Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jij gewassen?
ja ken marc d. Waarom staat ie te koop? raar….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ja Ik voor de tweede keer , al het stof van 10 jaar kelder was er niet af na de éérste wasbeurt .
hij staat te koop omdat hij ondervonden heeft dat een SM een wagen is voor lange ritten ,
niet om even om de hoek naar de bakker en vijf kilometer verder naar je werkt te rijden .
Vooral een injectie verteerd dat slecht .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
http://www.leboncoin.fr/voitures/161385403.htm?ca=12_s
Een begin voor ‘weinig’ of een nette donor.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Lijkt net of dat ‘ding’ in 2 kleuren is uitgevoerd!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Een nieuweling zoekt…..en twijfelt…
a.aan zijn eigen verstand
b.over carb of IE
c.over aanschaf in Nederland, Frankrijk of Italie (ik woon in Italie)
Er is b.v. deze http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=lsoyvtlvcnof
of deze http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=v3zutann3ypq
en in Nederland deze: http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=leouiabd2gpg : iets van bekend?
En van wie is deze: http://www.autoscout24.eu/Details.aspx?id=liq4hefjucpe
Kortom, help???
Mijn Citroenervaring? 2CV (veel, vroeger veel aan gesleuteld; heb nog een Charleston staan, iemand belangstelling? (-:)) ; CX ( Limousine en Prestige, TRD2) en 1 x XM V6 automaat.
Inmiddels heb ik ca. 3/4 van het hele SM forum gelezen. Ik ben rond Kerst in Nederland en zal daar dan ook op pad gaan. Nog meer tips dan in Tiplijst staan?
Aan allen vast een kerstgroet en bij voorbaat dank.
Overigens respect voor alle technische tips van de admins Waterman,Bogaerts, Blooper etc.
25trd schreef:Lijkt net of dat ‘ding’ in 2 kleuren is uitgevoerd!
Klopt. Staat in de advertentie. Origineel was een zwart dak mogelijk.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Robin & 25TRD: Lijkt op “brun Scarabee” met “Beige Tholonet”, nooit zo geleverd, maar was in de 70’er jaren wel in de mode, net als de kunsteleren daken.
Vincik: Die 2 Italiaanse SM’s zien er op het oog goed uit, maar je zult toch ze in detail moeten bekijken, en de techniek kunnen beoordelen. Wat wil je: een direct goede auto? Dan moet je hoge eisen stellen en een bijbehorend budget hebben, of een “project”? of iets middenin? Italiaanse SM’s die veel binnen hebben gestaan hebben een aangenamer klimaat gehad als Nederlandse SM’s, en dan zijn de meetse “nederlandse” SM uit frankrijk ingevoerd ( of uit Zwitserland of Italie etc.). Italia was een van de grote markten voor de SM, NL een kleine.
To err is human, not to err is divine.
Ik zie nu pas de lijn over de knik en dat de auto niet alleen op het dak een andere kleur heeft. Gezien het feit, dat de auto uit 71 is, geef ik het de grootste kans, dat de auto origineel sable métalisé was en dat er wat bruin bij is gekomen. In het najaar met modeljaar 72 kwam brun scarabée op de markt. Was een brun scarabée dak trouwens niet leverbaar op een voor de rest sable métalisé auto ? Zwart kon op gris nacré. Maar wat geeft de foto van het interieur mij een slecht gevoel over de staat.
Ook Italiaanse SM’s die binnen hebben gestaan, kunnen rot zijn zo weet ik uit ervaring. Een SM die stil heeft gestaan, dat is volgens mij nagenoeg altijd een blue print for financial disaster…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
zoveel rotte sm’s ben ik nog niet tegengekomen alleszins veel minder dan ds’en plaatwerk is een pak beter, waterman kan dat beamen, welke sm heeft niet een aantal jaren stilgestaan in de periode jaren 80?
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Dank voor de reacties;
@waterman: zoals ik in mijn inleiding ook zei: ik twijfel nog aan heel veel aspecten, niet in de laatste plaats of ik er wel aan moet beginnen; op zichzelf lijkt me in mijn geval de veiliger oplossing uit te gaan van optie “middenin” of hoger, dwz. een zo goed mogelijke carosserie en in ieder geval te zorgen dat de motor alle modificaties heeft of anders later krijgt die noodzakelijk zijn (Nederland biedt daar genoeg mogelijkheden voor) en dan eerst maar ruim berekenen en zien of dat het allemaal waard is. De optie “project” valt om meerdere redenen af voor mij.
Ik weet ook nog niet of ik voor een Italiaans kenteken of Nederlands ga (allebei mogelijk voor me).
Ik wil mij er wat meer in verdiepen welke strategie de Italianen gevolgd hebben bij hun “restauraties”; meer de esthetische kant en minder de puur modern technische kant (zoals in veel situaties)?
Voorlopig ljkt zich daar een scheiding af te tekenen tussen enerzijds Nederlands/Duitse stijl met eventuele Brodie invloed (meer modificaties) en anderzijds de Frans-Italiaanse, welke meer lijkt te streven naar restauratie met de originele concepten, of vergis ik me daar?
Ik heb geen haast en ga me ook niet fixeren op een bepaalde aanbieding; er valt nog veel te veel te leren vooraf.
Tenslotte is voorpret ook pret!
Sorry, Citroensmgz, het was jouw reactie en niet watermans; excuses.
Overigens, wat is hier de mening over dat compleet nieuwe injectie systeem van Nard, waarbij de Bosch D-Jetronic compleet vervangen is? Kost wel wat maar de resultaten lijken geweldig? Of is daar een keerzijde aan?
Zie ook: http://www.bs-autotune.nl/content/view/47/55/
Mede op grond hiervan neig ik meer naar een IE dan een carb model.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
vincik schreef:Dank voor de reacties;
@waterman: zoals ik in mijn inleiding ook zei: ik twijfel nog aan heel veel aspecten, niet in de laatste plaats of ik er wel aan moet beginnen; op zichzelf lijkt me in mijn geval de veiliger oplossing uit te gaan van optie “middenin” of hoger, dwz. een zo goed mogelijke carosserie en in ieder geval te zorgen dat de motor alle modificaties heeft of anders later krijgt die noodzakelijk zijn (Nederland biedt daar genoeg mogelijkheden voor) en dan eerst maar ruim berekenen en zien of dat het allemaal waard is. De optie “project” valt om meerdere redenen af voor mij.
Ik weet ook nog niet of ik voor een Italiaans kenteken of Nederlands ga (allebei mogelijk voor me).Ik wil mij er wat meer in verdiepen welke strategie de Italianen gevolgd hebben bij hun “restauraties”; meer de esthetische kant en minder de puur modern technische kant (zoals in veel situaties)?
Voorlopig ljkt zich daar een scheiding af te tekenen tussen enerzijds Nederlands/Duitse stijl met eventuele Brodie invloed (meer modificaties) en anderzijds de Frans-Italiaanse, welke meer lijkt te streven naar restauratie met de originele concepten, of vergis ik me daar?Ik heb geen haast en ga me ook niet fixeren op een bepaalde aanbieding; er valt nog veel te veel te leren vooraf.
Tenslotte is voorpret ook pret!
ivm met modificaties, is het zo dat de fransen wel degelijk niet echt naar de modificaties kijken, de italianen dat weet ik niet, maar als je dan toch naar een wagen zoekt om langere tijd mee te rijden is het best dat de modificaties worden gedaan VOOR je ermee begint te rijden…. zeker ivm met motor. Als je een wagen in een hogere prijsklasse zoekt zijn facturen natuurlijk onontbeerlijk…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Mmmmmm, link werkt niet, per ongeluk “reclameregel” overtreden of is die firma geblokkeerd hier?
En mijn smileys werken helaas ook niet… )-:
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
vincik schreef:Overigens, wat is hier de mening over dat compleet nieuwe injectie systeem van Nard, waarbij de Bosch D-Jetronic compleet vervangen is? Kost wel wat maar de resultaten lijken geweldig? Of is daar een keerzijde aan?
Zie ook: http://www.bs-autotune.nl/content/view/47/55/Mede op grond hiervan neig ik meer naar een IE dan een carb model.
hoeveel kilometer ga je met je sm doen…. voor de prijs van dit injectiesystem kan je heel wat liter benzine kopen, en ik moet zeggen het injectiesysteem dat is het laatste wat ik zou modificeren, als de rubber slangen goed zijn en de kleppen werken is dit bijna full proof… probleem is dat de meeste sm specialisten niet veel afweten van de werking van een D-jetronic op een sm… vermits deze toch nog anders ineen zit dat op de ds.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!