Beste GS-ologen op het forum,
Past een uitlaatspruitstuk van een 1130/1220 op een 1015 motor ? De inlaatspruitstukken passen niet omdat de 1130/1220 motoren breder zijn, dat is mij bekend. Maar of dat voor de uitlaatspruitstukken ook geldt weet ik eigenlijk niet zeker. Dat ze op de koppen passen, dat zal wel, maar komt dan de afstand tot de uitlaatlijpjes wel overeen?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Geen idee. Nooit uitgeprobeerd.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik heb per ongeluk een spruitstuk van de GS van Michiel die naast die van mij in de stalling stond geparkeerd (een C-matic met 1220 blok. Deze: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185267/) op die van mij gefrut (een 1129). Niks van gemerkt totdat ik de verwarmingsbuis naar het luchtfilter wilde bevestigen… die paste ineens niet meer. De rest dus wel. Ik heb het maar zo gelaten omdat alles alweer in elkaar zat en een nieuw buisje vinden was niet zo’n groot probleem.
Kortom: grote kans dat het spruitstuk van een 1015 ook hetzelfde is.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Een uitlaatspruitstuk van een 1130 en 1220 moeten inderdaad hetzelfde zijn, want die blokken zijn even breed, dus dat zal wel passen, maar omdat een 1015 kleiner is ben ik er niet zeker van of dat wel past.
Ook de distributieriemen van 1130/1220 zijn hetzelfde, die van een 1015 zijn kleiner omdat de slag kleiner is. Bij de 1220 is alleen de boring groter als de 1130, de slag is gelijk.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ok, weer wat geleerd. Een 1130 blokje is dan dus ook relatief eenvoudig om te bouwen tot een 1220… Of valt dat toch nog tegen?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Midfriesland schreef:Ik heb per ongeluk een spruitstuk van de GS van Michiel die naast die van mij in de stalling stond geparkeerd (een C-matic met 1220 blok. Deze: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185267/) op die van mij gefrut (een 1129). Niks van gemerkt totdat ik de verwarmingsbuis naar het luchtfilter wilde bevestigen… die paste ineens niet meer. De rest dus wel. Ik heb het maar zo gelaten omdat alles alweer in elkaar zat en een nieuw buisje vinden was niet zo’n groot probleem.
Kortom: grote kans dat het spruitstuk van een 1015 ook hetzelfde is.
Je hebt wát?
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Midfriesland schreef:
Niks van gemerkt totdat ik de verwarmingsbuis naar het luchtfilter wilde bevestigen… die paste ineens niet meer. De rest dus wel. Ik heb het maar zo gelaten omdat alles alweer in elkaar zat en een nieuw buisje vinden was niet zo’n groot probleem.
.
Heb je het kapje wel op het spruitsuk zitten? Zou niet weten waarom die niet past want de spruitstukken zijn hetzelfde.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ach ja, zoiets is snel gebeurd. Na een opruim-actie lagen er ineens twee linker spruitstukken in mijn onderdelenstapel die ik niet van elkaar kon onderscheiden. Dat is een iene-miene-mutte keuze geworden.
En nu Frank het zegt, ik heb later idd dat kapje, inclusief flexbuisje, vervangen omdat ik geen passend pijpje had en omdat het kapje in verregaande staat van ontbinding was op de plaatsen waar het vastgeklemd moest zitten.
Michiel heeft net een pb’tje gekregen waar deze laatste info nog niet in staat… Nu is het verhaal weer compleet.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Om weer even on topic te komen, de vraag van 2400GTI over de spruitstukken. Je kunt in het onderdelenboek zien dat ze hetzelfde zijn voor 1015, 1130 en de 1220 (niet X2).
De afwijkende breedte van het blok wordt blijkbaar opgevangen door de motorpijpen.
nou, bedankt. dan past het dus gewoon.