Lelijke Eend schreef:Het gaat mij niet om de snelheid, maar het effect op het milieu Als de heren en dames in Den Haag willen dat we op een bepaald stukje snelweg 80 rijden, maar buiten dat stukje snelweg niet, moet dat wel winst voor het milieu betekenen (op het totaalbeeld dus, niet op dat ene korte stukje).
Maximum snelheid vind ik geen probleem, ik rij toch meestal 90 op de snelweg.
mee eens, maar het is toch ook heel simpel: er zijn richtlijnen met betrekking tot fijnstof en woonomgeving, er zijn onderzoeken die aantonen dat dat stof schadelijk is en dat de omwonenden daardoor een verhoogd risico lopen op allerlei klachten, en dus moet daar wat aan gedaan worden.oplossing: zachter rijden. appeltje eitje toch? en kom niet met dat die mensen daar dan niet moeten wonen of zo, want dat snijdt geen hout. roken heeft een zelfde ontwikkeling doorgemaakt, en de silicosewet is ook zo iets. of de asbestwet. ga zo maar door.
op een gegeven moment wordt iets onderkend, en dan moet er iets aan gedaan worden (ik ben benieuwd wat hier voor mijn deur gaat gebeuren; ik woon aan z’n straat met veel doorgaand verkeer, en het kan niet anders of dit hier voldoet ook niet meer aan de eisen)
dus het staat ook weer los van het milieu in grotere zin
ik vind wel dat ze het dan wat éénduidiger mogen maken, en dan is het makkelijker om op alle ringen om de grote steden snelheidsbeperkingen op te leggen. dan wordt het automatisch: grote stad=rustig rijden
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hogervp schreef:hel1 schreef:
ik zat dan ook ruim voor de vrachtwagen, die had geen last van me, dat was me anders niet gelukt
Pfoeh ik dacht al, een Citroën rijder die afsnijdt. Dat bestaat toch niet? Toch?
tuurlijk niet, nooit
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
mee eens, maar het is toch ook heel simpel: er zijn richtlijnen met betrekking tot fijnstof en woonomgeving, er zijn onderzoeken die aantonen dat dat stof schadelijk is en dat de omwonenden daardoor een verhoogd risico lopen op allerlei klachten, en dus moet daar wat aan gedaan worden.oplossing: zachter rijden. appeltje eitje toch? en kom niet met dat die mensen daar dan niet moeten wonen of zo, want dat snijdt geen hout. roken heeft een zelfde ontwikkeling doorgemaakt, en de silicosewet is ook zo iets. of de asbestwet. ga zo maar door.
op een gegeven moment wordt iets onderkend, en dan moet er iets aan gedaan worden (ik ben benieuwd wat hier voor mijn deur gaat gebeuren; ik woon aan z’n straat met veel doorgaand verkeer, en het kan niet anders of dit hier voldoet ook niet meer aan de eisen)
dus het staat ook weer los van het milieu in grotere zin
ik vind wel dat ze het dan wat éénduidiger mogen maken, en dan is het makkelijker om op alle ringen om de grote steden snelheidsbeperkingen op te leggen. dan wordt het automatisch: grote stad=rustig rijden
Hier is een AMEN echt op zijn plaats.
:34
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Klopt helemaal ! Maar wat weegt zwaarder ? Een korte periode wat meer rommel de lucht in pompen of een langere periode wat minder ? Ik zou het echt niet weten.
De tijd doet er niet zoveel toe. De afgelegde afstand blijft gelijk, ongeacht hoe snel je rijdt natuurlijk. Alleen hoe meer brandstof je auto verbruikt des te meer gevaarlijke stoffen er in het milieu komen. In dit geval is een langere periode minder beter voor het milieu dan een korte periode meer.
Jeroen
@winnetoe: das wel ongeveer wat ik wou zeggen ja. Het warme water wordt nu door een soort pompwerking teruggeleid hier heen en dat is dan niet meer.
Caroline81 schreef:@winnetoe: das wel ongeveer wat ik wou zeggen ja. Het warme water wordt nu door een soort pompwerking teruggeleid hier heen en dat is dan niet meer.
Heeft weinig te maken met het 80 gaan rijden rond Utrecht…..
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:Caroline81 schreef:@winnetoe: das wel ongeveer wat ik wou zeggen ja. Het warme water wordt nu door een soort pompwerking teruggeleid hier heen en dat is dan niet meer.
Heeft weinig te maken met het 80 gaan rijden rond Utrecht…..
moest nog ff reageren he… snap ook wel dat het bijzaak is. Heb je een modderpet op vandaag?
Caroline81 schreef:@winnetoe: das wel ongeveer wat ik wou zeggen ja. Het warme water wordt nu door een soort pompwerking teruggeleid hier heen en dat is dan niet meer.
het is al aangetoond dat de golfstroom af en toe zijn pad verlegd. hier is waarschijnlijk geen pijl te trekken omdat er te veel parameters meespelen en we dan in het rijk van de chaostheorie komen. laten we dus maar rustiger rijden voor de mensen die nu leven.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
ik ben ook niet tegen rustiger rijden
Al lezende worden bepaalde zaken mij weer wat duidelijker. Weer wat geleerd enzoo
Schijt aan originaliteit.
Caroline81 schreef:BXsport1986 schreef:Caroline81 schreef:@winnetoe: das wel ongeveer wat ik wou zeggen ja. Het warme water wordt nu door een soort pompwerking teruggeleid hier heen en dat is dan niet meer.
Heeft weinig te maken met het 80 gaan rijden rond Utrecht…..
moest nog ff reageren he… snap ook wel dat het bijzaak is. Heb je een modderpet op vandaag?
Ik zei het met een lach (zie de smileys!), van een modderpet dus geen sprake! Vind het alleen erg mooi dat we vanaf het invoeren van 80 km per uur inmiddels zijn aangekomen bij de golfstroom! Geeft maar weer eens aan wat een piepklein druppeltje dit is op een enorme gloeiende plaat! Mara je moet ergens beginnen natuurlijk! (zie je de smileys weer… weer met een lach dus )
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
vat het niet persoonlijk op, ben gewoon sacherijnig
hel1 schreef:chaostheorie
Samen met de ‘wet van behoud van ellende’ hang ik deze theorie wel aan!!!
Caroline81 schreef:vat het niet persoonlijk op, ben gewoon sacherijnig
:neenee
Chaggerijnig
verder zeg ik maar niets meer
Ohja, ik post hier alleen maar offtopic gelul want: Het verhaal van 80 op een SNELweg maakt mij behoorlijk humeurig!!! (om het Ch woord niet nog een keer te hoeven spellen )
http://www.vandale.nl
cha·grij·nig (bn.)
1 ontevreden, korzelig => slechtgehumeurd
als je me verbetert doe het dan goed
Zolang men dan ook maar een beetje gaat doorrijden en niet sukkelen en onregelmatig rijden. Daar heb ik zo’n hekel aan, Staat er 80? Rijd dan 80 ( of harder) en niet zachter of met van die wisselende snelheden.
Niks meer irritant dan dat.. en anders ga ik bumperkleven !!!
How to Raise your I.Q. by Eating Gifted Children…