29 van de 50
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Versnellingspook schiet uit z’n achteruit
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 december 2010 10:13 PM
  [ # 421 ]

Iemand al een alternatief gevonden voor nummer 13 ???

Ik heb nog geen 6 tands motor kunnen vinden ondanks het vele gegoogel….Loopt nu echt op z’n einde ondanks plaatsing van relais.
Kan het tandwiel eraf trekken en evt op een andere motor plaatsen maar, als iemand een goed alternatief weet hou ik mee aanbevolen. Oh ja, wordt op “sport-maserati-L” al over gesproken maar daar gaat het slecht om een bosch met minder koppel en een tomaso pantera site http://www.panteraplace.com/page164.htm met een 9 tands motor (wat dus niet past op onze sm).... crying

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3701
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 19 december 2010 02:37 PM
  [ # 422 ]

Sorry, 6 tands vesus 9 tands?
De motor is vrij universeel, en drijft via het rubber blok de wormwiel tandkast aan.
Die motoren kun je zelfs reviseren: Opnieuw wikkelen , en wat meest gebeurt is dat de magneten loslaten, die lijm je weer vast.
Dus: Wat is het probleem? Of wil je gewoon een nieuwe?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 december 2010 02:43 PM
  [ # 423 ]

Ik wil “gewoon” een nieuwe. dus meer koppel met lager stroom verbruik. Dus zoiets als met die link voor de pantera. Nog geen reacties dus dat wordt het oude 6 tands wiel eraf trekken en een nieuwe motor bijzoeken met de juiste as dikte. Dacht dat iemand dat al gedaan had maar nog niet dus….Iemand moet de eerste zijn whistle

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 december 2010 10:28 PM
  [ # 424 ]

Ik zie het probleem niet zo. Mijn originele motoren doen het na revisie, een nieuw bronzen tandwiel en een setje relais als een dolle. De ramen vliegen omhoog en naar beneden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 december 2010 11:35 AM
  [ # 425 ]

Op de yahoo group had een yank ontdekt dat een bepaald type chrysler bus een motortje heeft wat erin kan met kleine aanpassingen. Liggen op alle sloperijen aldaar voor 15 dollar!

EDIT: het is een ford taurus.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 december 2010 11:38 AM
  [ # 426 ]
citroen23 schreef:

Ik wil “gewoon” een nieuwe. dus meer koppel met lager stroom verbruik. Dus zoiets als met die link voor de pantera. Nog geen reacties dus dat wordt het oude 6 tands wiel eraf trekken en een nieuwe motor bijzoeken met de juiste as dikte. Dacht dat iemand dat al gedaan had maar nog niet dus….Iemand moet de eerste zijn whistle

Beste Johan, ik neem de vrijheid je één tip te geven, slechts één ! Vermaak je SM niet verder tot een hobbyistauto. Met alles wat ik van de auto heb gezien en hier gelezen, wordt ik niet echt enthousiast. Onze misgelopen afspraak vanwege panne staat me ook nog vers in het geheugen. Als je ooit je auto weg zou doen en mij wordt gevraagd wat ik van de auto vind, dan geef ik het advies de auto te laten staan. De lak is het eerste dat opvalt. Gewoon slecht gedaan. Hobbyistenwerk. Je lak moet eigenlijk er helemaal vanaf. Bij een restauratieproject sta je voor hetzelfde, kost het hetzelfde en weet je wat je hebt. Dat heeft de tijd al uitgewezen. Bij jou weet je niet wat voor ellende er onder het slechte spuitwerk zit. Als het plaatwerk van dezelfde kwaliteit is al het spuitwerk, dan is er een hoop te doen. Indien er behalve het plaatwerk ook nog aan de techniek dusdanig is gehobbied, dat alles eigenlijk opnieuw moet, dan wordt het helemaal niks met de waarde van de auto. Je SM zou een hogere waarde moeten hebben dan een restauratieproject. Op wellicht het blok na, kost het evenveel de jouwe aan te pakken als een restauratieproject.

Het wiel wat betreft de raammotoren is al uitgevonden: raammotoren reviseren en bronzen tandwielen. Dan werkt het perfect. De kosten zijn waarschijnlijk ongeveer hetzelfde als jouw plan. Het resultaat is gegarandeerd. Je moet denk ik in z’n algemeenheid oppassen, dat je niet van de ene oplossing met een nieuw probleem in de andere oplossing met een nieuw probleem vervalt.

Ik snap dat deze tekst niet bepaald vlijend overkomt. Ik wil je geenzins afvallen. Daar hebben we te leuk contact voor gehad. Toch plaats ik dit niet in een peebee. Ik denk namelijk, dat een ieder die hier leest, moet worden gewaarschuwd voor de gevolgen van hobbyisme en vooral attent moet worden gemaakt op wat al is uitgevonden door diverse technisch onderlegde SM-ers in binnen- en buitenland.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 mei 2011 10:25 PM
  [ # 427 ]

Zo,de handgrepen zijn binnen: zijn inderdaad de helft lichter. zal mij benieuwen als ze eenmaal gemonteerd zijn. Oh ja, gelijk ook maar nieuwe deurrubbers besteld maar zaten niet bij het pakket cry deze worden (gelukkig) volgende week alsnog nageleverd.
Iemand al eens een mano contact gehad welke blijft hangen ?? Het stoplicht en diagnoselampje LHM vat
Blijven flauw branden ondanks dat de pomp snel afslaat en de auto op hoogte is !!! trek ik de stekker los van het manocontact dan brand het stoplicht en diagnose lampje niet meer…............

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2011 10:50 PM
  [ # 428 ]

Dat manocontact kan wel stuk ja. Maar eerst druk meten. Je wil zeker weten dat daar het probleem niet in zit.

Die deurgrepen zien er prachtig uit. Maken ze ze inmiddels ook voor de “type 2”? en, wat voor prijskaartje hangt er aan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 mei 2011 11:01 PM
  [ # 429 ]

Type 2 zou wel makkelijker zijn te maken daar het gaatje voor het slotje er niet inzit. Ik zal het eens aankaarten.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 23 mei 2011 11:09 PM
  [ # 430 ]

P.s. weet iemand nog een adres welke de 3 plexiglas koplamp(glazen) leverd ??

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2011 11:10 PM
  [ # 431 ]

De Franse club…. en heel misschien Sars ook wel. En blondeau.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 juni 2011 04:15 PM
  [ # 432 ]

Het wordt steeds moeilijker om m’n sleutel uit het contactslot te halen. Nu had ik begrepen dat er een aantal alternatieven zijn (o.a. CX type 1 ???). zijn er nog meer alternatieven ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2011 04:25 PM
  [ # 433 ]

Volgens mij zijn er helemaal geen alternatieven. Ik hoor pas voor het eerst dat je met een cx slot iets zou kunnen… Ik heb er tot nu toe gewoon een sm slot in gezet als ze stuk gingen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 juni 2011 05:34 PM
  [ # 434 ]

Voor het electrich gedeelte kan je GS (met de juiste bedrading )

of eerste CX ( met pennen ipv draden )onderdelen gebruiken .

Mechanisch (anti-vol ) is er geen werkend alternatief .

CX slot kan wel , maar dan zonder de stuurvergrendeling !


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2011 05:36 PM
  [ # 435 ]

Zie je wel, ik dacht mij al zoiets te herinneren. Bedankt voor de aanvulling.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
29 van de 50
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook