Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
dirkvdmei schreef:Heb jarenlang dagelijks met Vredestein 155r15 classic sprint gereden.
Het zijn natuurlijk geen michelins maar ....ze hebben zowel op droog als op nat wegdek een goede grip, zijn behoorlijk slijtvast (voorbanden na ongeveer 50.000 km nog ruim 4 mm profiel) en produceren niet overmatig veel geluid. Wel “slaan” ze erg op richels overdwars. Afwijking op de snelheidsmeter is te verwaarlozen. Voor de prijs van 1 michelin heb je bijna 2 vredesteins!!!! Zie de eerdergenoemde website van delticom.
Voor mij een zeer redelijk alternatief dus.
Hmm, ik vind de grip van die Vredesteins persoonlijk enigszins tegenvallen. Inderdaad schijnen ze wel behoorlijk slijtvast te zijn. Het lijkt me in ieder geval een verantwoorder alternatief dan Nankang.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De duitse DS club heeft de sprint classic een paar jaar geleden getest en er bleek dat bij nat wegdek de vredestijn een 10 (!) meter langere remweg had tov de Michelin XVS….
Ik rijd daarom op XZXen en die zijn perfect!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
cxfanatic schreef:Hmm, ik vind de grip van die Vredesteins persoonlijk enigszins tegenvallen. Inderdaad schijnen ze wel behoorlijk slijtvast te zijn. Het lijkt me in ieder geval een verantwoorder alternatief dan Nankang.
Heb je zelf al met Nankangs gereden? Staat er ergens een test te lezen van die banden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik heb een GSA met nog bijna nieuwe Vredesteins en eentje met al wat oudere Firestones (2003, voor en achter al omgewisseld ivm slijtage). Ondanks dat vind ik de Firestones qua weggedrag en uiterlijk beter dan de Vredesteins.
Bij nat wegdek kan ik met de Firestones gerust een scherp bochtje nemen, met de Vredesteins in dezelfde omstandigheden sta ik waarschijnlijk in de sloot geparkeerd. Ik ben met de Vredesteins ook al eens rechtuit geschoten bij regenweer, dat is me met dezelfde rijstijl op Firestones nog niet overkomen.
De geluidsproductie van deze beide bandentypes is vergelijkbaar en de afwijking van de km teller is in beide gevallen verwaarloosbaar. De Vredesteins vind ik er een beetje groot uitzien in de wielkassen. De Firestones komen, op de bolle wangen na, qua uiterlijk aardig overeen met Michelins. Het profiel van de Vredesteins vind ik wel weer leuker om te zien.
Dan nog even een oneerlijke vergelijking met de zwaar antieke (1995!) Michelins van Liesje:
Die bejaarde dingen gaan er uiteraard onder vandaan maar drie van de vier waren nog goed genoeg voor de keuring… Dat zegt wel iets over de levensduur van Michelin volgens mij.
Het weggedrag is natuurlijk niet bepaald representatief t.o.v. nieuw maar ik vond de wegligging nog erg degelijk aanvoelen toen ik d’r van Delft naar Friesland reed (inclusief regenbui, vergelijkbaar met de Firestones) en daarom vermoed ik dat nieuwe Michelins met kop en schouders boven Firestone en Vredestein uit zullen steken.
Geen idee hoe Nankangs rijden. Ik ben wel benieuwd naar ervaringen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Heeft iemand ervaring met Toyo’s ?
Hans
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De GS:
Zomerbanden: Michelin 145-15 XZX. Prima, en hun geld waard.
Winterbanden: Vredestein 155-15 M&S. Bevallen goed, tot nu toe.
Toyo? Geen ervaring mee. Klinkt als ..oyo. Waarom zou je die willen als er Michelin is?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toyo’s hebben in “moderne auto land” nog niet eens zo’n beroerde reputatie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
We wachten dan maar op de 1e recensie!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ga jij die als veel rijder uitproberen?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Denk het niet….
Citroen!
Net 5 maal Mikelin XZX en 1 maal ZX op velg gemonteerd. ZX is een originele nieuwe reserveband uit 1975 dus die blijft de rest van zijn leven lekker in de motorruimte liggen. De motor ligt nog buiten de auto, maar dat is bijzaak
Toyo heb ik op mijn fiets zitten.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Vrijwel al mijn auto’s staan op Toyo’s. Iedereen ziet het voor B-kwaliteit aan, maar het mag zich minimaal met de allerbeste A-merken meten. Sterker nog: qua grip kunnen maar zeer weinig banden aan de Toyo’s in hun klasse tippen. Ook na verregaande slijtage blijven ze extreem plakken. Niet voor niets is dit merk in de Nederlandse racerij marktleider.
@Waterman: ik heb wel eens testen in het recente verleden gelezen waar Nankangs bedroevende resultaten oogstten. Zelf zou ik voor het idee graag eens ervaren hoe ze zich gedragen, maar dan wel op een plek met veel ruimte… Kumho’s en Hankooks van een jaar of wat geleden ken ik wel uit de praktijk en dat vond ik echt levensgevaarlijk spul. Tegenwoordig schijnen deze banden het echter wel beter te doen. Onder mijn Reliant SS1 liggen momenteel Vredesteins (Giugiaro) en die rook ik zo snel mogelijk op, want ze zijn een dergelijke rijmachine onwaardig. Dan volgen er natuurlijk Toyo’s.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Ja, hier een nangkang rijder.
Het zijn de meest waardeloze banden voor de GSA.
Eerst dacht is, ik leg er twee achterop, nog twee goede XZX banden, die voorop gelegd.
Het resultaat en ik overdrijf niet.
Alsof de achterkant op zwenkwieltjes staat.
Al vanaf 60km/h.
Nu liggen de nangkang banden voor, en ik rijd ze op, en dat lijkt erg snel te gaan.
Dus straks weer XZX of een vredesteyn?
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ok, geen Nankang’s voor ons Liesje dus…
@CXfanatic: Heb je ook specifieke ervaringen met Toyo onder een GS?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Nee, helaas niet. Toyo levert geen banden in die maat, alleen iets bredere. Dat vond ik te krap worden bij de achterwielkasten.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.