1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
xm type1
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 16 december 2010 01:18 PM

kan mij iemand vertellen wat de aandachtspunten zijn van een xm 2.0 i u9 uit 91.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 16 december 2010 02:37 PM
  [ # 1 ]

Al bekend met de aankooptips?

http://www.xmclub.nl/XM/aankooptips/aankooptips.html

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 16 december 2010 11:02 PM
  [ # 2 ]

Ja! En verder zijn bij de eerste type’s de massa punten vaak slecht waardoor er allerlei storingen kunnen optreden.
Is allemaal wel te herstellen maar vaak een zoekplaatje Wink

En een oer XM is gewoon leuk, want ze worden nu toch wel zeldzamer…

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 17 december 2010 03:39 PM
  [ # 3 ]

ok,en motorisch?zijn er bij type 1 problemen met het spruitstuk?

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 17 december 2010 07:35 PM
  [ # 4 ]

Niet in het bijzonder. Bij een V6 is het een dure reparatie omdat meestal het blok gelicht moet worden, maar volgens mij is dat bij de 2.0 i niet zo.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 18 december 2010 10:21 AM
  [ # 5 ]

Bij een “gewone” V6 kan je de spruitstukken vervangen met de motor in de auto. Niet bijzonder lastig. Komt overigens hoogst zelden voor dat daar iets mis is.

Wel een keer gehad dat de voorste uitlaatbocht op een betonnen rand was gekomen. Je kent die afgeronde dingen wel op parkeerplaatsen. Sindsdien heilig ontzag voor. De bovenste tapeindjes waren afgebroken, gelukkig net onder de moertjes.
Volgens de garage kostte reparatie € 2.000, ik had het in een uurtje klaar.
V-24 nog niet onder handen gehad, schijnt lastiger te zijn en vaker gescheurd.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3137
Geregistreerd: 07-02-2009

Gepost: 18 december 2010 02:46 PM
  [ # 6 ]

Ja Jan, wel mee eens, maar de meeste garages doen het niet, of kunnen het niet, of weten het niet confused

Maar bij een 2.0 kun je igg overal beter bij. Welke XM heb je op het oog @Thunderstruck? Die in Nijmegen soms met 181.000km?
Dat lijkt me een mooie voiture, met een leuke historie.

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 18 december 2010 06:49 PM
  [ # 7 ]

ja ds super,die in nijmegen.vanmorgen even langs geweest bij de beste man,maar helaas.bij aankomst alle ruiten al beslagen,eigenaar wilde zelf rijden tijdens proefrit,en het veerde van geen meter.dus dat gaat hem niet worden.vanmiddag ook nog even bij vos langs geweest voor proefrit met een v6 eclusive uit 98 met 195000 op de teller.ook weer niks.stuiterde ook over de weg en cruise werkte niet,stoel bestuurderskant ging niet naar voren,en elektrisch raam bestuurderszijde werkte niet.hij wilde ondanks deze euvels nog 4500 euries bij op de mijne.denk er hard over na om de mijne een complete revisie te geven.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 december 2010 08:07 PM
  [ # 8 ]

Wat heb je nu voor auto? Altijd raar als verkopers zelf rijden willen. Dan heb je gewoon wat te verbergen.

Profiel  
 
thunderstruck
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009

- XM xm ct vsx automaat bj 95
Gepost: 18 december 2010 08:31 PM
  [ # 9 ]

heb nu een 2.0 i ct vsx automaat uit 95

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 18 december 2010 09:58 PM
  [ # 10 ]

Ook wel een erg fijne auto.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 18 december 2010 10:14 PM
  [ # 11 ]
Peteryed schreef:

Altijd raar als verkopers zelf rijden willen. Dan heb je gewoon wat te verbergen.

Hoeft niet. Ik was laatst naar een CX 25 Prestige Turbo 2 kijken (binnenkort in dit theater Smile). De verkoper heeft hem sinds 1989 in bezit en heeft er in die 21 jaar nog nooit iemand anders mee laten rijden. Voor hem is zo’n Turbo 2 een schier ontembaar monster dat in ongeoefende handen levensgevaarlijk wordt. Hij leek oprecht verbaasd toen ik er uiteindelijk toch soepel mee rondreed. Hij zat overigens wel mee te remmen…

Kortom, ook al begrijp je iemand niet, hij hoeft nog geen slechte beweegredenen te hebben. Gewoon belist maar beleefd volhouden dat zonder proefrit de verkoop niet doorgaat.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 december 2010 10:27 PM
  [ # 12 ]

Je kunt als verkoper ook gewoon op papier zetten dat als je bij een proefrit de boel krom rijd je de wagen koopt voor een af te spreken prijs. Gebeurt ook wel eens. Maar kopen zonder zelf achter het stuur te hebben gezeten met rijden zou ik ook niet doen.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 18 december 2010 10:31 PM
  [ # 13 ]

Goede tip, Gomp. Dat had ik nog nooit gehoord, maar het is eigenlijk heel logisch!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 18 december 2010 11:51 PM
  [ # 14 ]
thunderstruck schreef:

ja ds super,die in nijmegen.vanmorgen even langs geweest bij de beste man,maar helaas.bij aankomst alle ruiten al beslagen,eigenaar wilde zelf rijden tijdens proefrit,en het veerde van geen meter. Dus dat gaat hem niet worden.

Vanmiddag ook nog even bij vos langs geweest voor proefrit met een v6 eclusive uit 98 met 195000 op de teller. Ook weer niks.stuiterde ook over de weg.

Ik Rolling Eyes weet het niet, en daarom vraag ik het maar? Maar hebben de veerbollen / vloeistof die erin zit te lijden onder de koude temperaturen?

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 18 december 2010 11:59 PM
  [ # 15 ]

Ik vond BX, XA en XM altijd duidelijk stugger veren bij vrieskou. CX heb ik nog nooit in winterweer gereden en de C6 is even soepel als altijd. Of dat aan de nieuwste generatie vloeistof ligt? Terug naar de XM: stuiteren zou hij zelfs bij dit weer niet mogen doen.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook