraak met Citroville Wink)
moet nog even monteren, maar eerst met de kids kijken of Sinterklaas nog langs komt , mischien vanavond wisselen. en eens kijken of ‘t dan weer in orde is.

Afbeelding Bijlagen
IMG_3941 (Medium).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
15 van de 91
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook