Hallo allemaal,
Vandaag weigert m’n contacslot definitief sleutels binnen te laten - heb ‘t forum al doorzocht en het lijkt erop dat ik het ding gewoon moet vervangen.
Is er iemand in de buurt van Tilburg die er toevalling nog een heeft liggen?
bvd.. Michael.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb er nog wel één voor je liggen, met kruissleutel, maar ik woon in Hilversum.
Eveneens ben ik tevens ook.
Dankje! Hilversum is idd een beetje ver - zeker ook omdat het me vanmiddag nog niet gelukt is het slot eruit te slopen, en ik nu dus geen auto heb (!)
morgen verder met beitel & boor
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Een hamer en 2 schroevendraaiers + 2 minuten werk en je hebt hem eruit gesloopt. Haal het omhulsel er vervolgens af waarna je het bovenste slot-deel er af kunt halen. Hierna zul je het schakelaar-deel overhouden waar je in het midden een klein draaibaar balkje tegenkomt. Met enig gevoel kun je hiermee de wagen op contact zetten, de startmotor bedienen en de wagen weer afzetten.
Let wel op, tijdens het starten zul je zelf het schakelaartje terug moeten draaien om de startmotor te stoppen, maar draai je te ver dan zet je de motor weer uit. Even uitzoeken dus, maar dat is best te doen.
Nu kun je het nieuwe slot in ieder geval in de auto ophalen.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik kan hem ook opsturen, laat maar weten. Ik zal even moeten zoeken, maar het is in ieder geval geen versleten ding maar één die nieuw erin is gekomen ter vervanging.
Eveneens ben ik tevens ook.