





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
daar heb je professionele glaskitten voor.
ik heb transparante Bison Polymax gebruikt. houdt ook prima.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Mistlicht lekker geel laten. Veel mooier, al dat wit is ook maar zo wit. En die dingen zitten toch vooral voor de sier in je bumper…
@ Tinfoil: heb je verschil gemerkt van het plaatsen van het relais (qua lichtopbrengst)? Moet dat ook nog doen, al valt het me op dat het van dag tot dag verschilt hoe warm de schakelaar wordt. Maar m.n. naar het effect op het licht ben ik benieuwd.
Koplampglazen zijn ook bij mijn beide CX-en aan de beurt. De break gaat er na de kerst al aan geloven, dan heb ik toch een paar dagen vrij en kan de kit goed drogen.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
het relais plaatsen is al zolang geleden dat ik het niet meer weet.
Daarbij had ik de dame toen nog zo kort, dat alles een nieuwe beleving was ...
Mijn koplampen zullen moeten wachten tot het voorjaar; ik voel er niets voor om met dit weer in de kou te gaan staan prutsen ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoeft toch niet? Lampen eruit halen en lekker binnen aan de slag met de kitspuit en een glaasje gluhwein…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja het is gewoon een binnenwerkje. Alleen het (de)monteren is buiten.
Ik heb voor bouwkit gekozen, omdat het geen glas op glas is.
Let wel op dat de kit waterbestendig is en tegen hogen en lage temperaturen kan.
@Mulder
Toen ik spanning aan het meten was bij de koplampen merkte ik dat je bij het draaien van de motor en het afzetten van de motor ongeveer 2 volt verliest op de lampen.
Probeer dit maar eens, dan zie je je lampen direct een stuk minder fel branden zodra je de motor af zet.
Met relais had ik 1 volt winst. Als je 2 volt heel duidelijk ziet, dan is 1 volt ook zeker de moeite





























Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Grofweg zo’n 15%.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
bij een koude motor merk al verschil;
wanneer ik gas geef, gaan alle lampen, incl. dashboardverlichting, feller branden.
Na ca. 2-3 minuten brandt alles op volle sterkte.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ha dat herken ik nog van mijn Vespa, als je maar hard genoeg reed dan zag je genoeg…
Ik zie wel verschil als ik in stilstand wat andere elektriciteitsvreters bijschakel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
in het verlengde van break23m en z’n “kloink”; ik heb ook een raar geluid in de auto
Bij het wegrijden uit stilstand, zowel voor- als achteruit en bij het fors remmen en stevig optrekken hoor ik een “bonk” in het (de) rechter voorwiel(ophanging).
Als de auto eenmaal warm is, hoor ik het niet meer; het lijkt ergens een speling te zijn van koude (dus iets gekrompen) delen. De wielen zitten goed vast.
Iemand een idee?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Bussen van de onderste draagarm(en) zijn versleten.
Ziehier:
Als het meer een “tik” geluid is, is het eerder een bovenste draagarm. Is het meer een gedempte “klonk” dan de onderste.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Het lijkt wel een hoorspel
Trouwens, leuk dat je altijd de visuele ondersteuning biedt Leontien! Krijgt men (de leek, zoals ik ) een beetje een beter beeld!
Way out in the water, see it swimming.
Da’s een mooie voor het voorjaar ...
De verlichtingsdiscussie is ook gesloten: ‘t wordt alles wit.
Maar dit moet me toch even van het hart: wat een kanjer is mijn dame!
Vanmorgen had de baas toch snel een kwartiertje nodig om ca. 20 cm sneeuw van haar af te scheppen.
De sneeuw stond tot aan de assen, maar ze aarzelde geen moment en sloeg meteen aan!
Vanmiddag nog erger: vastgevroren ramen, krabben aan de binnenkant (vocht van binnen -van de sneeuw die van mijn schoenen is gevallen-), deurknoppen vastgevroren, maar starten en lopen!
Een bijzonder krasse oude dame ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja mooi he… Soms doen ze dat, die CX’en. Zodat je ze niet meteen de Waal inrijdt op het onvermijdelijke moment dat ze je wél een keer laten staan… Wat dat betreft zijn het echte berekenende vrouwen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Sinds die van mij onder handen is genomen, is kou ook geen probleem meer. Eerst dzjieng, dzjien en dan takketakketakke…broem ! En dan kan ik de neiging weer even weerstaan de CX de Aa in te duwen en bij de verzekering op te geven als ‘vermist’ . Mits er goed wordt gesleuteld aan de CX-en en er goed wordt onderhouden, zijn het ook wat mij betreft kanjers.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
vandaag van de dooi maar een deugd gemaakt (...) en de dame naar een wasbox gereden.
Daar heb ik de onderkant eens goed onder handen genomen met de hogedrukspuit.
Vervolgens ook maar meteen gewassen en in de vloeibare was gezet; dat was sinds de spuitbeurt in november niet meer gebeurd ...
Een frisse nieuwjaarsduik voor de dame ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250