Vrienden van Citroen
dit jaar hebben wij aangeschaft een C35 camper en na het inbouwen van een nieuwe benzine motor, een nieuwe koelkast, wiellagers, uitlaat..blablabla enz en APK zijn wij ons eerste camper avontuur begonnen. eigenlijk bovenverwachting heerlijk zijn we door Duitsland getrokken en de Bus rijd echt comfortabel, op het lawaai na natuurlijk en de gierende bak.
nou ga ik de bak nog reviseren als ik tijd genoeg heb maar brandende vraag is voor mij. Heeft citroen nog meer linksdraaiende motoren en dan wel diesels te verstaan. lijkt me leuk om er een 2500 nieuwere soort diesel in te poten, niet zo’n trekmonster die de bak kapot trekt maar een XM? CS? of weet ik veel? dit is mijn eerste citroen en als je uit de ford en vw branch komt heb je geen verstand van citroen. maar om nou alles af te zoeken naar een blok wat links draaid is ook wat.
als iemand een idee heeft over een linksdraaiende diesel mag hij het zeggen. de 2200 diesel van citroen hoef ik niet en de 2500 is misschien een optie als hij goed is. maar eigenlijk zou ik er een audi blok in willen zetten met bak, en dat zou ik ook gedaan hebben als er ergens een handrem op te plaatsen was. kijk.. dilemma…. het comford van citroen met een audi/vw blok.
Is er al eens een techneut met dit idee bezig geweest of is dit heilsschennis ten top.
ik ben benieuwd naar de reacties, oh ja, ook leuk, ooit een C35 gezien met een motorrek erop?
wat is het toch een leuk object zo’n Bus
Groetsels uit Friesland
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welkom hier en succes met de C35!
Citroen!
er is origineel ook een 2500 diesel geleverd
is zo links en rechts wel te koop
of gewoon sloper erbij kopen
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Foto`s!
Zo`n C35 motor is een prima ding hoor, vergis je daar niet in.
Goed voor honderdduizenden kilometers , je moet ze alleen niet mishandelen want dan krijg je forse kosten…
Bovendien kunnen ze ook “makkelijk” 110-120km/h
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Aaaah, volgens mij is dat een bekende voor mij.
Heeft ie toevallig grote liggende achterlichten achterop??
In ieder geval een knappe bus, proficiat!
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
XM motoren en zo gaan niet zondermeer passen, de 2.5 diesel die erin zit is afgeleid van de DS benzinemotor.
De 2.5 motoren in de XM-Jumper zijn van een heel andere generatie, en ook nog eens motoren met een discutabele reputatie aangaande koppakkingen…
ik hou denk ik toch maar die benzine motor erin, rijdt goed, redelijk weinig lawaai, best wel sterk en dat beetje meer aan benzine komen we wel overheen. maar net gekocht met een kapotte motor uit de buurt van Zwolle, vanwaar de kennis? eigenaar geweest? wel mooi gaaf op de drempels na, en blokje zit er zo in. nou nog cruise controle en stuurbekrachtiger erop.. here we come
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
De C35 stond hier voor een jaar of 3 terug te koop in Enschede, en dacht toen bij mezelf, zo`n ding MOET ik ook hebben.
Uiteindelijk is het een diesel C35 geworden met 50000km, moest alleen nog wel “even” omgebouwd worden naar camper.
Volgens mij zitten er in die van jouw Fiat 124 cabrio achterlichten, zo op het 2e oog, staat best wel mooi aangezien er ook geen achterdeuren meer zijn, en de C35 ook een halve fiat is!
Achterlichten zijn van een Alfetta sedan.
Ajeto!!!
dank je, maar ze zijn stuk en ik denk dat ik deze mooier vind en vooral goedkoper
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Nááááááh, dat is toch zo`n soort achterlicht die ook op die goedkope “hobby” instapmodelcaravannetjes zitten??
Bovendien, de achterlichten die jij toont zijn voor aanhangers/caravans, want er zit een reflectiedriehoek in.
Je kunt ook even naar de betere automaterialenzaak gaan en even kijken in de hella-artikelengids, kan je veel in vinden.
klopt, van die driehoek.
maar ik vind ze wel mooi eigenlijk
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Niet lelijk bedoeld overigens, maar wat is er mis met de lampen die er nu op zitten dan??
iemand had eens de glazen erafgehaald/gebroken en met kit weer vast geplakt, dus lek en hoekje uit . maar even een nieuwe, moet toch wat polyesteren hier en daar.
leuk werkje dacht ik, naast de stuurbekrachtiger maken