













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als ik jou was zou ik gewoon wat verstuivers en een pomp meeslepen op vakantie Je weet maar nooit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die zullen toch al wel achterin liggen?
2 weken weg geweest met het ding. Blijft regelmatig rook produceren bij koude start en zo’n 20-30 seconden wat onregelmatig lopen. Soms is er nauwelijks rook. Als ie er wel is is de rook dan niet zozeer met stationair lopen (als de rook grijs-wit is tenminste) maar vooral met gasgeven. Als de rook blauwig is, is ie wel meteen en bij stationairloop.
Geen pompen of andere reserveonderdelen meegenomen en niet nodig gehad dus ben tevreden over de wagen tot nu toe. Reed fijn.
Binnenkort tooltje maken voor klepseals op de wagen te kunnen vervangen en de verstuivers laten reviseren.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ben lui geweest afgelopen tijd (ofwel druk met andere zaken dan auto’s).
De wagen heeft al ruim 3000km achter de kiezen sinds de oliewissel en gebruikt nauwelijks tot geen olie. Gebruik is 1:12-13. Al met al geen klachten.
Heb er wel hele mooie foute 5 spaaks 15” velgen onder en dat maakt de wegligging iets prettiger in het dagelijkse verkeer.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Hoe mooi cq verkeerd zijn deze velgen ,geen fototje toevallig



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Met die koplampen en klimrekken zal het zeker tot z’n recht komen.
Gisteren weer even een stuurcommando vervangen. Alsook een kachelradiator.
leuk even kunnen klussen. Was weer een tijdje geleden.
saillant detail: als je de onderste bout voor de beugel ter bevestiging van het contactslot te lang neemt kun je het contactsleuteltje niet meer goed verdraaien.
CX GTi Turbo 2 - All Black
De limousine bleef toch moeilijk starten de laatste tijd. Nu blijkt de remedie heel eenvoudig: 2 keer achterelkaar voorgloeien voordat je de startmotor zijn werk laat doen. Maw, maar eens een nieuw setje gloeibougies scoren. Het voorgloeirrelais opkuisen en nieuwe voorgloeikabels plaatsen, dan moet het toch echt van een leiden dakje gaan…..
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lijkt me ook. Veel meer kan het toch verder niet zijn dan eventueel nog een rotte startmotor, maar dat is het niet.
Lekker hè, die eenvoudige diesels.
Nee die starmotor is prima, en de accu die erin hangt ook. Ding rijdt verder prima.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Zojuist een VDL refurbished schakelstang geplaatst ( die van binnenkomt en onder de subframebalk hangt). Van de oude was het kunststof cupje verdwenen. Nu is het schakelen tenminste weer redelijk strak en prettig.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Nieuwe gloeiers zirgen voor beter starten met koud weer.
In het kader van alternatieve aandrijvingen etc. moet ik misschien maar eens op zoek naar een passende lijnpomp zodat de CX op 100% koolzaadolie kan rijden…...
en misschien krijgt de gouden break binnenkort een hoog dak…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
De limousine is nu officieel olieboot.
Blijkbaar had dit turboD 2 blok al wat teveel achter de wielen. Nu opeens continu bokken stationair en flinke blauwe wolk erachteraan. Het wordt dus ofwel tijd voor nieuwe zuigerveren oid of een ander blok. Binnenkort een donor ophalen met een verser blok.
In de tussentijd heeft mijn pa een 1978’er 2400 super break met 4 bak LPG installatie en een slecht achtersubframe en langsliggers. Onlangs kocht ik een 25D ambulance aan voor het subframe.
Komend weekend zal de operatie volgen: volledige subframe transpantatie. Dan wordt meteen een 5 bak geplaatst met nieuwe koppeling. De lpg installatie wordt deels opnieuw aangelegd. Nieuwe uitlaat is ook binnen. Verder dient er nog wat gelast te worden aan de voetenbak. Maar dat is goed bereikbaar met het subframe eronderuit.
4 Dagen sleutelen en lassen. Ik verheug me er al op.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Bewonderingswaardig vind ik dat, die niet aflatende energie van je om groot werk aan te blijven pakken. Ik wens je heel veel succes !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
dank, voor de subframe wissel heb ik gelukkig een 2 koloms brug tot de beschikking wat het een stuk eenvoudiger maakt. Verder is het net lego zo’n CX. Van diverse bouwjaren past het toch vrijwel allemaal op elkaar
Zon CX demonteren op de oprit in de regen was dit weekend een minder favoriet deel van de hobby
CX GTi Turbo 2 - All Black