Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
kan mij iemand vertellen wat de aandachtspunten zijn van een xm 2.0 i u9 uit 91.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Al bekend met de aankooptips?
http://www.xmclub.nl/XM/aankooptips/aankooptips.html
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Ja! En verder zijn bij de eerste type’s de massa punten vaak slecht waardoor er allerlei storingen kunnen optreden.
Is allemaal wel te herstellen maar vaak een zoekplaatje
En een oer XM is gewoon leuk, want ze worden nu toch wel zeldzamer…
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
ok,en motorisch?zijn er bij type 1 problemen met het spruitstuk?
Niet in het bijzonder. Bij een V6 is het een dure reparatie omdat meestal het blok gelicht moet worden, maar volgens mij is dat bij de 2.0 i niet zo.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Bij een “gewone” V6 kan je de spruitstukken vervangen met de motor in de auto. Niet bijzonder lastig. Komt overigens hoogst zelden voor dat daar iets mis is.
Wel een keer gehad dat de voorste uitlaatbocht op een betonnen rand was gekomen. Je kent die afgeronde dingen wel op parkeerplaatsen. Sindsdien heilig ontzag voor. De bovenste tapeindjes waren afgebroken, gelukkig net onder de moertjes.
Volgens de garage kostte reparatie € 2.000, ik had het in een uurtje klaar.
V-24 nog niet onder handen gehad, schijnt lastiger te zijn en vaker gescheurd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ja Jan, wel mee eens, maar de meeste garages doen het niet, of kunnen het niet, of weten het niet
Maar bij een 2.0 kun je igg overal beter bij. Welke XM heb je op het oog @Thunderstruck? Die in Nijmegen soms met 181.000km?
Dat lijkt me een mooie voiture, met een leuke historie.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
ja ds super,die in nijmegen.vanmorgen even langs geweest bij de beste man,maar helaas.bij aankomst alle ruiten al beslagen,eigenaar wilde zelf rijden tijdens proefrit,en het veerde van geen meter.dus dat gaat hem niet worden.vanmiddag ook nog even bij vos langs geweest voor proefrit met een v6 eclusive uit 98 met 195000 op de teller.ook weer niks.stuiterde ook over de weg en cruise werkte niet,stoel bestuurderskant ging niet naar voren,en elektrisch raam bestuurderszijde werkte niet.hij wilde ondanks deze euvels nog 4500 euries bij op de mijne.denk er hard over na om de mijne een complete revisie te geven.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 23-12-2009
- XM xm ct vsx automaat bj 95
heb nu een 2.0 i ct vsx automaat uit 95
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Peteryed schreef:Altijd raar als verkopers zelf rijden willen. Dan heb je gewoon wat te verbergen.
Hoeft niet. Ik was laatst naar een CX 25 Prestige Turbo 2 kijken (binnenkort in dit theater ). De verkoper heeft hem sinds 1989 in bezit en heeft er in die 21 jaar nog nooit iemand anders mee laten rijden. Voor hem is zo’n Turbo 2 een schier ontembaar monster dat in ongeoefende handen levensgevaarlijk wordt. Hij leek oprecht verbaasd toen ik er uiteindelijk toch soepel mee rondreed. Hij zat overigens wel mee te remmen…
Kortom, ook al begrijp je iemand niet, hij hoeft nog geen slechte beweegredenen te hebben. Gewoon belist maar beleefd volhouden dat zonder proefrit de verkoop niet doorgaat.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je kunt als verkoper ook gewoon op papier zetten dat als je bij een proefrit de boel krom rijd je de wagen koopt voor een af te spreken prijs. Gebeurt ook wel eens. Maar kopen zonder zelf achter het stuur te hebben gezeten met rijden zou ik ook niet doen.
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Goede tip, Gomp. Dat had ik nog nooit gehoord, maar het is eigenlijk heel logisch!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
thunderstruck schreef:ja ds super,die in nijmegen.vanmorgen even langs geweest bij de beste man,maar helaas.bij aankomst alle ruiten al beslagen,eigenaar wilde zelf rijden tijdens proefrit,en het veerde van geen meter. Dus dat gaat hem niet worden.
Vanmiddag ook nog even bij vos langs geweest voor proefrit met een v6 eclusive uit 98 met 195000 op de teller. Ook weer niks.stuiterde ook over de weg.
Ik weet het niet, en daarom vraag ik het maar? Maar hebben de veerbollen / vloeistof die erin zit te lijden onder de koude temperaturen?
Totaal aantal Berichten: 17405
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik vond BX, XA en XM altijd duidelijk stugger veren bij vrieskou. CX heb ik nog nooit in winterweer gereden en de C6 is even soepel als altijd. Of dat aan de nieuwste generatie vloeistof ligt? Terug naar de XM: stuiteren zou hij zelfs bij dit weer niet mogen doen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!