1 van de 17
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Yannick’s Belgische-trax
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 12:26 AM

hoi,

ik heb enkele maanden terug een traction avant 11B gekocht van bouwjaar ‘48. ik heb daarbij het origineel roos belgisch inschrijvingsbewijs meegekregen maar voorderest zaten daar geen verdere papieren bij, buiten enkele rekeningen van onderdelen voor de wagen die de vorige eigenaar had gekocht bij vroegere restauraties. nu was mijn vraag of dat er normaal geen papieren bij moesten zitten want de serienummer van de wagen klopt precies niet met wat ik op internet vind voor een 11B.

kan iemand mij hierover meer specifieke info geven…?

dank u
groetjes!

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 12:30 AM
  [ # 1 ]

Als de nummers op het roze formulier kloppen met wat er in je auto is geslagen heb je alles wat je nodig hebt. Een roze formulier is het Belgische equivalent van het Nederlandse kopie deel 3/overschrijvingsbewijs.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 12:45 AM
  [ # 2 ]

aahzo,

dat is goed nieuws, die kloppen in ieder geval wel ja.
want ik was op verschillende sites gaan kijken en die serienummers kwamen precies nooit overeen…

bedankt voor de info alle sinds!!
grts

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 12:58 AM
  [ # 3 ]

Heb je wellicht een auto uit de Belgische productie, dan kan het kloppen dat de serienummers niet voorkomen in de Franse lijsten.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 01:08 AM
  [ # 4 ]

hoi,

ik ben nieuw op het forum
mijn naam is yannick moonen uit belgie in Geel (op de grens tussen antwerpen en limburg) Wink
ik ben sinds enkele maanden trotse eigenaar van een traction van bouwjaar ‘48.
maar ik zit met de vraag ivm de serienummer, aan zijn afmetingen te zien is het de langere 11B versie, maar op internet blijkt mijn serienummer van een 11BL te zijn…dus ik weet het niet goed meer…
ik heb in bijlage een foto van mijn serienummer plaatje bijgevoegd.

kan er iemand mij meer uitleg geven van hoe dit juist in elkaar zit aub ?

groetjes

Afbeelding Bijlagen
aaa.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 01:48 AM
  [ # 5 ]

ja inderdaad mijn auto is gebouwd in vorst (brussel)
vandaar dan… Smile

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 11:13 AM
  [ # 6 ]

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig naar jouw auto. De mijne is namelijk een 49er uit Vorst.

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 11:16 AM
  [ # 7 ]

Yannick, ik heb beide topics even samengevoegd. Het is op dit forum gebruikelijk dat je je vragen in een topic stelt. Dat is duidelijker voor de andere gebruikers en je houdt de informatie overzichtelijk bijeen.

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 11:23 AM
  [ # 8 ]

Ik heb het boek van Olivier Lemesre over de Tractionproductie in Vorst, daar staan ook de serienummers bij. Alleen staan heel veel van mijn boeken momenteel in dozen op zolder, dus ik weet niet of ik daar zo een twee drie bij kan. Er bestaan ook eenvoudiger methodes om te weten of je met een Legere of een Normale van doen hebt. Begin bijvoorbeeld eens met de radiatorgrille. Heeft deze een rond of een langwerpig slingergat? Is het gat rond, dan heb je een Legere, is het gat langwerpig, dan heb je een Normale. Verder is de breedte van de coque 12 cm smaller bij een legere, waardoor de motor erg klem ligt tussen de ‘benen’, de achterdeuren zijn korter, deze hebben een grote uitsparing aan de achterzijde, zeg maar de ronding die de achterschermen volgt. Bij een Normale is dit maar een klein stukje. Enzovoorts enzovoorts. Als je een duidelijke foto kunt posten van jouw auto, dan kan ik je zo zeggen of het een Normale of een Legere is.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 01:42 PM
  [ # 9 ]

ja hij heeft een ovaal slingergat en de deuren zijn inderdaad ook langer ja…dus waarschijnlijk is het dan wel een 11B normale.

ik heb er een foto bijgevoegd…

Afbeelding Bijlagen
IMG_8692.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 01:44 PM
  [ # 10 ]

Euh die foto zie ik hier niet hoor…

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 01:50 PM
  [ # 11 ]

ja eindelijk…nu wel… Smile

en nog eentje…

Afbeelding Bijlagen
IMG_8729.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:15 PM
  [ # 12 ]

Dat is in elk geval een Normale, daar hoef je niet aan te twijfelen.

Je hebt zo te zien nog wat van de originele Belgische details. Klopt je verlichting en je binnenbekleding ook nog, of is dat met het restaureren verloren gegaan? De knipperlichten bovenop de voorschermen horen er in elk geval niet op, de oranje vooraan lijken op de originele, maar zijn het denk ik niet. De achterlichten kan ik op deze foto’s niet zien, maar het lijkt er wel op dat je de centrale nummerplaathouder achter nog wel hebt.

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 02:26 PM
  [ # 13 ]

ik geef je nog enkele foto’s van andere hoeken gezien…

Profiel  
 
black&white TRAX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 13-12-2010

Gepost: 13 december 2010 02:26 PM
  [ # 14 ]

de achterkant

Afbeelding Bijlagen
IMG_8727.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 13 december 2010 02:26 PM
  [ # 15 ]

Ken je de verschillen tussen de Franse en de Belgische productie?

Profiel  
 
 
1 van de 17
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook