Daar was ik al achter gekomen ! Maar toch bedankt voor de schitterende foto !
Echter de vraag of ik de hele uitlaat zo kan vervangen ...
Het punt is namelijk dat de motor goed draait enz , maar het is niet leuk om de gaten in de uitlaat te horen. Dus die “eerste” stukken, tot tegen de motor, zijn die te demonteren zonder de motor eruit te halen ?
Ik zou willen beginnen met het vervangen van de uitlaat omdat dat nu het vervelendste probleem is .
Ok, ik had uw antwoord nog niet gelezen. Het kan dus wel. Ik zal eerst eens beginnen met alles te reinigen daarbinnen. Straks wat foto’s daarvan.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
de keienvanger eraf motorsteunen los en de motor iets opkrikken. dan kunnen de vlampijpen en spruitstukken eraf..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@jef scholiers: Met verbazing lees ik dit topic, en vooral je reacties op antwoorden die je krijgt. Hierbij 4 gratis tips van iemand die 27 jaar GS rijdt en eraan sleutelt:
1. Koop een echt werkplaatshandboek (dat is echt beter dan een vraagbaak van Kluwer of een Haynes).
2. Luister naar de tips van ervaren GS-mensen. Dan leer je bijvoorbeeld dat Engelhardt niet “goedkoop” is.
3. Wordt lid van de GS-vereniging.
4. Neem je tijd. Je hebt net een GS, wil binnen korte tijd heel veel aanpakken, zonder veel voorkennis. Dat gaat je opbreken.
Succes,
DriverD.
Citroen!
Ik kom net terug binnen na een korte testrit !
Maak je niet te veel zorgen. Ik heb tijd hoor. Het boek dat ik op marktplaats kocht is de owners workshop manual.
Ik hoop dat dat de juiste is !
Misschien ben ik wat geschrokken van de prijzen tegenover de onderdelen van bv de DS.
Ondertussen is bij Chevronics ook een prijsaanvraag ingediend.
Voorlopig gebeurt er niet veel , gewoon alles ontvetten, zodat het een beetje overzichtelijk wordt.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik kan er even geen touw meer aan vast knopen.
Eerst wil je de gehele motor eruit halen om die droog te maken, nu wil je alleen de uitlaat eerst vervangen en de motor met de motor er nog in…
Heb je al wel een stappen plan wat je wil ?
citro-power schreef:Ik kan er even geen touw meer aan vast knopen.
Heb je al wel een stappen plan wat je wil ?
1.) Rijden
2.) Rijden
3.) Rijden
Just joking!!!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DoctorPallas schreef:
1.) Rijden
2.) Rijden
3.) RijdenJust joking!!!!
Dat wil iedereen. Zal toch eerst gesleuteld moeten worden voordat het genieten word.
Plan: uitvinden welke delen ik nodig heb voor de uitlaat = alles behalve de einddemper
een volledige motorpakkingset in huis halen + keringen en alle ringen enz…
Dan liefst alles in één keer oplossen, met de motor eruit. Ik zou al wel de uitlaat vervangen indien mogelijk, terwijl ik toch moet wachten op informatie (wphb) over motordichting. Niet graag stilzitten ...
En dan ben ik tussendoor altijd maar testritten aan het maken. Volgens mij zijn de bollen ook aan vervanging toe.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Weet je al waar de uitlaat nou precies lekt?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja. Aan de rechterkant, de pijp die aan die vork vastzit, richting motor. Ze is doorgeroest vanonder in de bocht. Eigenaardig genoeg had ik dat nog gezien bij GS’en.
Maar om goed te zijn moet de hele uitlaat vernieuwd worden, het is te roestig en het puft her en der wat aan de aansluitingen.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dat zijn de bekende voorverwarmings pijpjes. Die rotten graag door. Maar dat wil nog niet zeggen dat je de rest van de uitlaat ook slecht is, de voorpijpen en Y stuk kunnen best nog in goede staat zijn. Dat kun je het beste bekijken als de motor eruit is.
Planning lijkt me o.k, eerst kijken wat er nodig is en onderdelen verzamelen en dan de motor eruit.
Vergeet je de distributie+spanrollen niet!!
Mijn lijstje lijkt stilaan volledig te worden.
Ik overloop even:
-uitlaat (die is te hard verroest naar mijn zin) en voorverwarmingspijpjes (allebei)
-pakkingset + keerringen
-distributie en spanrollen
-2 manchettes aan de wielzijde vooraan
-en vier nieuwe Michelin 145sr15 (+binnenbanden)
dat is zowat alles dat ik onder de kerstboom verwacht. Of nog wat vroeger.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Er hoeven geen binnenbanden in hoor. Voor de rest lijkt me het lijstje wel o.k. Je komt toch vaak onverwachte dingen tegen als je er mee bezig bent.
Wou je de bollen laten vullen of doe je er nieuwe op.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heeft een GS échte tubeless velgen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:Heeft een GS échte tubeless velgen?
Ja, bij mijn weten wel. Ik monteer nooit binnenbanden bij een GS/A en ze lopen nooit leeg.