Vraag me niet oe hetkomt… maar mijn handrem optrekken naar het maxzimale geeft weinig tot geen effect… gisteravond zag ik um nog opeens aan het rollen gaan toen ik al bijna in de kroeg stond!!! ja is niet grappig
Cruiser gesproken en het is idd vrij simpel om um te stellen. Vraagbaak ff gelezen maar daar staat heel stellig dat je alleen mag stellen als je een nieuwe kabel of andere onderdelen hebt vervangen… kan ik dat ding nu stellen of…
overigens… Gistermiddag trok ik um aan en toen zat hij al zeer snel strak. Onnozele ik dacht dat m’n ZX zelf initiatieven had onwikkelt en de boel had bijgewerkt.
Ik stap uit en hoor.. TAK, en heel zachtjes zag ik de wagen een beetje rollen. Ik stap weer in en trek er weer aan… Maximaal ophoog gaf maar weinig effect. Boel staat nu dus steeds geparkeerd met 1e versnelling
Tijdens het rijden ff geprobeerd, als ik um dan aantrek, voel je wel dat er IETS van een vertraging optreed. De nasdruk ligt hier op IETS.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn Xsara. De dealer heeft e.e.a. aan de trommel remmen achter opengemaakt en zij dat er een trommelrem-revisie nodig is. Ik hoop niet dat het hetzelfde is bij jou, want het was een dure grap voor mijn baas, aangezien het een auto van de zaak was.
O ja, het begon allemaal toen ik een keer wilde wegrijden en het leek alsof de handrem vastzat, hoewel deze gewoon netjes naar beneden was.
Daarna heb ik precies hetzelfde gehad als wat jij nu heb.
Ik hoop het niet voor je, de garage belde mijn baas destijds om te vertellen dat er een trommelrem revisie nodig was die 800 euro ging kosten. De baas belde mij vervolgens om te vragen of deze dure reparatie echt nodig was? Ik zei “Nee hoor” bestel maar alvast een nieuwe Xsara en reserveer een ziekenhuis bed voor me
ik snap er ff niets van, wat moet er dan gereviseerd worden ?????
Heb nog geen maand geleden de achterremmen in orde laten maken bij een citro dealer….
ik snap er ff niets van, wat moet er dan gereviseerd worden ?????
Wat de dealer precies met trommelrem revisie bedoelde weet ik ook niet, het was een auto van de zaak, dus ik vond alles ok om dat ding weer rijdens te maken.
Maar als je pas je achterremmen heb laten doen, dan denk ik niet dat je hetzelfde heb als wat ik had. Bij mij waren de achter remblokken volledig versleten en was het metaal op metaal remmen, maakte ook een soort slepend geluid na het gedonder met de handrem.
Toch slordig dat het niet standaard is bij Citroen om bij een grote beurt de trommel remmen achter open te gooien voor een inspectie. Dit deed de Suzuki dealer wel met mijn Swift bij iedere grote beurt (standaard).
ik zou hem gewoon verstellen, als je remmen net vervangen zijn dan staat je kabel te slap , ik heb het bij me eigen ook gedaan, en heb verder er geen problemen meegehad
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
harry schreef:ik zou hem gewoon verstellen, als je remmen net vervangen zijn dan staat je kabel te slap , ik heb het bij me eigen ook gedaan, en heb verder er geen problemen meegehad
Zou het te maken kunnen hebben met het zelfstel mechanisme ?
Doordat de wagen verlaagd is zou het zelfstel mechanisme in de “war” zijn. Hij denkt de de auto door de wielstand volbelast is terwijl dat niet zo is. Ik wete dat ze daar niet aan gedaan hebben na het verlagen. Volgens ene dealer is het een bout onder de auto aan de achterkant. Iemand enig idee waaaaar dat ding zou kunnen zitten ? en of dat hiemre ete maken zou kunnen hebben ?
ik heb hem los gehad onder de kap tussen de voorstoelen en toe weer vast gezet, weet niks van het zelf spannen, is dat niet alleen bij het gewone remmen, zoals je auto zwaar beladen is dat ie dan meer remdruk achter heeft
C4 Catus 110 All Black
Ex: AX GT 1.4, BX TGI 1.6, ZX 16v
Alles wat je hoort…......
harry schreef:ik heb hem los gehad onder de kap tussen de voorstoelen en toe weer vast gezet, weet niks van het zelf spannen, is dat niet alleen bij het gewone remmen, zoals je auto zwaar beladen is dat ie dan meer remdruk achter heeft
ja ja dat is bij belading idd het geval. dan staan de draagarmen anders. Punt is dus dat wat dat betreft de auto 4 cm is gezakt achter en de remmen de indruk hebben dat ik zwaarbeladen ben….
Heb vandaag dus ff geprobeerd de boel te stellen.
Eerste links achter omhoog, kijken hoe straks je de boel kan zetten dat in vrijstand het wiel vrij draaid. Gelukt. Toen rechts omhoog….
en daar begon het gedonder. het leek wel of hij iets bleef aanlopen. Weer slagen terug gezet. Het leek uiteindelijk goed.
Toen de test….
hellinkje gezocht en handrem aangetrokken, zakt verdommde achter alleen links de kont naar beneden. Met andere woorden, rechts achter word niet geremd bij de handrem…
Ik hoop dat er zaterdag nog een specialist is die me daar ff terzijde bij kan staan….