Wat is druk die je op de banden mag steken :
Michelin Primacy HP 215/55R 16 93v
Volgens sticker in de wagen voor : 2.4 achter : 3.4-3.2
Band toont 51 psi.
Volgens de garage zal auto te hard rijden en wordt max 2.4-2.5 aangeraden(zelf volledig beladen met caravan).
Wat is jullie ervaring? Heb al problemen met luchtvering en baanvastheid (zie topic over luchtvering met caravan en zijwindgevoeligheid).
groeten Peter
Totaal aantal Berichten: 115
- (Grand) C4 Picasso Blue hdi 120 feel met eat6
- C4 (2004-heden) 1.6 blue hdi 120pk happy edition met discovery pac
goeieavond beste Peter
kan me wel wat voorstellen bij het antwoord van de garage
ik rij bijna altijd met dezelfde bandenspanning en dat is idd 2.5 bar op alle 4 de banden
dit raden ze in zweden bij de citroen ik heb in de vakantie ook met de caravan gereden
wel niet zo`n grootte maar het ging prima
het nadeel met te harde banden is idd dat de auto onstabiel word en dat je misschien overmatig slijtagen in het midden krijgt
2.5 rondom is goed genoeg.
groetjes van noorman
Totaal aantal Berichten: 205
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Vol beladen (zonder caravan) waarbij flink wordt doorgereden staat onze GP op 3.0 rondom.
Absoluut geen last van instabiliteit of overmatige bandenslijtage. De fabrikant geeft niet voor niets het advies voor een hogere bandenspanning bij volle belading lijkt mij!
Een tikje meer spanning werd mij aangeraden afgelopen zomer naar Frankrijk. 2.6 i.v.m. volle auto en belading. Normaliter 2.5 rondom. Trouwens winterbanden doen ze standaard ook op 2.6 aldus Euromaster
Caravan geen ervaring mee, maar is het niet zo dat er eigenlijk weinig druk op de kogel zou moeten staan? Dus dan moet je met normale spanning best een eind komen. Die hoge spanningen lijkt me enkel nodig als je bakstenen o.i.d. gaat vervoeren over lange afstanden.
Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.
Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Voor de vakantie hou ik altijd rekening met de geadviseerde spanning volbeladen.
Eigenlijk zou ik dan op de plaats van bestemming de bandenspanning terug moeten brengen en voor vertrek weer naar spanning voor beladen. Doe dat eigenlijk nooit en dat merk je met rijden in de vakantie wel.