koppelingspedaal zwaar 1e en 2e versnelling moeilijk te vinden
pjm
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 15-12-2010

Gepost: 15 december 2010 10:25 AM

Hallo,

sinds kort ben ook ik de trotse eigenaar van een Xsara Picasso uit 2001 het is een 1.8.
Nu heb ik sinds deze week het volgende probleem:

De koppelingspedaal gaat zwaar en moet echt tot onderin ingetrapt worden om te kunnen ontkoppelen en verder zijn (daardoor ??) de 1e en 2e versnelling lastig te vinden, je moet ze er echt intrekken als het ware.

Nu heb ik al op dit forum lopen zoeken, maar kon dit specifieke probleem niet echt gevonden krijgen. Is ook dit probleem eenvoudig op te lossen door de boel te smeren / kabel oid in te korten, of moet de drukgroep vervangen worden? Weet iemand wat dit laatste zou kunnen/mogen kosten en is het dan verstandig om ook de koppelingsplaten gelijk te vervangen (wat kost dat dan??)? De auto heeft ca. 190.000 km op de teller.

Alvast bedankt voor de evt. reacties.
groeten PJ

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 16 december 2010 08:49 PM
  [ # 1 ]

Even uitzoeken hoe je de koppeling(-s hevel) kan afstellen aan het motorblok.
Hoogstwaarschijnlijk komt je koppeling niet goed vrij.

Kan ook dat je koppeling op is en dan hoop ik dat je garantie hebt.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
jonny van benthem
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 13-08-2010

Gepost: 24 december 2010 12:37 AM
  [ # 2 ]

hallo ik had het zelfde probleem.
by mijn picasso was de koppelingskabel uit gerekt.
cq defekt laten vervangen en hij deed t weer perfekt .
   

            groetjes jonny

Profiel  
 
Grijzemuis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 542
Geregistreerd: 26-08-2008

Gepost: 24 december 2010 11:54 AM
  [ # 3 ]

Dat is hij meestal als je hem af moet laten stellen. Totdat hij niet meer te verstellen is natuurlijk.

Ik merk dat af en toe de hevel aan de bak gesmeerd moet worden (koppelingspedaal gaat stroever). Voorop de motor bij een 1.8, achter een rubber, en dan ergens de diepte in spuiten en iemand laten trappen terwijl iemand eronder ligt om te spuiten. Denk om de vingers.

"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook