koelvloeisof temp. te hoog
patrickvanpoelgeest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-2010

Gepost: 20 december 2010 09:56 AM

hallo allemaal

het volgende probleem deed zich voor, afgelopen 2 dagen kreeg ik de melding op mn display
koelvloeistof temp.te hoog STOP terwijl tempratuurmeter net in het witte gedeelte stond had net 25 kilometer gereden.auto stilgezet na 5 minuten gestart temp.meter staat opeens diep in het rood na 15 minuten weer gestart gaf weer meter in het rood aan toch stukje gereden en plots temp.meter weer op normale stand
koelvloeistof niveau is in orde
help me
vr gr patrick

Profiel  
 
Gepost: 20 december 2010 10:00 AM
  [ # 1 ]

Voor een antwoord op dergelijke vragen is het gemakkelijk wanneer je het exacte type, motor en bouwjaar er even bij zet Patrick. Ik heb een gelijkaardige probleem gehad met mijn HDi en daar bleek het een kapotte sensor in het koelcircuit. Binnen vijf minuten geconstateerd (met de computer) en gerepareerd bij de dealer. Welkom op dit forum trouwens.

Profiel  
 
patrickvanpoelgeest
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 20-12-2010

Gepost: 20 december 2010 10:13 AM
  [ # 2 ]

hoi graddus dank je.
ik heb een c5 2002 break 2.0 16v automaat lpg
maar kan ik gewoon door rijden trouwens

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 december 2010 11:32 AM
  [ # 3 ]

Ik zou em maar even laten uitlezen bij een dealert.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Menno
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003

- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Gepost: 20 december 2010 12:20 PM
  [ # 4 ]

Sensor is waarschijnlijk stuk ...
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=44828#p44828


Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 30 december 2010 06:38 PM
  [ # 5 ]
patrickvanpoelgeest schreef:

hoi graddus dank je.
ik heb een c5 2002 break 2.0 16v automaat lpg
maar kan ik gewoon door rijden trouwens

Ik heb dit ook bij mijn c5 op gas gehad bij mij was het de koelfanmotor welke kapot was! Dus ik zou even naar de dealer gaan en de parameters laten aansturen dan weet je zeker wat er is.
Ik zou eerst kijken dat je zeker weet wat het probleem is voordat je gaat doorrijden en meer schade veroorzaakt dan je lief is!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Duck
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-11-2007

Gepost: 05 januari 2011 02:34 PM
  [ # 6 ]

ik heb hetzelfde gehad en was idd de sensor

ex Xantia 19SD Pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what’s in a name)
en vele andere franse en niet franse auto’s
_________________________________

Profiel  
 
CC24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-2007

Gepost: 06 januari 2011 08:08 PM
  [ # 7 ]

Waar zit deze sensor? Ik denk dat ik het zelfde probleem heb… Sad

Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.

Profiel  
 
Duck
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-11-2007

Gepost: 06 januari 2011 09:36 PM
  [ # 8 ]

kijk even hier:

http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=63&t=2480&start=60
Sensor

ex Xantia 19SD Pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what’s in a name)
en vele andere franse en niet franse auto’s
_________________________________

Profiel  
 
CC24
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 07-04-2007

Gepost: 07 januari 2011 07:15 PM
  [ # 9 ]

Hallo Duck,

Mijn probleem is opgelost, maar wil jullie graag laten weten wat er aan de hand was. Heb een nieuwe temeratuur sensor gemonteerd maar helaas hier bleek het niet aan te liggen. Kwam al snel tot de conclussie dat de fan niet aan sloeg.
Naast de fan zitten 2 weerstanden met een bepaalde waarde en een relais ben de weerstandjes gaan meten, de waarde staat er namelijk op en kwam tot de conclussie dat de weerstand met een waarde van 0,54 ohm stuk was. Een nieuwe gehaald bij de Citroen dealer deze kost € 17,71 en het probleem is verholpen. Kan weer verder met mijn C5. Misschien hebben andere hier ook iets aan.
Bedankt voor het meedenken.

Citroen c5, 2003, 2.0, benzine, deference.

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 09 januari 2011 02:57 PM
  [ # 10 ]

Wat zei ik je een paar posts eerder!!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 09 januari 2011 03:29 PM
  [ # 11 ]

ehm, dat bij jou de koelfanmotor stuk was? huh

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1290
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 09 januari 2011 09:13 PM
  [ # 12 ]

Ja, dat was bij mij. Maar met name dat je je parameters moest laten aansturen, dan was je er ook achtergekomen en had je je de kosten van een temp sensor bespaard!
Maar het probleem is verholpen dat is het voornaamste!

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25627
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 april 2011 11:58 AM
  [ # 13 ]

C5ers,
Ik ben druk met een fanmotor van het zusje van Peugoet, de 607. Als het goed is zit deze unit ook in de C5 HDi. Er zit een elektronnische unit op en 2 dunne draden voor de aansturing(denk ik) en 2 dikke voor 12 volt.

Weet iemand hoe die unit gestuurd wordt? Verschillende spanningen? Puljes?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook