Deur demonteren Xsara
Meeratne
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 15 december 2010 11:47 AM

Dag allemaal! Na lang zoeken toch maar besloten hier een balletje op te gooien betreffende mijn probleem:

Mijn vriendin heeft een Citroen Xsara uit 1998. Helaas is onlangs met het koude weer de deur vastgevroren en in alle ijverigheid om hem open te krijgen is de deurgreep aan de passagierskant afgebroken!

Ik heb al even bij Citroen geinformeerd wat het zal kosten om dit te laten maken:
- 20 euro voor een greepje
- 80 euro montagekosten

Totaal 100 euro lijkt me wat teveel van het goede en ik wil dus eigenlijk wel het losse greepje te kopen en vervolgens een poging wagen dit zelf voor elkaar te krijgen. Ik heb al begrepen dat ik hiervoor de bekleding uit de binnenkant van de deur moet halen.

Helaas stuit ik hier tegen een probleempje, want ik kan nergens een handleidinkje vinden hoe ik de deur uit elkaar moet schroeven (liefst met plaatjes), behalve wel heel globale beschrijvingen die ik niet echt kan matchen met de deur in mijn vriendin haar auto.

Daarom mijn vraag: heeft iemand een handleiding (evt. met plaatjes) hoe ik dit voor elkaar kan krijgen (of eventueel een adresje in Almere die het voor een aanzienlijk lager bedrag voor ons kan doen)?

Profiel  

Meeratne
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 16 december 2010 08:08 PM
  [ # 1 ]

Ha! Ik heb een (slechte kwaliteit) scan van een Haynes handleiding weten te bemachtigen en ik denk dat het me daarmee wel gaat lukken. Als iemand een handleiding heeft met duidelijke plaatjes, houd ik me uiteraard aanbevolen.

Ik denk dat ik van het weekend maar eens bij de Citroën langs ga om een nieuwe greep te bestellen en dan zelf eens aan de knutsel. Lijkt mij een klusje van nog geen uur!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 16 december 2010 10:09 PM
  [ # 2 ]

Meeratne, misschien een open deur (no pun intended) maar bestel meteen het bevestigingsmateriaal van het bekledingspaneel mee. Die plastic drukkers gaan namelijk vrijwel zeker stuk (of toch een aantal), qua heel houden niet geholpen door de kou. Daar kún je mazzel mee hebben, maar de ervaring leert anders Wink

Verder is het natuurlijk een werkje dat met enige handigheid zeker zelf kan. Succes! En laat even weten of het gelukt is Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1381

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 16 december 2010 11:34 PM
  [ # 3 ]

Boor de blindnieten los en je kunt met een handige draai, die ik niet kan uitdrukken in woorden, het restant van de greep naar buiten. De nieuwe kun je er zo weer inzetten, en met nieuwe blindnieten vastzetten. Helaas is in de doehetzelfhandel net niet de juiste maat blindniet te krijgen, maar met een 5mm zit het bij mij inmiddels al een hele tijd weer vast.

Deurpaneel losmaken is niet nodig: je kunt toch nergens fatsoenlijk bij.

Volgens mij is er nog ergens een draadje van…

EDIT: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/191353/

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook