Beste Allemaal,
Voor mijn werk moest ik vanmiddag in een klein plaatsje ergens in Zeeland zijn. Kom ik daar in een industriegebied een heel terrein vol met oude 2cvs, CXen, BXen en XMs tegen. Het was een verlaten uitziende loods zonder bedrijfsnaam op het pand. De meeste chevrons stonden er gezien de groene aanslag en het ontbreken van de europese kentekens al jaren…
Is er iemand bekend in de omgeving van ‘s heer Arendskerke? En weet je ook om wel bedrijf of om welke verzamelaar dit gaat?
Gewoon uit nieuwsgierigheid,
Groet
Because weight is just a waste of Fun
Totaal aantal Berichten: 1349
- BX SPORT
- 2CV Special
Ik ben hier ook nieuwsgierig naar.
Misschien weet forummer citrofiel.tk hier iets van, die woont daar in de buurt.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Ik weet wie dit is….. Dit is een uit de hand gelopen verzameling. Merendeel staat te verpieteren. Deze meneer heeft in totaal meer dan 300 auto’s. Enorm divers, veel Citroen.
Vanuit de CX club zijn we daar een jaartje geleden wezen kijken voor zijn verzameling (sloop)CXen die hij kwijt wilde, maar het was allemaal behoorlijk gaar en absoluut niet goedkoop! Binnen staat nog e.e.a. dat er beter uitziet, maar ook al tussen de 10 en 20 jaar stilstaat (ook SM en meer).
Ik heb wel een set foto’s ergens, bij voldoende behoefte kan ik die wel een keer ergens uploaden (‘een keer’, ben beetje druk).
Als ik me niet vergis, wilde deze man (60+) het merendeel kwijt om dan al zijn eendjes nog te kunnen restaureren… Ik denk dat gezien het feit dat mensen tegenwoordig steeds ouder worden, dit best moet gaan lukken als hij 150 jaar gaat worden
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
weet je ook , of die beste man vrachtwagens [citroen] heeft ?
- C15 GV (Grand Volume)
nee, wat ik me kan herinneren, alleen personenauto’s… zelfs geen busjes oid
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Dus toch een verzamelaar. Behoorlijk uit de klauwen gelopen verzameling als je het mij vraagt. Stond ook divers bijzonder spul buiten keihard te verpieteren… Dood en doodzonde…
Because weight is just a waste of Fun
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ach, dat houdt de zeldzaamheid en de waarde van ons eigen blik nog een beetje op peil, moet je maar denken.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Toch weer een leuk verhaal. Ik sta er toch versteld van hoeveel verborgen schatten in ons kleine landje opgeslagen staan.
Jeroen
- C15 GV (Grand Volume)
Zoals beloofd; hier de foto’s! Wat er op de foto’s staat, is maar een klein deel van wat de man heeft staan…... Vele eendjes, visa’s, nog meer CXen en wat al niet meer, echt enorm divers!
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zonde om het zo te zien weg kwijnen. Duidelijk een uit de hand gelopen hobby.
Zet het dan te koop zodat een liefhebber er wat mee doet.
Totaal aantal Berichten: 990
- Visa 14 TRS
- 2CV AZ
- ID/DS DS
Zeer interessant!
Wil de eigenaar van diverse auto`s af?
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Visa 1.4 TRS schreef:Zeer interessant!
Wil de eigenaar van diverse auto`s af?
Als het openings bericht lees wel maar schijnt niet goedkoop te zijn.
- C15 GV (Grand Volume)
Actief verkopen is er volgens mij niet bij… Het staat me ook even niet meer bij hoe we vanuit de CX club bij deze man zijn gekomen. Hij wil wel wat kwijt, maar is er niet actief mee bezig en van de prijzen ga je niet echt vrolijk worden.
Wat me er nog van bijstaat is de CXen in die vochtige/tochtige schuur (met golfplaten dak op die ene stoffige foto), die alleen nog sloopwaardig waren, zelfs eigenlijk nog niet voor 500 euro van eigenaar mochten wisselen. Mijns insziens waren ze amper 100 euro per stuk waard! In diezelfde schuur stond wel een superkoele GSA break service!
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
25trd schreef:
In diezelfde schuur stond wel een superkoele GSA break service!
Ik zag hem staan op de foto. Maar zal ook wel niet veel zijn, net als de rest.
En jammer dat ze vaak zijruitjes in het achterpaneel zetten wat deze ook heeft.