17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
   
La Dame Verte de Technoloog, vrijdag 28-2-14 de laatste kilometers…
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 25 november 2010 09:18 PM
  [ # 241 ]
Technoloog schreef:

DUS!

En dit was de boosdoener:

http://tweakers.net/ext/f/6S4mBIz5L0N9g1BEuGM7x3Qz/full.jpg

Die grote aan de wielkant, had ik twee winters geleden stuk.
Wat een zooi! Die troep zit nog op de ophanging en wielklauw en zo. Wat een bagger is dat vet.

En jawel, een half jaar later de andere kant ook….
Daar wat ik sneller achter.

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 25 november 2010 10:04 PM
  [ # 242 ]

Er was inderdaad wel het nodige rondgeslingerd. Gelukkig niet zo heel veel omdat het de kleine klem was aan de diff kant. Maar zoals je kan zien in onderstaande foto zit er wel het nodige aan klodders in de wielkast:

(Onscherpe foto red face Ik weet het.)

Ook de draagarm had wat vet ontvangen, dat kan je op de laatste foto op p.16 nog zien.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 04 december 2010 01:28 PM
  [ # 243 ]

Gisteren getankt. Dat was vervelend…

De benzinetank moest vol èn de gastank moest vol. In totaal 88 liter. Afgetikt: €104 en wat centen.  grrr

Verder heb ik gemerkt dat ik een volgende keer wat meer benzine in de tank moet laten zitten. Ik reed de LPG tank “leeg” (niet ècht leeg, maar dat de electronica ingrijpt en switched) en moest de laatste 25 km op benzine. Niet zomaar benzine, maar op de laatste paar liter benzine die al sinds 11 september in de tank zit. Dat was te merken. In combinatie met de kou, het was ergens rond de -5°C, was de TU5JP4 merkbaar minder tevreden met de brandstofkwaliteit: Lager in de toeren meer bokken, trager dan normaal oppakken, schokken waar ze dat normaal niet doet.

Toen getanked bij km-stand 131968, nu pas weer bij 139227. Van die afstand, 7259 km, is ongeveer 185 km echt op benzine gereden (doordat de LPG eerder op was dan er te tanken viel). De rest van het benzineverbruik is dus alleen start-kilometers geweest. Plus of min een beetje komt dat neer op ongeveer 1 ct/km.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 04 december 2010 01:34 PM
  [ # 244 ]
Technoloog schreef:

Gisteren getankt. Dat was vervelend…

Dan moet je je wagen wegdoen; probleem opgelost. Very Happy

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 04 december 2010 01:55 PM
  [ # 245 ]

Very Happy Nee, niet opgelost, maar vervangen door een ander (en in mijn geval erger) probleem: OV.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 04 december 2010 09:08 PM
  [ # 246 ]

Mijn gasbak verbruikte naast lpg ook ongeveer 1 liter super98 per honderd kilometer, te wijten aan koude starts en incidenteel hard rijden op benzine. Kosten die mensen vaak en voor het gemak maar even vergeten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 december 2010 10:19 PM
  [ # 247 ]

Ja vooral met dit koude weer duurt het lang voordat die overschakeld op LPG. De benzine tank gaat nu sneller leeg dan in de zomer.
Mijn Xsara zet ik nu elke keer binnen, waar het rond de 8 a 11 graden is, dan wordt er ook merkbaar eerder naar LPG overgeschakeld dan als die bij -5 een nacht buiten staat.

Overigens tank ik de benzine tank nu niet meer helemaal vol, teveel gewicht aan de achterkant… En de benzine wordt idd oud. Gewoon elke keer een beetje doen Wink
Ik zit nu denk ik op 2/3 tank, in de zomer doe ik maar 1/3.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 december 2010 11:56 PM
  [ # 248 ]

Dat benzine verbruik naast de LPG is met deze temp zeke rmerkbaar. Zelf ga ik heel binnenkort maar even aan de gasboer vragen of hij de overschakeling wat eerder kan laten komen. Het is nu wel erg lang wachten. ( was ook al een maandje of anderhalf geleden zo) Elke ochtend nu pas schakelen na een goede 3 km. Met een koude v6 slurpt dat dan nog best veel Sad

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2010 12:00 AM
  [ # 249 ]

Letten de heren er wel op dat de (benzine)brandstofpomp bij het rijden op LPG gewoon mee blijft draaien en dat deze gekoeld wordt door de aanwezige benzine in de tank??? Minder dan 1/3 volle tank en de pomp raakt oververhit en gaat dan snel dood. U zal de eerste niet zijn!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 december 2010 12:19 AM
  [ # 250 ]

mmmm, das wel handig om even te weten. Ik rij al heeeeel wat kilometers op gas rond maar heb daar nooit aan gedacht, dat oververhitten. Dat de pomp blijft draaien wist ik wel.

Hoe kom je aan dat 1/3 ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2010 12:21 AM
  [ # 251 ]

Uit ervaring: de pomp staat dan helemaal onder gedompeld in de peut.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 december 2010 12:24 AM
  [ # 252 ]

dan gaan we daar maar eens op letten. Toevallig ook nog enig idee binnen hoeveel km een v6-12 zou moeten kunnen overschakelen op gas? ook bij dit weer? De 16v gaat iig veel vlotter over.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 december 2010 12:25 AM
  [ # 253 ]

Dat is in te stellen Gomp. Gaat via de laptop op de lpg computer.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 05 december 2010 12:58 AM
  [ # 254 ]
gompy58 schreef:

dan gaan we daar maar eens op letten. Toevallig ook nog enig idee binnen hoeveel km een v6-12 zou moeten kunnen overschakelen op gas? ook bij dit weer? De 16v gaat iig veel vlotter over.

Ik denk dat een V6 wel wat langer nodig heeft, in vergelijking tot een 4-pitter, om warm genoeg te worden voor overschakelen naar LPG. Zo vreemd is het verschil dus niet.

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2010 08:00 PM
  [ # 255 ]
waterman schreef:

Letten de heren er wel op dat de (benzine)brandstofpomp bij het rijden op LPG gewoon mee blijft draaien en dat deze gekoeld wordt door de aanwezige benzine in de tank??? Minder dan 1/3 volle tank en de pomp raakt oververhit en gaat dan snel dood. U zal de eerste niet zijn!

Ik was hier bewust van, ik dacht alleen dat je niet onder 1/8 mocht komen…
1/3 lijkt me zelfs als je op benzine rijdt een risico, want daar komt je toch best vaak onder.

Goed thanks voor de tip, ik ga in elk geval zorgen dat ik de benzine tank eerder bijvul Wink

Profiel  
 
 
17 van de 27
« Eerste  < Vorige 15 16 17 18 19 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook