Hallo,
Sinds de winter begon de kachelventilator van mijn Citroen C3 1.4 HDi soms op volle snelheid te blazen.
Deze langamer laten draaien via het bedieningspaneel ging niet, en de enige manier om de ventilator te doen stoppen was door de motor uit te zetten. Na het opnieuw starten ging het weer even (Soms een uur, soms 2 weken) goed.
Nu reageert de kachelventilator helemaal niet meer. Ik heb de indruk dat deze wel draait, maar ik deze niet meer sneller of langzamer kan laten draaien.
De auto heeft een volautomatische airco en al de rest op het bedieningspanneel werkt wel nog: Temperatuur, luchrecirculatie, luchtverdeling, achterruitverwarming, etc… Dus ik denk niet dat het aan det bedieningspanneel ligt, of wel?
De display op het bedieningspanneel werkt wel zoals het hoort.
(De airco kan ik niet testen, want deze is momenteel drukloos, wachtende op een herstelling.)
Is er iets dat ik kan doen om zekerheid te hebben over het defecte onderdeel? En waar zit dat dan precies? (Link of rechts?)
Alvast bedankt,
Johan.
Hoi Johan,
Probleem al gevonden?
Wij hebben hetzelfde gehad en heb zelf de regelmodule vervangen. Deze zit aan de bijrijderskant onder je dashboard.
Groet,
Danny
Ja, het probleem is gevonden.
Het was inderdaad de ventilatormodule onder het dashboard aan de rechterzijde.
Bij mij deed ie het weer even na het uitzetten van het contact.
Ik heb getest door het contact te laten aanstaan, maar de kabel van de module even uit te trekken.
Daarna deed ie het weer even, dus concludeerde ik dat dat het probleem was.
Een nieuwe kost ongeveer 85 Euro en is in een paar minuten geïnstalleerd.
Dringend!!!
Beste,
ik heb net hetzelfde probleem met de kachelventilator.
Deze viel in de beginfase regelmatig uit en na een tijdje werkte die helemaal niet meer.
Alles op het bedieningspaneel werkt normaal.
Kan er mij iemand vertellen waar die regelmodule en kachelventilator exaxt zit.
Bij citroen zelf vertelden ze mij dat deze links zit, dus aan de bestuurderskant.
Hier lees ik net het omgekeerde.
Weet er iemand waar ik aan een elektrisch schema kan geraken?
Ze zijn er bij citroen zelf niet zo happig op om die vrij te geven.
De wagen is van augustus 2004.
Zit deze regelmodule trouwens apart gemonteerd of zit die op de kachelventilator?
De reden waarom dat deze vraag dringend is is omdat mijn vrouw elke dag naar haar werk moet en bij deze temperaturen ontdooit de voorruit dus bijna niet.
Echt een gevaarlijke situatie dus.
Totaal aantal Berichten: 9371
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
C3 of Pluriel?
Bij onze Pluriel heb ik deze module ook al eens vervangen.
Ventilator en module zijn goed bereikbaar na demontage van het handschoenvak rechts.
Module is los van de ventilator gemonteerd en dus apart te vervangen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986