Beste forummers,
Wij hebben sinds een week een Citroën C3 uit 2002. Hier zit standaard een Clarion autoradio in met cd speler.
We hebben zelf een autoradio met mp3 en usb aansluiting. Volgens de dealer zou het geen probleem als de aansluiting zou passen.
Bij de JVC zaten inderdaad stekkers die op de audiovoorbereiding in de citroën pasten.
Helaas hebben ook wij de problemen die hier veel beschreven worden. Boordcomputer werkt niet goed, remote afstandsbediening weigert zeer regelmatig.
Nu heb ik twee vragen.
1. Moet ik nu toch een verloopstekker hebben ook al past het wel?
2. Welke autoradio’s geven geen problemen in de citroën c3 zodat ook de stuurbediening etc werkt?
Alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Ik heb ook een JVC radio in de C3, ik moest alleen aan de anchterkant van de radio een stekkertje omwisselen.
Zie de handleiding van de radio.
Het werkt bij mij perfect
jeroen-2cv schreef:Ik heb ook een JVC radio in de C3, ik moest alleen aan de anchterkant van de radio een stekkertje omwisselen.
Zie de handleiding van de radio.Het werkt bij mij perfect
Bedankt voor je reactie. Ik had een dealer in een nabijgelegen plaats gebeld. Volgens hem moet de radio in de boordcompute afgemeld worden. Dit zou drie kwartier duren en 70 euro kosten.Is het nou echt zoveel werk om een radio in de boordcomputer af te melden? of is dit weer een verkooppraatje?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Vraag het eens bij de universele garage om de hoek. Die kunnen dat waarschijnlijk ook, en ik denk ook een stuk goedkoper.
Ik heb een garagae gesproken en die zegt dat dingen aanpassen in de boordcomputer alleen gedaan kunnen worden door de dealer zelf.
Dit gaat dus niet werken. Nu lees ik dat het doorverbinden van vaste 12 volt het probleem ook kan verhelpen? Wie kan me dit uitlegggen?
En is het nu dus ook niet mogelijk om een carkit in te bouwen?
radio afmelden is onzin..
als je een affabriek radio hebt en je wilt een nieuwe fabrieks radio die moet wel aangemeld worden..
de rest niet..
en idd als je een universele plaatst moet je een verloopstekker hebben om deze problemen te voorkomen..
kan ik die verloopstekker alleen bij de dealer halen? want die zegt dat als de radio past er geen verloopstekker is. Kan ik die kabel ook via een internetsite bestellen?
Het probleem is dat iedereen zegt dat er al een iso stekker inzit en er dus geen verloopkabel nodig is.
Achteraan op je DIN1 moet je gewoon maar de rode en gele draad wisselen van plaats.
Heb ik zelf onlangs ook moeten doen. Ik kreeg ook motorstoringen enzoverder. Nadat de 2 draadjes van plaats gewisseld waren speelde de radio perfect.
Uiteraard zal je (eventuele) stuurbediening niet werken zonder dat je een verloopstekker erin steekt maar gewoon spelen zal hij zeker doen!
Voor alle duidelijkheid: je zorgt dus dat de rode draad via de gele naar je radio gaat en dat de gele via de rode naar je radio gaat. Niet aan beide kanten verwisselen dus
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Moet ik die dan vewisselen op de stekker die in de auto zit of op de bijgeleverde verloopstekker van de JVC? Die zitten namelijk muurvast. Als ik ze wil verwisselen moet ik ze afknippen.
Of het nu de kant van de radio of van de auto is speelt niet echt veel rol. Het komt er gewoon op neer dat de rode over moet gaan naar geel en omgekeerd.
Probeer maar eens, normaal gezien moeten de foutmeldingen bij de volgende start van de auto weg zijn.
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Dan moet de dealer hem er binnenkort nog maar een keer uithalen. Nog 1 vraagje. Je leest ook veel over een extra 12 volt ergens vandaan trekken. Hoeft dat dan niet meer?
nee, want het wisselen is omdat je dan de constante plus voor het geheugen hebt
en de gestuurde plus voor de radio…
Maar waarom doe je zoiets niet zelf?
Met behulp van de bijgeleverde stukken, metalen saté-stokken of een vijltje kan je deze radio er heel gemakkelijk uithalen.
Je hebt bovendien geen speciale apparatuur nodig om de kabeltjes uit/in te pluggen!
Bespaar je een ritje naar de dealer en de bijhorende kosten door het zelf te doen!
Ik zorg er in zo’n geval voor dat m’n contact afligt tot na de ingreep.
Zelf sleutel ik niet zo veel aan m’n auto maar dit is echt amateurswerk hoor!
Ik: Skoda Octavia 3 Combi 1.2 TSI 77kw ‘15 (maar in de praktijk rij ik met de C3)
Vroeger: VW Passat Break 3C 1.6 CR TDI ‘10, Xsara Picasso 16 HDI 110 ‘05, Golf4 TDI ‘02, Golf3 GT TDI ‘96, Golf2 TDI ‘90, Golf2 GTD ‘86
Madam: Citroen C3 1.6HDI 90 ‘10 (maar in de praktijk rijdt ze met de Octa)
Vroeger: P106D ‘97, Xantia18i ‘93, P206HDI70 ‘04, C3HDI70 ‘03, Corsa12S ‘89
Bestel een interface kabel bij de dealer, geen draadjes wisselen en makkelijk zelf aan te sluiten op de originele stekkers. De dealer moet m zo kunnen bestellen, uit de accessoire catalogus van zijn onderdelensysteem Citroen Service. Kost geloof ik 26 euro en voorkomt een hoop ellende.