Allen bedankt voor de reacties.
Ik heb 3 opgroeiende kinderen en de BX gaat over een tijdje toch echt te krap achterin worden.
Daarbij wil ik de BX straks ook niet meer met slecht weer (zoals nu) de straat op sturen.
De evasion viel mij op vanwege de ruimte. De diesel is idd wel zwaar maar dat is een C4 Picasso ook.
Ik denk dat ik uiteindelijk dan toch maar voor een xsara Picasso ga met de 2.0 hdi.
die staat ook wel mooi bij de caravan
Ride to live, live to ride
Hallo,
Ik heb een evansion 2.0 uit 1999 gehad. Staat op een xantia chassis en heeft ook dezelfde motoren. Bij goed onderhoud is het best een betrouwbare wagen. Hij heeft een behoorlijk confort alleen wij vonden hem erg zijwind gevoelig. Ook op rotondes heeft ze neiging tot overhellen.
Een zwak punt is de constructie van de schuifdeuren.Eigenlijk is een 2.0 motor te licht voor dit type auto.
Wat je wel merkt dat het al een ouder concept is. De stoelen zijn vrij zwaar om er uit te halen.
Voordeel is is de grote vloeroppervlakte. We hebben van alles vervoerd in het ding.
Een van de redenen waarom de Evasion zo weining verkocht is komt doordat de peugeot 806 uit dezelfde stal een stuk goedkoper was en een betere uitrusting had.
Wij hebben hem weg gedaan omdat naast onze andere citroens te weining gebruikt werd.
Ax (1991),Xantia 2.0 sx (1993),Xantia break turbo ct (1997),2 maal zx (1997 en 1998),XM turbo diesel (1999) en als opknapper een BX GTI uit 1992














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citropl schreef:Hallo,
Ik heb een evansion 2.0 uit 1999 gehad. Staat op een xantia chassis.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Pas op hè
Ik vind dat weer te kort door de bocht, alhoewel ik niet zal zeggen dat het de best gebouwde auto ooit is. Ik ben er best tevreden mee. Verbruikt wat olie 1:3000 a 1:4000km. Verbruikt teveel benzine, maar ja wat wil je met een stroomlijn van een bus, gewicht van een tank en een 2.2l motor..haha.
Er zijn wat kleine zaken die wat irriteren, zie mijn topic: oa afbladderende deurgrepen (tot 2005), afbrokkelend zittingschuim, dat soort dingen.
Apprentice schreef:Niet echt…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
waterman schreef:citropl schreef:Hallo,
Ik heb een evansion 2.0 uit 1999 gehad. Staat op een xantia chassis.
Hij bedoelt dat hij in zijn garage een chassis van een Xantia heeft staan en daar zijn Evasion op heeft geparkeerd denk ik!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
kan je nog beter die van een xm nemen. Rijdt nog heel wat beter. Neen, hoor maar in het ontwerp van de evasion is het chasis van de xantia als uitgangspunt genomen. Net als trouwens de motorisatie.
Ax (1991),Xantia 2.0 sx (1993),Xantia break turbo ct (1997),2 maal zx (1997 en 1998),XM turbo diesel (1999) en als opknapper een BX GTI uit 1992














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De Evasion staat op de bodemplaat van een Jumpybus en lijkt in niets op die van een Xantia hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik las net dat een van de topic starters toch maar voor een picasso hdi gaat. Tipje, laat de eerste generatie picasso’s staan! rammelen en kraken zo mogelijk nog meer dan een Evasion en die maakt al een puist herrie waar je verdrietig van wordt. Daarnaast, de tweede lichting Picasso’s waren over het algemeen lekker volgehangen met opties etcetera.Nog leuker, een 1.6HDi op de kop tikken. Loopt vele malen mooier en prettiger dan zo’n 2.0HDi 90 als je het mij vraagt. Als je echt alles dr op en dr aan wil hebben ze ook nog een Exclusive gehad. Zat alleen geen leer in, maar verder…
Succes met de zoektocht enne, niet meer denken aan een Evasion. Als je dan toch groot wil, koop dan een Espace (vloeken in de kerk, okee, maar veruit de beste full size MPV van die tijd)....
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
APvD schreef:Als je dan toch groot wil, koop dan een Espace (vloeken in de kerk, okee, maar veruit de beste full size MPV van die tijd)....
Dit kan je niet menen… de Espace is en was numero uno als het om pech onderweg gaat…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Apprentice schreef:Niet echt…
Hoi Apprentice.
Waarop baseert u uw uitspraak omtrent de C8????
Zit ik weer achter de PC ipv in de C8
Ervaring. Ik heb gedurende twee maanden een C8 gereden die ik “kreeg” toen ik begon bij mijn huidige werkgever. Het ding was drie jaar oud en gebruikt door een ex-collega die het apparaat altijd als een baby had behandeld. Dit hielp echter niets, want de garagekosten bleken ook toen al aardig te zijn opgelopen. Ik ben gedurende die korte periode twee keer afgesleept en heb twee keer de garage ternauwernood bereikt. Die garage zat inmiddels met de handen in het haar…
Problemen varieerden van noodloop, er gewoon helemaal mee ophouden, tot een reeks van elektrische storingen.
Ik was blij dat ik het kreng uiteindelijk kon inleveren.
Hoi Apprentice.
Dat was dus een korte maar wel heel heftige/treurige relatie.
Nu word ik wel steeds nieuwsgieriger naar wat voor C8 je hebt gehad.
[benzine?/diesel? bouwjaar? km-stand?]
Zit ik weer achter de PC ipv in de C8


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ach, slechte verhalen heb je over elke auto wel.
maandagmorgen gevallen..
Kijk als je het over structureel hebt, kijk je naar de Espace
En mijn collega heeft een ooit een nieuwe turbo diesel Espace gekocht die nu 5 jaar oud is geloof ik en is er heel erg blij mee en weinig stukken mee gehad. Dus ook DAT kan..
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Nu word ik wel steeds nieuwsgieriger naar wat voor C8 je hebt gehad.
[benzine?/diesel? bouwjaar? km-stand?]
Het was een 2.0 HDi van 2003 met volgens mij toen tegen de 130.000 op de klok.
waterman schreef:APvD schreef:Als je dan toch groot wil, koop dan een Espace (vloeken in de kerk, okee, maar veruit de beste full size MPV van die tijd)....
Dit kan je niet menen… de Espace is en was numero uno als het om pech onderweg gaat…
volgens mij bestaan er helemaal geen goede MPV’s; het trio Ford Galaxy, VW Sharan, Seat Alhambra is even goed waardeloos, net als de eerder genoemde Espace en het trio Citroën Evasion, Peugeot 806, Fiat Ulysse. Over de Mitsubischi Space Wagon hoor je ook niet veel goeds. De enige die een beetje aardig lijkt te zijn is de [kuch] Toyota Previa [kuch], maar die zijn dan ook meteen schreeuwend duur, zelfs als ze 10 jaar oud zijn en 2 ton gelopen hebben.
Voor ondergetekende ziet het ernaar uit dat de opvolger van de Galaxy toch weer een Galaxy wordt, met als uitgangspunt de aanschafprijs van een gebruikte. Als ik dan toch problemen krijg, wil ik zoveel mogelijk geld overhouden voor de reparaties ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250