Allemaal, ik ga een rx8 Renesis 1.3 wankel motor in mijn cx gti t2 zetten, graag voordelen en nadelen waarom ik dit project wel of niet moet doen…
Ook welkom

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je moet het voorlopig niet doen, want dan moet ik opschieten met mijn 20b want anders wordt je cx sneller dan de mijne.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Dat klinkt gaaf!

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gaat benzine en olie gebruiken in bovenmatig grote hoeveelheden.
Verder: Prachtig plan!
Citroen!
volgens mij moet ik die TD2 bak maar eens gaan terugvorderen?
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Geweldig! Dat is nog eens een binnenkomer! Er zijn er niet veel die zich zo in hun eerste post presenteren.
Dus doen! Maar wel graag ons tot in details op de hoogte houden!
En ook graag wat foto’s en geschiedenis van je CX…

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hoezo dan?
8500tpm * 46,58/1000tpm = ~395 km/h
misschien is dat gewoon het plan? Moet er denk ik toch wel een klein beetje druklading bij, barretje of 3-4 boost ofzo.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ok..ok.. het wordt wel een heel karweitje…zoals het probleem waar de normale rx8 rijder tegenaan zit, dat wel eens een motor stuk gaat door bijvoorbeeld carbon aanslag in het rotor huis waardoor de apex seal stuk gaan en daarmee weer een revisie nodig is… en allerlei sensoren die het begeven…daarnaast ga ik mijn best doen om het eerst theoretisch uit te zoeken, of het wel werkelijk mogelijk is…
Vandaar dat is juist dit topic op ‘t forum zet om alle problemen te kunnen voorzien… en oplossen
Eerst Drs 5je met zijn elektromotor inbouw verhaal en nu yorion met zijn wankelmotor.Ben benieuwd of dit allemaal van de grond zal komen.
Ook hier gaat het de nodige kopzorgen met zich meebrengen,maar opzich een leuk plan succes.
fotos, altijd maar fotos…...
t lijkt of sommige mensen niets anders doen dan fotos maken en auto’s poetsen. Als je zulke plannen hebt als TS dan heb je eenvoudigeweg geen tijd om foto’s te maken en te posten…..
Ik ben erg beniewd; met zulke snelheden wordt het ook tijd om het remsysteem te upgraden?
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 11796
- Xantia TD SX
Het kán. BMW (alweer) heeft dat kunstje geflikt met een nultweeër (alweer). Maar die hadden een enorme research department. En er was bij het eindproduct iets met trilling en een constructie die dat niet lief vond meen ik, maar dát is voor nu even klok/klepel voor mij (ik zal eens zien of ik dat nog opsporen kan, ik moet de info ergens hebben). Loopt een goede Wankelmotor niet behoorlijk rustig?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 2474
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja normaal gezien wel bij een gs birotor is dat toch zo!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Evan schreef:fotos, altijd maar fotos…...
t lijkt of sommige mensen niets anders doen dan fotos maken en auto’s poetsen.
Ja, foto’s.
Als zo’n project op poten wordt gezet dan vind ik het interessant om dat te volgen en dan is het leuk als er af en toe foto’s bij staan. Zoals we regelmatig foto’s van restauratieprojecten te zien krijgen.
Als TS geen tijd heeft om foto’s te plaatsen dan kan hij dat heus zelf wel zeggen.

Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De wankels van Mazda zijn natuurlijk wel véééle generaties nieuwer dan die Citroën monteerde in de GS en M35.
Mazda heeft het exorbitante olieverbruik tot een acceptabel niveau weten te reduceren getuige deze quote:
“Ik heb met 10W40 soms al een olieverbruik tussen 1:600 en 1:1500 afhankelijk van gebruik.”
Men raadt dan wel aan zo`n 2 keer per jaar olie te verversen, en uiteraard een A-merk olie te gebruiken.
In Duitsland zit trouwens ook een bedrijf die het voor elkaar weet te krijgen om een birotor/M35 en een RO80 bedrijfszeker te maken, door van een hypermodern materiaal schraap en afdichtveren te maken.
Heb ik eens iets over gelezen in een of ander autoblaadje
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Totaal aantal Berichten: 11796
- Xantia TD SX
1:600 is natuurlijk gewoon wel heel veel hoger dan wat we gewend zijn van een gewone gezonde zuigermotor. Mijn eigen BMW liep op een gegeven moment 1:600 (gare klepseals) en dat was helemaal niet prettig. Ik moest met mijn kilometrage elke derde dag een liter 15W40 bijvullen, en omdat dat bijna niet bij te houden was, was minimaal elke derde fles een dure van een tankstation… Prijzig in gebruik wordt het wel, met een Wankelmotor d’r in. Dan kan 19 ct/KM echt niet meer uit
Maar in het verlengde van experimenten als de M35 en de GS Birotor is het wel gewoon leuk natuurlijk
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!