Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
weten jullie welke kleur dit is en welke RAL kleur dit zou worden? een naam en nummer is genoeg, vind het wel een erg geslaagde kleur (gelijk ook de enige auto die ik groen zou spuiten)
thnx
sleurhut
Mij lijkt het zo meer naar de gele kant te neigen. In het boek ‘de originele citroën DS’ van Jan de Lange staat er een break waarvan de kleur er ietwat naar toe gaat (lijkt daar veel meer op geel) en die kleur noemt Jonquille (kleurcode AC305)
kwam er ook nog een ‘vert muscinee’(AC524)tegen, een opmerkelijke groen kleur, maar dat is het zeker niet.
Verder kwam ik als originele kleur voor een eerste neus ook nog Vert Printemps (AC505), Vert mélèze (AC507) en vert olive (AC510) tegen. Mss dat deze laatste de kleur is dat je zoekt?
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Hier vind je alle Ds kleuren:
http://www.nuancierds.fr./danchorama.htm
Determineren van een foto is lastig.
Verder weet ik niet of de kleur op de foto ook wel origineel past bij het modeljaar.
Ds kennis genoeg op dit forum.
Jeroen
die foto is dacht ik een ID ipv een DS, niet erg, ik denk dat de kleur idd vert muscinée is. nu alleen nog kijken of deze verkrijgbaar is in spuitbus, de body is vrij groot om te spuiten met de airbrush in mijn schuurtje, mischien kan ik hem spuiten met een fijn aflakpistool maar daar komt nogal wat damp vanaf wat blijft hangen in mijn kleine schuurtje.
bedankt voor de link ik ga eens kijken of ik wat kan regelen.
mvg
sleurhut
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vert muscinée is maar 1 jaar geleverd, dacht modeljaar 1970. Als de auto op de foto in een orginele kleur (voor het bouwjaar) gespoten is, is ‘m dat dus niet. Lijkt me ook geen vert muscinée overigens…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lijkt me vert tilleul, deze dus:
http://www.nuancierds.fr/divers/vert tilleul big.jpg
(link geheel kopiëren!)
Citroen!
DriverD schreef:Lijkt me vert tilleul, deze dus:
http://www.nuancierds.fr/divers/vert tilleul big.jpg
(link geheel kopiëren!)
Dat denk ik ook.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
thnx, dit word hem. alleen nog ff de spuitbus zoeken en bestellen.
inmiddels ben ik ook al veel verder met het 4 cilinder motorblok. hij is iets vervuild zodat details omhoog komen en hij niet al te hard glimt. ik zal wat foto’s maken, plaatje 1 van het motordeel is dus af. nog 3 te gaan en ruim 10 onderdelen. waar zit de verdelerkap bij een ds? is dat het ding aan de zijkant van het blok bij de carb met 2 staafjes eraan (vacuum vervroeging?) word me niet echt duidelijk. het heller onderdeel lijkt me ook een beetje te klein voor de motor.
mvg
sleurhut
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De eerste DS-en hadden geen verdeler, dacht ik.
Misschien even wat foto’s van 1e neus DS-en en hun motorblok zoeken?
Citroen!
heb net wel gelezen dat het model uit 1955 2 bobines had maar geen verdelerkap, wel contactpunten gewoon. Heb nu een soort van handboek met exploded views van de motor en bak. wel heel erg bijzondere techniek voor 1955 .
zaterdag of vrijdag komen de foto’s, de laatste week voor de vakantie is het altijd zwaar met school etc.
Totaal aantal Berichten: 154
Geregistreerd: 09-02-2010
- CX CXA 25 GTi Turbo 2
- Xantia 1.8I 16V
- C6 (2005-2012) benzine
hier wat foto’s van de vooruitgang denk er wel aan dat dit macrofoto’s zijn, in het echt ziet de motor en veel mooier uit (in mijn ogen). hij is nog lang niet klaar. zaterdag word de rest gespoten en kan dat erop. de carb is tijdelijk, waarschijnlijk word die nog wel een beetje opgeleukt net veertjes en asjes. hij zal ook compleet aangesloten worden als de motor op het chassis zit (denk hierbij ook aan een aangesloten startmotor.
de motor is verweerd met 2 technieken, een ‘wash’ (zeer zwaar verdunde verf die in alle kiertjes kruipt en zo de motor een vies uiterlijk geeft) en drybrushing (penseel dopen in de verf, helemaal droogborstelen op een stuk wc papier, dan met de pigmenten die nog aan de kwast zitten over randjes gaan om dat zo achter te laten en die stukjes lichter of donkerder te kleuren
tot de volgende update en thnx voor de reacties!
sleurhut
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Wat ben jij leuk bezig zeg!
Klasse hoe je die motor zo origineel mogelijk probeert te kleuren!
Jeroen
Prachtig! Ga zo door!!