startproblemen met mijn xsara
rafu
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 02 december 2010 10:13 PM

Goedenavond,

Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn xsara 1.9d type 2 bj. 2002.
Wanneer ik de sleutel in contact ( in voorgloeien) draai gaan de dashboorlichten niet aan en doet de motor vervolgen niets. Wat mij ook opvalt is dat de lichten vooraan na 2 sec automatisch aangaan. Dit duidt op een fout, heeft iemand ervaring met deze situatie.
Heb voordien nooit een probleem gehad met deze auto.

Aangezien ik de auto niet aan de praat krijg, kan ik em ook niet bij een citroen dealer binnen brengen.
Dus elke raad is welkom.

Profiel  

Snoekebeest
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127

Gepost: 03 december 2010 10:39 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat je accu de geest aan het geven is. De spanning is waarschijnlijk onder de 9 volt dan werkt ie niet. Meet dit even voor de zekerheid.

Profiel  

rafu
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 december 2010 09:27 PM
  [ # 2 ]

Hallo,

Heb ondertussen de auto laten aflezen en de computer geeft een foutmelding weer.
Blijkt dat de hoofrelais kapot is. In het boekje van citroen staat niets over de relaiskast.
Heeft er toevallig iemand een overzichtschema van de relaiskast waarop de hoofdrelais op te zien
is.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 06 december 2010 10:23 PM
  [ # 3 ]

Ik zou dat moeten hebben. Je kan even je ORGA-nummer geven (op zijkant A-stijl, met open deur goed te zien, 5 cijfers beginnend met 0); dan ga ik morgen eens zoeken waar ik de elektroschema’s van de Xsara heb gelaten, maar dat duurt even (net verhuisd Laughing). Wie het intussen zo voor het grijpen heeft mag me gerust voor zijn Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

rafu
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 december 2010 10:37 PM
  [ # 4 ]

Orga nummer nog nooit van gehoord. In belgie hebben we het chassis nummer of voertuigidentificatienummer.
Deze is eigen aan elke auto. Zal hem alvast geven.
VF7N1WJYB73513945

Verder heb ik ook het goedkeuringnummer: e2*98/14*0128*01
Datum: 02/03/2001

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 06 december 2010 11:38 PM
  [ # 5 ]

De werkplaatsschema’s hangen samen met de productiedatum, die weergegeven wordt door het ORGA-nummer dat op de sticker met o.a. je kleurcode etc. staat; dit wordt in Frankrijk op elke Citroën geplakt en is niet afhankelijk van het land waar je Citroën is afgeleverd. De schema’s werken van ORGA-nummer XXXX tot XXXY en dan XXXY tot en met XXXZ enzovoorts: wijzigingen in de constructie worden op een bepaalde datum ingevoerd en zijn dus aan een ORGA-nummer te relateren. Je chassisnummer an sich is voor het zoeksysteem van de dealer prima, maar ik heb je ORGA nodig om het juiste schema voor jouw Xsara te traceren in mijn mappen, omdat die in ORGA-nummers zijn ingedeeld Wink

Ook leuk om te weten: er staat ook een drieletterige locatiecode op die sticker (als ik het me correct herinner vast aan het organummer dat er dan als XXX01234 uitziet) die aan de hand van Google wel te ontcijferen is. De Break van I. is bijvoorbeeld in de fabriek in Rennes La Janais gemaakt.

Intussen hoop ik voor de snelheid van handelen dat iemand het schema gewoon bij de hand heeft, want waar heb ik die dingen nou gelaten??? Confused

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 07 december 2010 02:50 AM
  [ # 6 ]

Deze?

Afbeelding Bijlagen
kast.gifkast1.gifkast2.gif
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel