Wie heeft ervaring met reparatie achterruitverwarming Xsara picasso 1,8 2001?
Verwarming heeft altijd gedaan is af toe gaan stotteren dus soms wel en soms niet.
Spiegelverwarming zit op dezelfde zekering en die werkt wel. Ik heb wel eens gehoord dat in de rubbermof tussen casco en achterklep door het open en dicht gaan soms een breukje kan ontstaan, ik heb de mof opengemaakt en aaan alle draadjes gevoeld en getrokken maar kan geen breuk ontdekken.
ik zit te denken aan een losse verbinding in de klep, kan iemand mij vertellen waar de aansluitingen zitten voor de verwarming? Of misschien los contact op relais? waar zou dit relais zitten ?
Alvast bedankt als iemand mij in ieder geval de goede kant op kan sturen.
OP@H
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_12381.jpg)
Totaal aantal Berichten: 16
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16V Ambiance
Bij mijn Xsara Picasso van 2001 zijn de twee middelste draden defect. Die zijn natuurlijk ook niet te repareren?
UKkie
2008-2014 Xsara Picasso (2001)
2014-2021 C4 Picasso (2007)
2021-heden C4 Picasso (2013)
Toch zelf op onderzoek uitgegaan, aansluitingen van de achterruit verwarming zitten in de bekleding van de achterklep verstopt, 1 links en 1 rechts.
Na onderzoek bleek 1 kabelschoentje op de massiefe aansluitdraad van de verwarming los te zitten en wel zover dat er geen contant meer gemaakt werd.
Ik heb draad en aansluiting weer aan elkaar gezet en om te voorkomen dat eea weer los gaat trillen met tape omwikkeld.
verwarming doet het weer, laat de winter maar weer komen.
Hoi, als er draden in de achterruitverwarming het niet meer doen.
Dan zit er een breukje in die draad, als je met een loep die draad volgt zie dat er een onderbreking in die draad zit.
Niet proberen te solderen, want zodra je het draadje aanraakt met de soldeerbout word de onderbreking alleen maar groter.
er is stroomgeleidende lijm, een klein druppeltje lijn op de plek waar het draadje onderbroken is aanbrengen.
Goed laten drogen en dan pas de achterraamverwarming aanzetten.
Dan doet dat draadje ook weer mee.
Er zijn waarschijnlijk meerdere merken van de lijm die je kunt gebruiken, ik weet alleen:
http://www.bison.nl/NL/nl/view.do?UID=af993e0fc2c7dd2dc07bb8
Suc6
Gr. Rob.
Ciroen Xsara Picasso