4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
80 op de snelweg rond de 4 grote steden! PAS OP!
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 november 2005 12:13 PM
  [ # 46 ]

Die hele 80 km maatregel is sowieso een lapmiddel. Een druppel op de gloeiende plaat. Als je de (niet zo) blije plaatjes ziet van stikstofoxide kun je direct zien dat het hele gebied tussen Londen, Brussel, Antwerpen en het Ruhrgebied een grote rode vlek is. Een hoog niveau van smogvorming waarbij industrie, vrachtverkeer en last but not least wegverkeer aan bijdragen. Met het verlagen van de max. snelheid kun je plaatselijk de concentraties iets verbeteren, maar je doet niks aan een structureel hoog niveau van oxyden. Kortom: ik beschouw het als lapwerk en ga me niet vertellen dat het zoveel scheelt als ik ‘s-nachts (want dan rijdt ik daar meestal alleen) een keertje voorbijkom met 120 ipv 80, my ass. Er is gewoon structureel teveel wegverkeer.

Kiji, dat er wat moet gebeuren is duidelijk, maar dat moet veel globaler. Helaas zit er op de post van milieu een een of anndere slappe CDA-er genaamd Van Geel die voornamelijk bezig is om de voor dit rechtse kabinet vervelende post Milieu op een politiek correcte maar wel zo slap mogelijke manier af te handelen.

Handjes, ik snap je punt, maar vind je heetgebakerde houding t.o.v. mensen die de vloer aanvegen met je houding behoorlijk lomp. Jouw mening is ook maar 1 van de velen en ik zou van iemand met jouw denkniveau een iets “relaxtere” houding verwachten t.o.v. van mensen die er niet helemaal hetzelfde over denken. Verder “no hard feelings” hoor… Wink Beetje temperament kan geen kwaad, maar om nu mensen te gaan zitten beledigen…

Viendelijke gegroet,
Marten

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 02 november 2005 12:18 PM
  [ # 47 ]
mpostma schreef:

[edit]knip[/edit]

ik ben het helemaal met je eens. Maar laat ze dan eens beginnen met structerele oplossingen ipv dit gedweil met de kraan wagenwijd open en ook nog eens terwijl er van alle kanten emmers met water worden neergesmeten.

Jij bent op de najaarsmeeting geweest? dan heb je ongetwijfeld dat schip zien liggen die een partij roet uitbraakte dat was niet normaal.
Dat blaast je diesel in jouw hele leven nog niet uit.

Nee, als ze echt zo met het milieu begaan zijn dan verbieden ze morgen alle verbrandingsmotoren en laten ze deze gratis ombouwen naar waterstof of electrische wagens.

Maar dat kost geld, en het is natuurlijk wel de bedoeling dat maatregelen een wit voetje halen maar ook dat ze geld opleveren. Dus dan maar zo’n superslappe maatregel die enkel effect heeft in de theorie erachter.
en in de praktijk enkel zorgt voor veel meer overlast en milieuverontreiniging.
(zie mijn voorbeeld, ik laat nu dus ipv 40 minuten 1,5 - 2,5 uur mijn motor lopen. Dat zal ongetwijfeld goed zijn voor het milieu. Tel ik de ontelbare keren dat ik moet remmen en dus remstof het milieu in sodemieter en de inmense slijtage aan de koppeling nog niet mee (die moet ook ergens gemaakt worden) )

en zuinig is filerijden ook niet echt. Van ongeveer 1 op 12- 13 naar 1 op 10 vind ik niet echt een vooruitgang Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 02 november 2005 12:22 PM
  [ # 48 ]

Auto’s aanpakken is inderdaad erg gemakkelijk. Maar wat met al die stadsbussen, taxi’s, en zwaardere industrie? Is soms bedroevend dat je als particulier moet beknibbelen, terwijl zo’n boot/bus/fabriek x maal meer uitstoot. Laat de overheid daar ook eens naar kijken.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 november 2005 12:27 PM
  [ # 49 ]
robb schreef:

