Een tijd terug is er ingebroken in mijn citroen c2….. Hoe durven ze!?!?
Ze hebben mijn autoradio eruit gehaald, de kabels hingen er netjes bij en verder geen schade
Nu heb ik 2 nieuwe autoradios geprobeert en ze werken allemaal perfect!
Alleen…..
Als ik me auto uitzet blijft me radio aan….
Om de zoveel tijd hoor je een klik ergens achter mijn stuur en iets kort ratelen
Dit stopt na 15 min….
Maar na 15min kan ik de deuren ook niet meer op afstand openen of sluiten
Dan moet ik de sleutel in het slot steken….. Zoooo 1990
Weet iemand wat dat kan zijn?
Ps als ik de radio los koppel, zijn de problemen weg, ik zie geen schade aan de kabels…. Denk ik
Totaal aantal Berichten: 6155
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Heeft de C2 geen can-bus? Dat zou dan inhouden dat de radio “ingeleerd” moet worden, dat kan de dealer voor je doen. Hou me ten goede, ik vertel wat ik ergens weleens gehoord heb en ik kan het dus ook fout hebben
Canbus?
Haha geen idee, er heeft altijd een gewone auto radio in gezeten, niet een citroenc2 autoradio….
Dus ik denk niet dat ie ingelezen moet worden?
- C1 1.0 Collection
Wat is het bouwjaar van de auto? En ik snap dat er een radio inzat, maar bij can-bus systeem is ook die ingeleerd geweest.
Oh haha sorry heb geen verstand van auto’s
Een radiotje aansluiten lukt me nog net… De stekker in het gleufje doen die past :-p
De auto komt uit 2004
- C1 1.0 Collection
Volgens mij (en google) heeft jouw auto dan can-bus systeem. Of dat inderdaad inhoudt dat de radio ingeleerd moet worden durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk het wel.
De C2 heeft idd Can-bus. Of mijn Alpine ook ingeleerd is zou ik na moeten vragen, maar denk eigenlijk eerder aan een verloopstekker in dit geval.
Je moet een CAN-bus interface monteren tussen je radio en de bedrading van de auto. Deze is te krijgen bij de dealer of bij de betere onderdelen-boeren, ik geeft de voorkeur aan de versie van de dealer. Past gewoon op de stekkers van de radio en de auto, dus makkelijk te monteren. Vermoedelijk is je radio aangesloten op 1 van de CAN draden waardoor het netwerk wakker blijft en de BSI blijft tikken.
Het kan zijn dat de telecodering van de BSI aangepast moet worden, maar ik zou t eerst zo proberen met een interface.
Totaal aantal Berichten: 75
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Waarschijnlijk zit het probleem gewoon in het verwisselen van twee draadjes. Een goede radiofabrikant, zoals Sony stopt een schema in de doos welke draden je met elkaar moet verbinden. De vorige C2 van mijn vrouw had het zelfde probleem met bovenstaande problemen. De dealer dacht dat het probleem verder zat. Bleek dus in het aansluiten van een autoradio te zitten. Het geluk die wij hadden, dat de nieuwe radio (Blaupunkt) defect was. Nieuwe Sony radio erin, aansluiten volgens bijgevoegd schema en nooit meer last gehad.
groet
Marcel