Linker voorwiel loopt aan
CC24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27

Gepost: 24 oktober 2010 12:48 PM

Hallo allemaal,

Mijn Citroen C5 van 2004 heeft een probleem. Linkervoorwiel blijft aanlopen, dacht eerst dat het in de remklauw zat een andere gehaald op de sloop gemonteerd, zelfde probleem.  Ook nog even de handrem kabel vernieuwd en afgesteld, dit alles mocht niet baten. Een nieuw gereviseerde remklauw gemonteerd, heb heuvel leek opgelosd. Snel naar de APK keuring, goedgekeurd.  Nou ben ik vandaag even een check gaan doen of alles nog wel goes is, het wiel loopt weer aan. Draait echt zwaarder dan de rechterkant, in hemelsnaam wat kan dit zijn. Reacties welkom!

Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.

Profiel  

Klaverblaadje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

Gepost: 03 november 2010 12:02 PM
  [ # 1 ]

Deze post staat er al weer even zonder antwoord.

Wat voor type C5 is het, en wat voor velgen/banden zitten eronder.

Hoelang heb je de auto, heb je hem pas en loop de remklauw aan sinds je hem hebt of is het plotseling begonnen?

De remklauwen van een C5 zijn van een ander materiaal als de steun waar ze op zitten en daardoor ontstaat er corrossie tussen de klauw en de steun.

Dit kan zo erg zijn dat de steun scheef gaat zitten en de blokken scheef afslijten.

Ook kun je een Ph1 V6 of 2.2 diesel hebben, daar horen 16"wielen op.
Als de vorige eigenaar daar 15” op gezet heeft lopen de klauwen aan.

C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015  
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924

Profiel  

Gepost: 03 november 2010 02:31 PM
  [ # 2 ]

En waar loopt het wiel op aan, op die remklauw of ergens anders? Of loopt het wiel alleen maar zwaarder en kun je nergens sleepsporen ontwaren?

Profiel  

CC24
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 november 2010 01:37 PM
  [ # 3 ]

Voor alle duidelijkheid ik heb er een nieuw gereviseerde remklauw op zitten, stuurkant. Heb ook 2 nieuwe remblokken gemonteerd. En de handremkabel is vernieuwd.
Zelfs als ik de ontluchtingsnippel open, blijft het wiel zwaarder draaien dan aan de andere zijde. Remschijf word ook iets warmer. Als ik alles verwijder en met het wiel draai is er niets aan de hand. Zodra ik alles terug monteer zit ik met het zware aanlopen.
Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenen, en nog bedankt voor de reacties.

Profiel  

CC24
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 november 2010 11:43 AM
  [ # 4 ]

Vanmorgen vroeg opgestaan maar helaas geen berichten op het forum. Dan toch maar verder zoeken, denk dat ik het gevonden heb, buitenste remblok blijft klem zitten. Dus de cilinder werkt goed. Maar nou is mijn vraag hoe kan die klem blijven zitten? Als ik het geheel demonteer schuiven ze beide goed, in de houder. Iemand een tip? Is welkom… Groeten

Profiel  

Gepost: 07 november 2010 12:15 PM
  [ # 5 ]

In welke richting schuiven ze goed in de houder, in de richting waarin je de blokken demonteert, dus uit de houder schuift, of in de richting naar de schijf toe en er weer vanaf? Je zegt ook dat het een gereviseerde remklauw is, dus ik neem aan dat er ook nieuwe blokken in zitten. Wat je kunt doen is de schuifvlakken van de remblokken in de remklauw lichtjes invetten met kopervet (wel opletten dat het niet aan het wrijvingsvlak van blokken en schijven komt), zodat het iets makkelijker terug kan schuiven. Verder moet je de nieuwe blokken ook wel de kans geven om even in te slijten. Een klein beetje verschil na eerste montage is echt niet zo dramatisch hoor. Heb je ook gecontroleerd of de zuiger die het buitenste remblok aandrukt gangbaar is?

Profiel  

CC24
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 november 2010 02:46 PM
  [ # 6 ]

Edit mod: quoten op het voorgaande bericht is niet nodig.

Het is gelukt, heb de remblokken verwijdert met een dremeltje alles mooi opnieuw opgepolijst kopervet gebruikt, nieuwe remblokken erin gedaan, gecontroleerd op open en dicht gaan, perfect dus. Het wiel loopt nu een klein beetje anders dan het andere voorwiel, maar dit komt blijkbaar door de nieuwe remblokken. Weekje mee rijden dus en dan zal het wel over zijn. Bedankt allemaal voor het meedenken.

Profiel  

Gepost: 07 november 2010 02:50 PM
  [ # 7 ]

Mooi dat het gelukt is.

Profiel  

breakie#
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 08 december 2010 11:50 PM
  [ # 8 ]
CC24 schreef:

Voor alle duidelijkheid ik heb er een nieuw gereviseerde remklauw op zitten, stuurkant. Heb ook 2 nieuwe remblokken gemonteerd. En de handremkabel is vernieuwd.
Zelfs als ik de ontluchtingsnippel open, blijft het wiel zwaarder draaien dan aan de andere zijde. Remschijf word ook iets warmer. Als ik alles verwijder en met het wiel draai is er niets aan de hand. Zodra ik alles terug monteer zit ik met het zware aanlopen.
Ik hoop dat jullie iets voor me kunnen betekenen, en nog bedankt voor de reacties.

Altijd aan beide kanten de remblokken vernieuwen is de leus.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook