Sinds gisterenavond doet de richtingaanwijzer links vooraan raar: hij knippert dubbel zo snel als voordien. Dit is plots begonnen: ik kwam thuis van mijn werk, parkeerde de auto op straat en enkele uren later moest ik nog even ergens naartoe en vanaf dan is het probleem er gekomen.
Ik zie wel dat het lampje niet meer werkt (achteraan en opzij wel). Het lampje van het dimlicht dat in dezelfde behuizing zit werkt wel nog. Ik heb het lampje van de richtingaanwijzer eruitgehaald, maar de gloeidraad lijkt me nog intact.
Alle andere lichten en de knipperlichten naar rechts werken wel nog normaal.
Het gaat over een Berlingo eerste model, 2.0 HDI, bouwjaar 2002.
Weet iemand of ik dit snel zelf kan oplossen? Ik ken jammer genoeg weinig van elektriciteit en al zeker niks over elektriciteit in een auto.
Berlingo HDi 2.0 (2002)
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Dat de lampjes die het nog wel doen 2 keer zo snel knipperen als er eentje stuk is, is logisch omdat - heel simpel gezegd - de stroom naar de overgebleven lampjes hoger wordt.
Ook al ziet ‘t lampje er nog goed uit, verwissel het toch maar.
Hey,
Ik herken dit probleem.
Mijn knipperlichten doen af en toe ook raar terwijl mijn lampjes allemaal
in orde zijn. Even wezen zoeken en wat blijkt… Als ik mijn handle van
richting aanwijzers naar voren of naar achteren beweeg werkt alles weer normaal.
Ik denk dat er bij de bevestiging bij de stuurkolom wat versleten of los kan zijn.
Moet ook nog even een nieuwe/andere regelen.
suc6 Taco
Hoi,
Meestal ligt het aan de zekeringen, ik heb dat ook vaak gehad! Kijk de zekeringen even na.
succes
Totaal aantal Berichten: 15707
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Het probleem van de topicstarter is gewoon het kapotte lampje vooraan, het probleem van firecarp is een kapotte Com2000. Da’s lulliger, want die zijn beduidend duurder dan een nieuw lampje…
lampje vervangen,