Xsara 1.6i 2000
rsvvuuren
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 07 december 2010 01:43 PM

Ik heb al redelijk wat problemen met mijn xsara gehad en nu doen zicht 2 niewue problemen voor.

Een klein maar heel belangrijk probleem is dat de sigaretten aansteker dood is. Dit is gebeurd volgens mij nadat ik de accu is vervangen in de garage, maar dat is alweer even geleden dus terug gaan naar de garage hiervoor is niet echt en optie.

iemand enig idee waar ik zou moeten beginnen met zoeken? Zit deze op een eigen zekering die doorgebrand kan zijn? het lampje achter de aansteker doet het ook niet meer.

Die aansteker heb ik nodig voor tomtom die het geen seconde zonder stroom volhoud,

En eigenhandig de stappenmotor vervangen is dat te doen?

Alvast bedankt.

Profiel  

G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 07 december 2010 08:10 PM
  [ # 1 ]

De aansteker gaat over een aparte zekering (zie instruktieboekje).
Mogelijk is de Tomtom de schuldige, de stekker wil nog wel eens een metalen onderdeeltje verliezen die dan in de aanstekerhouder valt en dan kortsluiting veroorzaakt.
Ik zou eerst even kijken of het metalen (inverende kontakt) op de kop van de stekker van de Tomtom nog aanwezig is en kijk met een zaklamp even in de aansteker of er niets ingevallen is voordat er een neuwe zekering ingaat.
De verlichting van de aansteker gaat niet via dezelfde zekering, meestal is het lampje defect!

Succes!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook