Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Heb je een oude bananendoos verknipt?
Lol
nee het is hard board, maar om te voorkomen dat het direct soft board wordt als het vochtig wordt staat het in de epoxy.
Ik had eerst een ander kapje, maar daar bleef de tape niet op plakken. Dus nu maar even snel zo gefixed, had even niets anders voor handen. Zijn er eigenlijk ook ooit lederen lapjes gemaakt voor de GS?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb ook de gaten dicht getaped. Motor wordt anders niet warm…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ja dat heb ik ook als het -7 is, maar nu hoeft dat nog niet. Motortje wordt nu wel warm hoor, bij langere stukken rijden gaat het prima! Op de korte stukjes zou ik hem ook helemaal afplakken.
(meten is weten, maar ik heb nog geen sensor geplaatst…..) misschien volgende winter!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik houd de olietemp metingen van DriverD aan: helemaal dicht: binnenstad: 50 graden, snelweg: krap 80 graden….
Ik weet genoeg.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
In dat geval is het zeker verstandig om hem dicht te houden en een fan van een eend te monteren.
Maar over welke omgevingstemperatuur gaat dit? Is dat bij +4 graden of is dat bij -10?
Overigens is het ook nog van belang waar deze meting wordt gedaan, is dit in het carter of direct bij het oliefilter oid?
Maar we gaan nu een beetje off-topic…
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De GS-motor is zwaar overkoeld: De oliekoeler zit altijd in de (olie-)hoofdstroom. Bij mijn GS (met olietemp.meter, sensor in het carter) wordt de olie -rijdend in de stad- niet warmer dan 50 graden, bij alle buitentemperaturen onder +5 graden. Op de snelweg: Zelfde verhaal, zolang je onder de 120 km/u blijft. Pas vanaf 120 km/u wordt de olie 80 graden (met motorhoes voor de grille).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Driverd deed em in het carter. Ik kan de post niet vinden…
Is on topic toch? Gaat over verwarming. Motor heter = meer kachel!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 112
Geregistreerd: 20-07-2009
- GS/GSA 1015 Club Berline.
Ik heb een leren hoesje voor de grill. Werkt prima. Ook al is hij best ver open; bij temperaturen onder nul rijdt hij na 2 minuten als een zonnetje.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja maar als de olie 50 graden blijft is dat toch niet goed en gaat ie meer zuipen. Waterman kreeg door een standkachel het verbuik met meer dan een punt naar beneden omdat ie wegrijdt met een motor die 80 graden is!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Inderdaad. Van een krappe 1 op 7 naar een dikke 1 op 8 op lpg…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Eigenlijk spreken we hier over een constructie fout van Citroen. Er had een termoklep oid bij in gemoeten.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die klep zat standaard in een VW kever….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Rosj schreef:Ik heb een leren hoesje voor de grill. Werkt prima. Ook al is hij best ver open; bij temperaturen onder nul rijdt hij na 2 minuten als een zonnetje.
Hij rijdt en SLIJT als een zonnetje!
TIP: monteer een olietemperatuurmeter….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
waterman schreef:Die klep zat standaard in een VW kever….
klinkt als een zinnige modificatie, iemand dat al eens geprobeerd in te bouwen?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99