Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mijn vergelijk is met 15” alfa velgen, die inch verklaart ook wel het andere rijgedrag.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het merk banden kan natuurlijk ook nog uitmaken

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Heel herkenbaar dat rijgedrag. Hebben jullie ook 195/70 als maat, en met welke bandenspanning combineren jullie dat? Ik heb zelf nu 2.4 voor en 2.2 achter (fabrieksopgave voor mijn jaar is 2.1 / 2.2 maar dat lijkt me te weinig voor deze banden).

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik heb zowel voor als achter 2.2 er in geblazen. Maat is 195/70.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik rij op 175/80/14 banden. Nu zit er rondom 2,4 in omdat de bandenboer dit gedaan heeft nadat ze om de velg zijn gelegd. Achter is dit te stuiterig, voor voelt dit prima.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Met dit weer bevroor de ruitensproeiervloeistof. Zo moet het in ieder geval met warme motor verholpen zijn…
De aansluiting van het pompje aan het vaatje lekte een beetje. Hij zat goed in het vet, dus toch maar ontvet en in de kit gezet. Als dit niet werkt moet ik op zoek naar een nieuw rubbertje…
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De dame heeft wat nieuws: bij het rechter knipperlicht gaat ook de ruitenwisser aan. Die gaat dus alleen uit door de ruitenwissers aan en daarna weer uit te zetten. Links geen probleem…
Ik heb natuurlijk geklooid bij de ruitenwissermotor met het bovenstaande slangetje, maar de relatie met het knipperlicht kan ik me alleen voorstellen in de satelliet. Iemand een idee waar eerst te zoeken?
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik zou ook zeggen, misschien in de satelliet, maar kan ook iets zijn in een connector of een kabelboom. Slechte (massa-)verbindingen / kabelbreuken / isolatieproblemen kunnen dit soort vreemde gevolgen hebben. Het makkelijkst is om te beginnen met de satelliet open te maken. Daarna nalopen langs welke connectoren/kabelbomen het knipperlicht en de ruitenwisser worden aangestuurd.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:De dame heeft wat nieuws: bij het rechter knipperlicht gaat ook de ruitenwisser aan.
Het zat bij de aansluiting van het sproeiervaatje. Daar zat een verkeerde plus op, één die schakelt bij knippertje naar rechts. Het juiste stekkertje was naar beneden gevallen.
Nu komen er twee stekkertjes uit de kabelboom bij het ruitensproeiervaatje die nergens op aangesloten zitten. Waarvan dus één geschakeld door het rechter knipperlicht. Geen idee waar ze op aangesloten horen te worden, maar aangezien alles werkt lig ik er niet wakker van.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gezien de positie wellicht voorbereidde bedrading voor zijclignoteurs in het spatscherm?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Of de sensor in het expantievat. Die zijknipperlichtjes hebben elk maar één draad.
Volgens mij hebben de zijlichtjes 2 draden!!

Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Plus en massa waarschijnlijk. En het is Citroen he, dus dat kan ook best nog eens van bouwjaar tot bouwjaar schelen.

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Niet van het koelvloeistof niveau
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
La Léo zag het bij de grote beurt al aankomen, maar mijn accu heeft haar beste tijd gehad. Ik had per ongeluk mijn lichten een half uur laten branden, maar toen ik terug kwam zakte de spanning direct in bij het starten; de startmotor ging niet meer rond. Daarvoor een hele lange rit gemaakt, dus daar kan het niet aan liggen. Het is nogal sch*t omdat ik ruim een jaar geleden een nieuwe accu gekocht heb, de beste die ik kon vinden. Tijdens één van mijn vele botsingen is er eens voor een peulenschil een “nieuwe” tweedehands accu op de rekening verschenen. Die was dus beduidend ouder dan mijn originele.
Gelukkig had ik startkabels bij me, en de lekkerste secretaresse kwam net in haar Japannertje langs, dus die heeft me op weg geholpen. Ik stond wel versteld van hoe alles daar onder de motorkap vast zit: er zitten grotere boutjes op mijn fiets dan op de accu van dat gebakje. Ik heb joekels van startkabels, die waren eigenlijk te groot om op de accupolen te klemmen. Maar goed. Ik heb vervolgens minder dan twee kilometer gereden, en vier uur later startte mijn dame weer, dus met de dynamo zit het volgens mij wel snor. Het lampje gaat ook altijd uit op exact 1500 toeren, dus die verdenk ik niet.
Morgen maar even langs de beunzan, want van de week gaat de dame weer een paar lange ritten maken, en het zou onhandig zijn als ze dan definitief de geest geeft op een koude ochtend. Of heeft iemand een goedkoper adresje voor goede accu’s?
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi