motor loopt niet 100% pingelt,start notmaal en bij het rijden in vierde versnelling begint de auto de trillen temperatuurmeter komt niet tot bij de 90 graden wat kan dit zijn
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Bij normaal gebruik heb ik nog nooit een temp.meter gezien die de 90 graden aanwijst. Daar blijven ze dan net onder als het goed is. Verder moet je er natuurlijk altijd aan blijven denken dat je temp.meter geen exact meetinstrument is. Daar zit een hele grote tolerantie op. Zie het maar als een indicatie, meer niet.
Pingelen van de motor is meestal verkeerde brandstof (octaangetal?)
Trillen in 4? Niet in 3 of 5 met dezelfde snelheid? Snelheid of toeren afhankelijk? Trilt de hele auto of het stuur? Geef eens een duidelijkere omschrijving. Wat waar hoe enz.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
de hele auto trild in vierde versnelling ,heb nog niet in vijfde geprobeerd in derde versnelling rijd hij normaal enkel als ik stop oor je dat de motor pingelt,zou het kunnen een doorgeslage bougie ?
Het lijkt me dat je idd eerst de bougies bekijkt of ze een goede vonk geven, en hoe ze eruit zien.
Maar wat bedoel je met ‘pingelen’?
Pingelen betekent dat de benzine spontaan al ontbrandt in de compressieslag nog voordat de bougie vonkt, onder invloed van de druk. Dat krijg je van een te laag octaangetal in verhouding met een te hoge compressieverhouding.
En dat lijkt me niet echt waarschijnlijk met Nederlandse benzine.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1
Hey allemaal,het probleem van het pingelen van de motor is opgelost,een doorgeslage bougie van de vierde verbrandingskamer heb vier nieuwe bougies geplaatst en de motor loopt weer 100% bedankt voor de reaktie
groetjes citroen freak