3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Motor GS dichtmaken
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 december 2010 08:14 PM
  [ # 31 ]

Tja, ik weet het niet goed.  Ik weet niet of het clublidmaatschap voor mij veel uithaalt hier in België.  Als ik bv hoor dat jullie die stukken ook bij dezelfde mensen bestellen, weet ik niet echt waar het voordeel in zit.

Vervelend dat de Engelse site geen prijzen vermeldt.

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 07 december 2010 08:32 PM
  [ # 32 ]

Trouwens, was bijna vergeten te melden dat de Pallas die je hebt gekocht naar mijn mening werkelijk een prachtauto is. Metalic groen, bruin-beige interieur, AM 1977 en C-Matic. Smikkel smikkel. Stond al lang te koop op “Die Toffe Plek”.

Uiteindelijk maakt het volgens mij niet veel uit waar je de delen koopt, als ze de delen maar hebben. Inderdaad zijn de prijzen veel lager dan voor bijv. de DS, maar als het onderdeel niet meer te krijgen is ben de je klos. Dan wordt het beurzen aflopen (veel leuker dan simpelweg bij een onderdelen boer je spullen te halen).

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 december 2010 08:37 PM
  [ # 33 ]

Tja, het is een zeer mooie wagen, dat klopt.  Ik vind onderdelen zoeken heerlijk, maar soms, zoals nu, heb ik er de tijd niet voor.  Dan is het in één keer alles bestellen en aan de slag.

Wat betekent “AM 1977” ?

Bovendien wou ik nog vragen of het te doen is om zelf de aandrijfas-manchetten aan de wielzijde te vervangen .

Profiel  
 
DoctorPallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 07 december 2010 08:45 PM
  [ # 34 ]

AM 1977 = Model Jaar (Année Modèle) 1977. Of te wel Citroproductie van 08-1976 tot 07-1977.

Of het nu wiel of bak zijde is, is een pokkewerk zonder een speciale tang die de veerklem op zijn plaats houd tijdens de hermontage van de homokineet. Ik heb het gedaan, met de hele as in een bankschroef, en dat was al erg genoeg.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 december 2010 09:22 PM
  [ # 35 ]

Kijk maar eens aan !

Afbeelding Bijlagen
k43.jpgk44.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 07 december 2010 11:08 PM
  [ # 36 ]

Aandrijfashoes vervangen…...kijk op http://www.gs-gsa-ig.de

Hier staat een goede beschrijving kompleet met foto’s.

Tip….. koop een klemtang, onmisbaar bij deze klus.

Gebruik universele ashoesklembandjes i.p.v. ligarex

Succes met de klus

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 december 2010 11:12 PM
  [ # 37 ]

Geweldige site ! Maar waar staat dat verslag dan ?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 07 december 2010 11:15 PM
  [ # 38 ]

aan de linkerzijde van de pagina naar beneden scrollen.

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 december 2010 11:21 PM
  [ # 39 ]

Zeer duidelijk ! Dat is een supertip !

danku

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 07 december 2010 11:30 PM
  [ # 40 ]

Als je een slangklem los-vast over het borgveertje aanbrengt kun je de homokineet zo weer op z.n plaats schuiven. Wel een lik vet ertussen. (Desnoods met een kunststof hamer voorzichtig tegen de astap tikken
Vergeet niet de slangklem te verwijderen!!!!
Nogmaals succes

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2010 11:39 PM
  [ # 41 ]

tai rip werkt ook geweldig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 07 december 2010 11:47 PM
  [ # 42 ]

Wat is dat ?

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 08 december 2010 10:07 AM
  [ # 43 ]

Dan heb ik nog een praktische vraag.  Kan ik de volledige uitlaat vervangen met de motor nog in de auto ?  Ik bedoel dan of ik overal bij kan, ook de stukken die nog voor die “vork” zitten aan de motor.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2010 10:20 AM
  [ # 44 ]

tie wrap

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 december 2010 10:20 AM
  [ # 45 ]
jef scholliers schreef:

Dan heb ik nog een praktische vraag.  Kan ik de volledige uitlaat vervangen met de motor nog in de auto ?  Ik bedoel dan of ik overal bij kan, ook de stukken die nog voor die “vork” zitten aan de motor.

Ja dat kan. Makkelijk is anders….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook