scherp commentaar, de boodschap is overgekomen! Maar jullie modereren echt zowat zero-tolerance moet ik zeggen.
Verder is elke motor op injectie te zetten, maar een luchtkoelert brengt wel een extra probleem met zich mee als je de Alfa-injectie (33) er op zet, hoe de kvs-temp sensor te misleiden dat ie toch de goede temperatuur doorgeeft?
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Keesjr schreef:jullie modereren echt zowat zero-tolerance moet ik zeggen.
Bedankt voor het compliment
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
mkatgert schreef:Deze Amerikaan heeft multipoint-injectie op een GS-blok gebouwd: http://www.eddinsmoto.com/id131.htm
Gaaf!!! Heb ook de indruk dat het veel mooier en rustiger loopt dan het origineel met carbs. Kan ook een kwestie van “willen horen” zijn aangezien ik weinig tot geen ervaring met deze motoren heb en wel een grote injectiefan ben
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een GS met een goede Weber-carburateur erop kan ook heeeel mooi lopen, maar inderdaad: Deze Amerikaan heeft wel goed werk geleverd!
Citroen!
Die amerikaan had ik ook al eens gezien.
Mooi gedaan.
Van injectie ga ik zelf niet echt warm lopen, maar in combinatie met een turbo….
Maar dan is het natuurlijk niet meer orgineel en veilig en betrouwbaar…...(maar wel leuk!)
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
waterman schreef:Keesjr schreef:jullie modereren echt zowat zero-tolerance moet ik zeggen.
Bedankt voor het compliment :smt023
edit mod: je kan natuurlijk op het randje gaan lopen, maar dan is een gewist bericht wel het resultaat.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Wel een heel inspirerend topic dit. Al ga ik niet aan een GS beginnen. Ik denk dat ik een keer injectie op mijn BMW ga bouwen, ik heb het helemaal gehad met die verdelers, contactpuntjes en bijbehorende zooi.
En als het verbruik wat naar beneden kan en de power wat omhoog zou dat erg fijn zijn.
Ohja, er staat nog een C15 op me te wachten en dan nog een Visa Plein Air…
Visa Plein Air… 1400 met injectie en turbo? Zucht.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
De C 15d is al 14 dagen in winterslaap.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Waterman je hebt gelijk, die meneer die ons de vragen stelt begrijpt er werkelijk helemal niets van
wat het verschil is in motoropbouw, carburateur, injectie en een turbo motor.
Vermogensopbouw, de weg van de minste weerstand dus twee carburateurs, daar wil hij niets van weten.
Mijn eerste motor was er een van een 2CV 1958 en de ‘‘voor’’ laatste van een Matra MS 120 02 V12 F1. inderdaad met mechanische injectie,.. als je niet weet wat dat is Google kan je verder helpen.
Benieuwd naar de laatste dat was de motor van de zwarte GTI met elektronische injectie.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Visa GTI 115 schreef:die meneer die ons de vragen stelt begrijpt er werkelijk helemal niets van wat het verschil is in motoropbouw, carburateur, injectie en een turbo motor.
Die meneer, dat ben ik. Dit topic heb ik puur uit interesse en nieuwsgierigheid gestart. Niks meer, niks minder. Jammer dat er vervelende off-topic zaken tussen zijn geraakt. Wat mij betreft wordt de vervuiling er even tussenuit gevist door de mod’s.
En als het nodig wordt gevonden kan de topicstarter wellicht worden gewijzigd in een ander forumlid die wel bevoegd wordt geacht om een dergelijk onderwerp aan te snijden.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Bij deze on-topic maar dan….......
Is een injectiesysteem van een BMW motorfiets een idee soms, dat zijn Boxers én luchtgekoeld!!!
Zelf denk ik nog steeds meer aan een systeem van een Alfa 33, is ook een boxer…...........
Kies dan het liefst een systeem met een losse verdeler en liever geen motronic, want dan moet je weer een BDP-signaal van het vliegwiel af zien te leiden.
Een systeem met losse verdeler is overzichtelijker.
De KVS temperatuur sensor is vast wel intelligent te misleiden zodat ie toch acceptabele waarden doorgeeft naar het stuurapparaat (computer).
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het systeem van een AR 33 kun je gebruiken, mits je de ECU zo aanpast dat je deze zelf kan programmeren.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eerst de boel eens op de motor knutselen en zien dat het allemaal werkt, er op aanslaan zal die wel doen, daarna komt de rest wel.
Als je nog een 33-er op de sloop kunt vinden tenminste.
bent u ook zo’n fan van de politie??
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Keesjr schreef:Bij deze on-topic maar dan….......
Is een injectiesysteem van een BMW motorfiets een idee soms, dat zijn Boxers én luchtgekoeld!!!
Zelf denk ik nog steeds meer aan een systeem van een Alfa 33, is ook een boxer…...........
Kies dan het liefst een systeem met een losse verdeler en liever geen motronic, want dan moet je weer een BDP-signaal van het vliegwiel af zien te leiden.
Een systeem met losse verdeler is overzichtelijker.
De KVS temperatuur sensor is vast wel intelligent te misleiden zodat ie toch acceptabele waarden doorgeeft naar het stuurapparaat (computer).
Die BMW-boxers zijn wel 2-cilinders natuurlijk….
Citroen!
Weet ik, maar is misschien wel uit te breiden naar viercilinder, hoewel ik zelf meer voor een Alfa 33 systeem zou kiezen.
bent u ook zo’n fan van de politie??