Technoloog schreef:gompy58 schreef:dan gaan we daar maar eens op letten. Toevallig ook nog enig idee binnen hoeveel km een v6-12 zou moeten kunnen overschakelen op gas? ook bij dit weer? De 16v gaat iig veel vlotter over.
Ik denk dat een V6 wel wat langer nodig heeft, in vergelijking tot een 4-pitter, om warm genoeg te worden voor overschakelen naar LPG. Zo vreemd is het verschil dus niet.
of het vreemd is weet ik niet, ik weet alleen wel dat door dat de boel later overschakelt ik met een koude v6 ‘s-morgens nog best veel benzine sta te verstoken. En dat verschil merk je wel duvelsgoed tov van een 16v.
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
GRRRRR!
Vandaag opnieuw onvrijwillig de toeter moeten gebruiken. Op de snelweg wilde een Audi A3 invoegen en zeg maar bij mijn vriendin, op de bijrijdersstoel, op schoot kruipen. Uitgerekend op een moment dat ik niet naar links kon vanwege verkeer dat daar al reed…
TUUUUUUUUUUUUUUUUT!!!
Helaas is het moeten grijpen naar de claxon niet zo’n zeldzame gebeurtenis als ik zou willen. Ik doe nu ergens richting de 25-30k km per jaar, dus zo heel vreemd is dat niet, maar toch. Ik wil, net als broer voor mij, aan een zwaardere claxon.
Oh, en ander auto-gerelateerd “nieuws”: ik mot m’n banden weer op spanning brengen. De wintersloffen hebben 2,0±0,1 bar rondom. Dat mag wel omhoog naar 2,4-2,5 bar. Volgende keer tanken even de boel wat meer op druk brengen dus. De laatste paar tanks gingen ook merkbaar minder zuinig. Ik had dat eerst verklaard door de kou, ook al merkte ik dat het meer was dan voorheen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik ben bang dat een zwaardere toeter niet gaat helpen…
Ik heb zoiets ook wel eens gehad in de CX, daar waar een dubbele luchthoorn voorin zit. En geloof me die hoor je een stuk beter dan een toeter uit een gemiddelde auto. Dan nog horen ze niets en blijven gewoon langzaamaan komen
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
In onwijs dikke Amerikanen zitten lekkere zware scheepstoeters, wij hadden een Cadillac Coupe de Ville uit 1967 en die klonk als een cruiseschip, heel toepasselijk in zo`n schuit overigens.
Misschien kun je slagen bij de wijdverbreide Yanktankspecialisten?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Helaas is meer dan 104dB in Nederland niet toegestaan.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
139Db
http://www.valkmotorparts.nl/producten.php
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Erhmmm, ik wil het wel netjes legaal houden hoor!
Ik was niet van plan om een compressor, tank en een dieselloc hoorn te installeren.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Punt is, als zo’n premium aso in zo’n premium aldi op een premium volume naar zijn premium soundsystem zit te luisteren, dan kun je met een 200dB scheepshoorn aankomen en dan hoort ’ ie het nog niet. Dus echt veel zin heeft het niet vrees ik.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
C’est vrai. Soms zal het helpen, soms niet.
Ik heb ook wel eens in de claxon moeten kruipen omdat een koperkleurige Meegaan in mijn auto wilde kruipen. Daar zat een stel vrouwelijke 40+‘ers in die waarschijnlijk meer aan het beppen waren dan op het mede-verkeer te letten.
Voor de duidelijkheid: Ik heb niet de fiducie dat ik hiermee alle problemen kan voorkomen. Het is meer dat ik beter in staat wil zijn om een soort van
“HEJ, UIT JE DOPPEN KIJKEN”-signaal af kunnen geven als het bijna fout was gegaan.
In plaats van “Sorry hoor, maar had je misschien een klein beetje meer op kunnen letten?”
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Mijn vriendin had de laatste tijd een paar keer geklaagd over koude voeten bij langere ritten.
Ik, knurft als ik ben, had dat geinterpreteerd als “Ik ben heel moe, ik heb het koud, vooral mijn voeten.” Dus, kachel iets hoger, verwarming vooral naar beneden. “Ik heb het nog steeds koud”. Kachel nog hoger, en thuis komen.
Rij ik, na het kerstgebeuren gisteravond met broer en vriendin terug naar huis (vriendin achterin, broer naast me) en broer zegt “Hee, er komt hier heel veel koude lucht onder het handschoenenkastje vandaan”.
WTF ???
Dat is iets anders dan ik eerder (blijkbaar dus verkeerd) begrepen had!
Eind van het verhaal: Bekleding losgehaald (3 plastic torx dingen) en tot ontdekking gekomen dat de interieurfilter niet goed vast zat en in plaats daarvan 2 cm uit z’n behuizing hing. En dus flink (ijs)koude buitenlucht lekte…
Dat verklaart de kou dan ook weer! Semi acrobatisch ondersteboven op de vloer bij de bijrijderstoel gehangen en die filter terug op z’n plaats gepoogd te krijgen. Het paste slecht, wat mogelijk ook kan verklaren dat de filter in eerste plaats is losgekomen. Na flink wat gehannes, nog steeds ondersteboven en met een LED zaklampje in mijn bakkes om bij te lichten, kreeg ik de filter op z’n plek.
