Revisiepompen slecht?
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 01 november 2005 11:34 AM

Ik ben u aan mijn 3e revisiepomp toe, nu heb ik weer lekkage langs de as.
Ik heb zowel exemplaren van Chyparse als van Cytrotech gehad.

Nu lees ik bij een ander topic hier, n.a.v. een mogelijk slechte pomp:

Gewoon naar Van der Laan in Abbenes gaan en een hydrauliekpomp van een CX gaan halen.
Die pomp past zonder zagen, slijpen etc, en van der laan legt je wel uit wat je moet doen om hem te monteren. Is dan niet origineel, maar die pompen gaan NOOIT meer stuk, en hebben een veel grote opbrengst dan die originele pomp.
Die revisiepompen gaan 8 van de 10 keer weer lekken en zijn ook nog eens veel te duur.
Ga voor betrouwbaarbaarheid en vergeet origineel of revisie rommel!

Vraag: hebben meer mensen de ervaring dat die gereviseerde pompen veel te kort meegaan en wat zijn de ervaringen met die CX pompen in een DS: zijn ze inderdaad zo te monteren, en is de hogere capaciteit niet nadelig voor b.v. de hd regelaar?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 november 2005 12:20 PM
  [ # 1 ]

Heb een paar jaar geleden een gereviseerde HD-pomp gekocht bij Citrotech. Deze lekt nu behoorlijk (ik rijd wel aardig wat km). Moet niet mogen, vind ik.

Citroen!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 01 november 2005 01:32 PM
  [ # 2 ]

Ik heb een paar jaar geleden de pomp vervangen omdat de oude iets lekte langs de as. De nieuwe revisiepomp van Citrotec lekte net zo hard. Deze is voor garantie omgeruild voor weer een nieuwe revisiepomp. De laatste blijft al 40.000 km dicht.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 november 2005 01:53 PM
  [ # 3 ]

Sinds ik een paar jaar geleden stuurbekrachtiging heb ingebouwd moet de pomp wel iets harder werken natuurlijk…. Wat vinden jullie een acceptabele levensduur (in jaar/km) voor een gereviseerde pomp?

Citroen!

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 01 november 2005 03:41 PM
  [ # 4 ]

Rij nu anderhalf jaar (of 20.000 km) met een ‘nieuwe’ Chyparse-pomp rond. Dik tevreden (even afkloppen…).

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 november 2005 05:27 PM
  [ # 5 ]

eerste chyparse pomp een paar jaar mee gegaan. Tweede lekte al heel snel Voor garantie een nieuwe! derde heb ik een met RVS binnenhuis ipv aluminium. Deze doet het perfect..

Ze gaan gemiddeld 30 a 50.000 km mee…
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 976
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 01 november 2005 09:47 PM
  [ # 6 ]

Hallo,

Heb ooit zonder enige aanpassing een gebruikte CX pomp in onze DS gezet, heeft het bij ons 80.000 km volgehouden zonder lekkage en/of andere problemen. Bij ons kwam ie goed van pas vanwege enorme inwendige lekkage in het stuurhuis…
Voordelen zijn inderdaad de hogere capaciteit, nadeel is dat ze zeer lastig te ontluchten zijn mocht dat ooit (noodgedwongen) nodig zijn.
succes

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 02 november 2005 02:29 AM
  [ # 7 ]

Maar een CX pomp kan er dus zonder aanpassingen zo ingezet worden?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2005 01:15 AM
  [ # 8 ]
Marten schreef:

Maar een CX pomp kan er dus zonder aanpassingen zo ingezet worden?

Ja, maar dat was toch al duiselijk? In ieder geval past een pomp van bv een cx gti, met montage van een extra ring tussen pomp en montagesteun. Veel succes, ik heb NOOIT een auto teruggekregen met een lekkende cx pomp, en met mijn eigen DS21 ie, met cx pomp heb ik 100.000 km gereden. En dat was ook al een 2e hands pomp! Very Happy

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 03 november 2005 10:12 AM
  [ # 9 ]

Das makkelijk, heb nog een CX pomp liggen.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook