Ik vindt dat dit karretje wel een eigen subforum verdient!
Een ritje gemaakt met dit model, is van een familielid en daar de winterbanden voor geregeld, de N470 af, nieuw asfalt en veel rotondes, heerlijk!, stuurt toch weer een heel stuk strakker als onze berlingo, maar het meest opvallend was het lekkere oppakken van het motortje!, van onder al lekker koppel aanwezig, denk dat het ding sneller op de 100 zit als ons 1.6 je.
Geen reservewiel,betekent ook geen krik?, of weet iemand nog een geheim vakje?, volgens het IB zou het achter de bank moeten zitten?
De steek is anders!, 4x98, Fiat genen?
Erg prettig is dat de Richtingaanwijzer een paar keer doorknippert bij het even aantikken ervan.
Marius
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
dat is inderdaad de panda-maat, het dash lijkt ook veel op dat van de panda (dat is overigens geen minpunt)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Marius schreef:Erg prettig is dat de Richtingaanwijzer een paar keer doorknippert bij het even aantikken ervan.
Marius
jep heel fijn, zit volgens mij nu op alle nieuwe modellen…
want mijn C5 en de C3p hebben het ook…
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De fiat genen liggen ook aan het feit dat de Nemo in de Tofas fabrieken in Turkije gemaakt worden.
Tofas produceerde de Murat, welke een licentiebouw was van -jawel- de fiat 131 Supermirafiori
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Heb laatst in een 1,4 nemo gereden en vond hem echt vreselijk traag. Inhalen viel bijna niet verantwoord te doen.
klopt!, boven de 100 is alle puf eruit!, maar juist het oppakken en stadswerk tot 80 gaat heerlijk!
Het is mij opgevallen dat de memo in België te verkrijgen is met 1.3 HDI 75pk. Is dit een 1.3jtd van Fiat? Op de site van citroen.be spreekt men alleen maar over de 1.4 HDI 70pk. Ik snap het niet zo goed.