.... en waar ik nu helemaal van over m’n nek ga, is die heks van een peijs die voor de camera de voorruit van een auto staat schoon te maken onder het motto: zo, nederland weer een stukje schoner.
mens, ga koken…!!!!!  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

Very Happy gheghe, heb ik toch liever de poetsbabes van DGB. Maarruh, volgens mij hoort poetsen ook tot 1 van de kerntaken van de functie die jij (en een hoop andere mensen) haar graag toedichten Wink

Heks,... laat Bram dat maar niet horen Very Happy

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6499
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 november 2005 12:31 PM
  [ # 50 ]

Ik vraag me af of deze maatregel daadwerkelijk iets gaat opleveren. Milieuwinst misschien, maar goed, als we er met zijn allen uren over gaan doen om van a naar b te komen… Kost ook wat.

Te makkelijke conclusies:

* Als je hard rijdt ben je eerder waar je wezen moet dus verontreinig je het milieu voor kortere duur.


Korter, maar ook minder hevig? Dat betwijfel ik.

* Bij snel rijden vervliegt dat uitlaatgas zo. Dat gemeut in die files
en bij langzaam rijden daardoor blijft dat gas juist hangen en doet je
de das om.

Het vervliegt sneller. En dus is er geen/minder vervuiling? De troep gaat toch echt ergens naartoe, ook al zie/ruik je het niet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 02 november 2005 12:39 PM
  [ # 51 ]
handjes schreef:

Vanuit Den Haag bij Prins-Clausplein was het ‘voorheen’ ook een chaos wegens al die aftakkingen naar A4, A4, A13 en A12. Dus een lagere snelheid is ook veiliger daar. Ook ‘s avonds.

Met die chaos valt het wel mee. Ik meen trouwens dat de limiet TOT het Prins Clausplein geldt en de ‘wisselstrokken’ dus gewoon nog 100km/u zijn, m.a.w. voor wat betreft veiligheid: 0km/u is ook veiliger. Ook kan je daar de wegontwerper voor verantwoordelijk stellen i.p.v. het verkeer wat erop rijdt. De mafkeutel die het herontwerp van het combi-knooppunt PrinsClaus-Ypenburg heeft gedaan was waarschijnlijk permanent niet geheel sober.

BTW: Het is voor mij onbegrijpelijk dat er EXACT achter de snelweg een woonwijk moet verrijzen? Daar zal de lucht waarschijnlijk niet zo goed wezen, ingeklemt doot A4 / A12 / A13. Dan vraag je toch om problemen?

Overigens zijn die emissiemetingen zoals die plaatsvinden ook niet geheel zonder discussie.

@Mulder: een auto vervuilt meer als ie stationair staat te ronken dan dat ie voorbij rijdt. Binnen grenzen natuurlijk, want bij 230 (ech wel) zal de vollastverijking ook zijn werk doen. Saab presenteerde in 88 (1988 that is) al cijfers dat een auto die 1 minuut stilstaat op een plek evenveel vervuilt als 50 voorbij rijdende wagens met 50km/u.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 02 november 2005 01:33 PM
  [ # 52 ]

Vanochtend stond het rond Amsterdam helemaal vast. Om naar Landsmeer te rijden kostte mij bijna 1,5 uur wat ik normaal in 20 minuten doe. Ik weet natuurlijk niet of die 80 km/u maatregel er iets mee te maken heeft, maar ik krijg wel sterk de indruk. Sad

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 november 2005 01:35 PM
  [ # 53 ]
rb schreef:

@Mulder: een auto vervuilt meer als ie stationair staat te ronken dan dat ie voorbij rijdt. Binnen grenzen natuurlijk, want bij 230 (ech wel) zal de vollastverijking ook zijn werk doen. Saab presenteerde in 88 (1988 that is) al cijfers dat een auto die 1 minuut stilstaat op een plek evenveel vervuilt als 50 voorbij rijdende wagens met 50km/u.

Bij topgear grapten ze eens dat de nieuwste Saab 9-5 zo milieuvriendelijk is dat stationair draaiend in een vuile stad als Londen de uitlaatgassen schoner zijn dan de inlaatgassen!! Razz Kijk, zo mogen we het graag horen Wink

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 02 november 2005 01:51 PM
  [ # 54 ]

Het zijn gewoon slappe halve maatregelen daarom kan ik mij zo boos maken. Want als ze nou echt het milieu willen bevorderen dan zorgen ze dat de schone auto’s goedkoper worden! Een diesel met roetfilter is heel erg schoon, maar nee die is niet goedkoper maar gewoon nog steeds duurder dan een benzine auto in BPM en wegenbelasting! En die € 600 subsidie bij aanschaf… wat is dat nou op een bedrag van € 30.000?? Zelfde geldt voor LPG, dat is ook nog steeds duurder in wegenbelasting terwijl het ook schoner is dan een benzine auto.

Ik zou zeggen oude diesels verplicht roetfilter laten inbouwen, gratis wel te verstaan. Heel oude diesels waar dat niet bij kan extra zwaar belasten (sorry BX, CX dieselaars..) en de schone diesels heel laag belasten. Kijk dan ga je wel een verschil maken op den duur! En als je dan op die wijze alles recht trekt dan kun je ook met dit soort maatregelen aan gaan komen wat mij betreft!  Rolling Eyes

En dan natuurlijk ook roetfilters voor vrachtwagens, schepen enzovoort. En laat de heren ministers maar eens het goede voorbeeld geven door zelf in een zuinige auto te gaan rijden in plaats van in zon grote zuipschuit!!

Trouwens… een vrachtwagen die 80 rijdt verbuikt heel anders dan een auto die 80 rijdt. Wat is de ideale snelheid voor een vrachtwagen?

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27935
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 november 2005 01:57 PM
  [ # 55 ]

ik denk dat in elke auto gratis een roetfilter in laten bouwen in de praktijk niet zo makkelijk is als het klinkt Confused

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 02 november 2005 01:59 PM
  [ # 56 ]
arjan_verkade schreef:

ik denk dat in elke auto gratis een roetfilter in laten bouwen in de praktijk niet zo makkelijk is als het klinkt Confused

Ongetwijfeld, maar wel doeltreffend!

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 02 november 2005 02:01 PM
  [ # 57 ]

Met z’n allen gaan fietsen, da’s pas milieuvriendelijk!  Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 02 november 2005 02:03 PM
  [ # 58 ]

Wil je oudere diesels voor zover mogelijk schoner krijgen weet ik wel wat leuke puntjes:

Dit geldt ook voor vrachtwagens.
- roetmeting ook belast uitvoeren, zodat de rookhokken er nu ook echt uitgehaald worden. Er sterven nog veel te weinig oude slecht onderhouden rookhokken bij de APK ondanks de “goedbedoelde” ingebouwde motorconditietest..
- geen geklooi met chippen of brandstofpomp toestaan. Verzegelen die hap en streng bestraffen bij geklooi. Geen roetuistoot is belangrijker dan iets vermogensverlies.
- on board diagnostics/black box om dynamisch je uitstoot te checken. Rij je door met een storing die de roetuitstoot omhoog haalt, gelijk post van CJIB…
-  EGR of kat (indien aanwezig) ook checkpunt bij apk (sorry mijzelf)
- alle oliestokers eruit.

Dan kun je de bestaande diesels in elk geval nog zo schoon mogelijk krijgen… beetje zinloos om op een 12 jaar oude olieboot (opel astra 1.7d ) nog een FAP te schroeven.

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 02 november 2005 02:03 PM
  [ # 59 ]
zandvoorta schreef:

Met z’n allen gaan fietsen, da’s pas milieuvriendelijk!  Very Happy

Wink  Wink Maar dan niet met 80…...  Very Happy

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 02 november 2005 02:05 PM
  [ # 60 ]

is eigenlijk niet wat laat om nu de vervuiling tegen te gaan….

hadden ze jaaaaaaaren eerder moeten doen Wink

Profiel  
 
 
4 van de 13
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook