manta400 schreef:Kijk eens naar het loopvlak van je achterbanden het kan zijn dat je banden aan het cuppen zijn(als het ware kleine vlakke plaatsen).
Zou dan, gezien de mate van trillen, al redelijk maanlandschap moeten zijn op die banden, en dat is nog niet het geval, maar, dan zou wisselen van links naar rechts wellicht een verschil moeten geven?
@Stan: don’t worry, I take good care of her. Zal overigens die review die je bedoeld eens bijwerken, want das ook al even geleden. En ik zal de banden eens goed laten balanceren.
Ik houd jullie op de hoogte!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Scheelt idd echt veel een goede achteras
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Poosje geleden dat ik voor het laatst wat heb laten horen, dus weer een updateje. Achteras zal effe moeten wachten, want m’n liggende gelden zijn op, voorlopig dus de dame maar even sparen in de hoop dat de as t nog effe volhoud.
Recentelijk uit moeten wijken voor een Plots Opduikende Fietser Aan Linker Zijde, (ook wel POFALZ )op zich niet erg, zij het dat aan de uitwijkzijde, lees rechts, een vrij hoog stoeprandje resideerde, met als gevolg dat ik een andere voorbumper nodig heb, want deze heeft, naast de nodige andere beschadigingetjes, nu ook een scheur. Ronduit kl…, maar helaas. Dus als iemand nog een 16v voorbumper heeft liggen, bij voorkeur groen, ik houd me aanbevolen, maarem, wel voor wènig uiteraard.
Laatste tijd heeft la grande dame zoals ze liefkozend genoemd word last van ontstekingsproblemen. Nu kwam ik er achter dat drie bougies waarschijnlijk niet goed vast hebben gezeten, want die lagen doordleuk twee slagen los, en daarnaast begint één van de vier bobines door te slaan, alleen onder belasting, wat het moeilijker maakt om uit te vinden welke de dader is. Gelukkig heb ik nog twee bobines uit een sloper liggen, maar ik vrees dat er wellicht toch een keer 4 frisse in moeten. Kost alleen een g…vermogen, helaas.
Voor bovenstaande akkefietjes ook nog problemen gehad met een losschietende koppelingskabel, uit het pedaal wel te verstaan, hier heb ik inmiddels een nieuwe “houder” opzitten, was de laatste in NL, en ook niet meer te bestellen, dus als je hier last van hebt, probeer Peugeot, Citroën heeft ze niet meer. Gelukkigblijft de kabel nu wel gewoon zitten. Je wordt er handig in, het terugplaatsen van de kabel, maar op zich, meestal gebeurde het als ik toch echt wat beters te doen had.
Tot zo ver de update, ik geniet nog steeds met volle teugen van de auto, en zoals eerder aangegeven, ik houd me aanbevolen voor een groene 16v voorbumper. (@Stan, de huidige voorbumper is NIET van een 16v, verklaart ook gelijk de schroefjes in de bumper voor de wielkastverbreders… Dit ter info, en oh, die motorkap die je hebt laten spuiten, zit roest onder de lak, helaas.)
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
hee daar,
dat is balen zeg om zo uit te moeten wijken altijd weer kosten waar je niet op zit te wachten.
dat van die bumper daar hadden we al een vermoeden van maar van die motor kap had ik geen idee van.
volgens mij heb jij nog een faktuur van mij erbijgekregen van het spuiten ik zou dan toch eens ff gaan informeren of er iets te regelen valt niet geschoten is altijd mis toch????
ik vind het echt geweldig dat je zo met deze dame omgaat je vediendt echt een pluim.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Die heb je er volgens mij inderdaad bij gegeven, toch maar es opsnorren en kijken wat we ermee kunnen. Niet geschoten…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Zo, weer een update, inmiddels zijn we de 171.000 km gepasseerd en is de groene dame weer op geweest voor het “staatsexamen” van de rdw, ook wel bekend als APK. Met glans, vlag en wimpel en alle andere lofuitingen probleemloos door de keuring heen gekomen. Daar ik nu toch in de garage was gelijk even de handrem ietsje laten stellen, vrije slag vond ik iets te lang, en het remwater laten vervangen voor remolie. Na zo’n beetje vier jaar mocht dit wel een keer. Oh ja. Ook gelijk een nieuw schakelstangetje laten plaatsen aangezien het korte stangetje wat de horizontale bewegingen mogelijk maakt de brui eraan had gegeven waardoor ik op een regenachtige dag opeens alleen nog maar de 3 en 4 ter beschikking had. Niets wat een drietal bandjes niet kunnen fixen, maar die bandjes hebben natuurlijk ook niet het eeuwige leven en wat kost zo’n stangetje nou helemaal? Afijn, om een lang verhaal kort te maken, ze is weer gekeurd, schakelt weer super en remt weer met frisse olie. Volgend weekend weer een wat langere rit maken, heb er nu al zin in…
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Lekkage! Wat een ramp is dat! Heel de koets beslagen van binnen, niet droog te stoken en geen idee waar het vandaan komt. Ruit gecontroleerd, portier(en) gecontroleerd, vloer gedeeltelijk gelicht, bodem gecontroleerd, schutbord etc. Niets te vinden. Maar helaas, de antenne bleek toch echt lek te zijn. Niets wat een zutje ruitenkit niet kan oplossen. Inmiddels rijd ik al een aantal weken met vochtvreters in de auto rond, en dat helpt gelukkig wel goed.
Na dit “drama” tijd voor het volgende hoofdstuk;
De dame heeft last van koning winter. En dat uit zich in vervelende, zij het kleine dingetjes die stiekem in de winter toch wel erg belangrijk zijn. Allereerst was m’n ruitensproeiermotor vastgevroren. Deed niets meer. Wellicht dat de spoeling iets te veel water was gaan bevatten. Gelukkig ontdooide de motor weer bij een beetje minder ijzige omstandigheden en verse sproeiervloeistof voorkomt hopelijk opnieuw vastvriezen van het hele spul.
Toen dit net achter de rug was gaf de kachelventilator, die overigens al geruime tijd van zich liet horen bij gebruik, ddefinitief de geest. En das toch best vervelend zo ‘s-ochtends als de boel nog een beetje aangeslagen is. Daarnaast is het gewoon ape koud. Door rijwind komt er wel wat warmte binnen maar t houd niet over zacht gezegd. Leuk klusje voor zaterdag, effe een frisse dr in maken.
Je moet er wat voor over hebben, zo’n 18 jaar jonge dame. Ik zie het als de charme van de auto en gelukkig geeft ze er nog steeds héél erg veel rijplezier voor terug.
That’s it for now, ik meld me tzt wel weer met een nieuwe update!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-
Mocht je nog eens voor de as gaan.. ik heb nog een complete as met nieuwe lagers liggen… Daar moest ik toch maar eens afscheid van gaan nemen
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
nou paul
en de kachelventilator motor is een fluitje van een cent zo gefixed zeker een zx kwaaltje die van mij heb ik ook nog niet zo gek lang terug vervangen .
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Weet je zeker dat je kachelradiateur niet lek is? En daar dus de lekage vandaan komt?? Aangezien je kachelmotor ook kapot is
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
als je ramen beslaan op een dergelijke manier dan zou ik me iid alvast gana voorbereiden op een dashboard verwijder klus.
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
gompy58 schreef:als je ramen beslaan op een dergelijke manier dan zou ik me iid alvast gana voorbereiden op een dashboard verwijder klus.
klopt en daar staat de kachel motor los van als het de kachelradiateur is in mijn beleving.
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
In mijn beleving niet aangezien de kachelmotor vol kan lopen met water/koelvloeistof als de kachelradiateur lek is. Door de luchtkanalen heen.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
jaimieberkhout schreef:In mijn beleving niet aangezien de kachelmotor vol kan lopen met water/koelvloeistof als de kachelradiateur lek is. Door de luchtkanalen heen.
zou kunnen al is dat extreem en de kachelmotor van de zx is niet het sterkste punt ook
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Zo stelletje bangmakers! Mijn kachelradiateur is nog prima in orde! De kachelweerstand daarintegen was overleden. Aangezien m’n kachelmotor het spelletje raad-welk-vogeltje-ik-immiteer speelde heb ik daar ook gelijk een ander, gebruikt exemplaar in gezet. En de lekkage had ik al gelocaliseerd. Overigens, in mijn beleving, and correct me if I’m wrong, als je kachelradiateur kapot gaat lijkt het me dat het rechts, bij de bijrijder nat is, en niet uiterst links in de voetenbak van de bestuurder. Aan de hand van de sporen etc. heb ik vocht kunnen localiseren wat bij de antenne naar binnen is gelopen en via de hemel etc naar beneden is komen zakken via de A-stijl. Ja, klinkt misschien wat raar maar tis getest!
Trots op m’n Troen (en nu dus op m’n Peug…)
Citroën ZX 2.0i 16v -Green Lady- Adieu mon cheri…
Citroën Xsara Coupe VTS -SuperFred- The story has ended
Peugeot 306 Cabriolet - Miss Sunshine-