Geen koude voeten meer voor de bijrijder/rijdster!
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Kleine update:
Afgelopen donderdag weer een basisbeurt bij de Citroën dealer. Beetje laat, de 140k beurt bij 143k.
Eén onvoorzien mankement: de manometer van de stuurbekrachtiging (oliedrukmeter) bleek lek. Peil van de stuurbekrachtigingsolie was dan ook absoluut minimaal. Gelukkig stond de pomp nog niet droog. (Als dat wel het geval was, en de pomp dus schade opgelopen had, dan waren we spreekwoordelijk verder van huis geweest.)
En verder heb ik in de DS3 en de nieuwe C4 gezeten. Je bent er toch, dus dan ga je wel even “proeven”. Mooi hok, die DS3, zéér mooi, maar ik pas er niet fatsoenlijk in. Zonde.
Nou ja, dan maar stiekem verlangen naar de DS4.
(Geen gekke dingen denken, want de Xsara moet de komende twee jaar nog mee vanwege de LPG installatie. Daarna zou er wel eens een DS4 kunnen komen.)
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
...
Toen wilde het handschoenenkastje niet meer open.
Tsja, dat is een bekend probleem. De methode om het kastje open te krijgen is ook bekend. Strip eraf halen, en dan met de hand de boel ontsluiten.
De strip zit met een aantal klemsluitingen vast. Schroevendraaier ertussen en, met beleid, de strip lostrekken.
Er zit een plastic onderdeel in, dat normaal vast zit aan het ontgrendelingssysteem, maar nu dus los zit. Dit onderdeel is voor het op slot kunnen zetten van het kastje.
Normaal zit het onderdeel er zo in, niet op slot. De hendel grijpt netjes in het stuk plastic, en kan dus de boel opzij schuiven om de deur te ongrendelen.
Wanneer het kastje op slot zit tilt de cylinder van het slot de boel omhoog. Dezelfde hendel grijpt dan mis, en dan kan de deur niet ontgrendeld worden.
De boel ziet er nu dus zo uit:
Omdat het losgeraakte plastic onderdeel alleen is voor het op slot zetten van het kastje kies ik er voor om het kreng dan maar te laten werken zonder de mogelijkheid om de boel op slot te doen. De hendel moet dan direct kunnen ontgrendelen. Op een of andere manier moet er een nok bij komen waar de hendel direct tegenaan kan duwen.
Eens kijken of dat met een tie-wrap kan. Poging 4 lijkt te werken!
De pin aan de achterkant van de hendel duwt, bij openen, tegen de tie-wrap aan en ontgrendelt zo de deur.
Et voilà! Ça marche!
Half succes! Het kastje kan weer open. (Dicht kon sowieso al wel, maar dan niet meer open!) Minpuntje is dat het kastje nu niet meer op slot kan. Om het ding weer echt 100% functioneel te krijgen zal het deurtje eraf moeten, en compleet open gemaakt worden. Alleen dan valt het stuk plastic fatsoenlijk op z’n plek te zetten zodat het slot weer werkt. Dat laat ik nog maar even zitten. Eerst kijken of mijn extreem simpele tie-wrap oplossing het blijft doen.
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 709
Geregistreerd: 09-11-2008
- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Hmmmm
Ze was, sinds de laatste keer wasstraat (en dus antenne eraf) een beetje radio-doof. Bij het scannen naar zenders vond ze minder radio-stations, en -voor mij vervelender- pakte ze niet meer goed de TA, de onderbrekingen met verkeersberichten, mee.
Nu op de parkeerplaats bijvoorbeeld vindt ze bij het automatisch scannen slechts één zender.
Eerste conclusie: intern gebroken antenne! Net even bij de lokale Citroën dealer geweest. Daar een nieuwe antenne kunnen proberen. Echter zonder resultaat. Ontvangst is nog steeds slecht. OEPS.
De boosdoener, als het niet de antennespriet zelf is, is waarschijnlijk de basis zelf. Onderdeel #1 dus, onderdeel #2 hebben we net geëlimineerd uit de vergelijking.
Ik mag dus op zoek naar tips en instructies over hoe ik van binnenuit bij de antenne-basis kan komen. Iemand hier ervaring mee?
From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Geen idee hoe het bij een Xsara precies zit…
Bij een Saxo heb ik het wel gehad dat ik de voet moest vervangen. Daar moest het lampje in het dak van het interieur eruit om bij de schroeven te komen van de antenne. Maar daar zit de antenne vooraan.
Een Xsara heeft natuurlijk ook een interieurlampje boven de achterbank, je zou even kunnen kijken of hier iets achter zit.
Hopelijk is het niet zo ontworpen dat de halve hemel los hoeft
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat klopt dus. Achterste interieurlampje er uit en je kunt de antennevoet los halen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!