Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gebruikte dynamo’s werken niet lang is mijn ervaring. Beter breng je de oude even weg voor revisie. Is ie voor 150 euro weer als nieuw, met garantie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Voor dat geld koop je ook een nieuwe. Volgens mij staat er een femsa op marktplaats voor 75 euro.
Tja dat kan, maar voor een auto die over een half jaar gesloopt word….
Vind het wel een klein beetje zonde om daar nou een nieuwe voor te kopen.Of de oude te laten reviseren.
dus als iemand een sloper oid heeft staan ,of iets uit een oude sloper heeft liggen houd ik me aanbevolen…....
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De dynamo kan er toch weer af gehaald worden en op 1 van je andere GSA’s gezet worden?
Ik zal zo anders wel even kijken of ik nog een 2e hands femsa heb liggen voor je.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je hebt p.b.
Ja dat zou evt wel kunnen als ik echt geen andere optie,s heb.
Je hebt een pb terug
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Zo de dynamo is weer vervangen, Ik heb van citro power een 2e hands overgenomen, waarvoor dank
Viel wel tegen op straat in de kou, maargoed.
Echter het volgende probleem dient zich weer aan namelijk de aanjager van de kachel.Die doet niets meer. Dat was voordat ik de dynamo verving ook al zo. Alleen toen deed ie het soms wel/ soms niet
Als ik de standenschuif bedien dan gaat meteen de dashbordverlichting en de koplampen zwakker branden en flikkert het acculampje af en toe. Ik vermoed dus dat de dynamo op dat moment niet bij laad.
Als de standenschuif van de kachel uit staat op nul is er niets aan de hand en laad de dynamo goed bij. Ook met de verlichting ed aan werkt alles goed. Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ik vraag me ook af of dit niet al eerder het probleen was en de inmiddels vervangen dynam nog gewoon goed was.
Ik die standenschuif een soort potmeter? of zit er ergens een kachelweerstand? en waar zit deze dan?
Waar zitten de massa aansluitingen van de kachelmotor?
Als ik de stekker van de kachelmotor los trek is het probleem ook aanwezig
Ik hoop dat iemand wat weet, scheelteen hoop zoekwerk.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dit klinkt als een (bijna) kortsluiting waardoor er �rg veel stroom wordt
weggetrokken bij de dynamo. Dit zou zelfs de oorzaak kunnen zijn van de
telkens overlijdende dynamo. Je zou dan echter verwachten dat er een
zekering zou springen… Check daarom voor de veiligheid de zekeringbox even
op overdreven zware zekeringen of creatieve ‘oplossingen’.De motor kun je blijkbaar uitsluiten omdat het probleem blijft zodra die
niet is aangesloten.
Volgens mij is de ‘schuif’ van de motor een 4-standenschakelaar
(3,2,1,0). Heb je de plug van deze schakelaar al eens afgekoppeld van de
aanjager? Ik meen mij te herinneren dat dit een witte plug is met drie
blauwe en een zwarte draad, verstopt tussen het aanjagerhuis en de
paravanbak.
Ik zal zaterdag eens gaan kijken naar de zekering kast en die witte stekker afkoppelen.
Ik zal ook de bedrading dan maar eens checken op doorgeschuurde plekken ed.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Vandaag de boel rondom de aanjager maar eens goed nagekeken. Het blijkt dat de kachelmotor d.m.v 2 stekkers is aangesloten waarvan ik er van de week maar 1 losgehaald had in het donker.
Met beide stekkers los is de storing weg en nadat ik de motor uitgebouwd had en aangestuurd met een aparte spanningsbron blijkt de motor verrekte langzaam en zwaar te draaien. Die is overleden dus!
Ik had hem nog wel uitelkaar gehaald en de lagers gesmeerd, maar dit mocht niet meer baten. Ondanks dat ie soepeltjes draait maakt ie inwendig ergens sluiting.
Ik ben nu dus opzoek naar een gebruikte kachelmotor .
Mocht iemand er eentje te koop hebben dan graag een pm!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb ik nog wel voor je. Je hebt pb.
De auto is inmiddels verkocht.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)